Címke

Cimkékértékelés

Skatulyázás 2. rész – Túl gyorsan ítélkezünk

Hajlamosak vagyunk gyorsan ítélkezni. Ha elsétálunk egy nyitott ablak alatt, ahol egy anya épp kiabál, szinte azonnal levonjuk a következtetést, ez sem tud gyereket nevelni, csak kiabálni. Holott, ki tudja, talán egy héten egyetlen egyszer emelte fel a hangját, és mi épp ezt az alkalmat hallottuk. >>

Bill Gates: A tanároknak szükségük van visszajelzésre

Bill Gates a PISA adatok alapján arra a következtetésre jutott, hogy azok az országok teljesítenek jól, ahol kifinomult tanárértékelési rendszerek működnek, vagyis ahol a tanár megfelelő visszajelzést kap a munkájáról és így képes fejlődni.  >>

Szülői részvétel az iskola életében

A Eurydice a „Citizenship Education in Europe” (Aktív állampolgárságra nevelés Európában) című legújabb kiadványa egy egész fejezetet szentel annak, hogy Európa-szerte hogyan vonják be az iskola életébe a szülőket. Való igaz, hogy szülőként is lehetünk aktív állampolgárok, de hogy erre milyen lehetőségeink vannak, azt az adott országban kialakult gyakorlat, kultúra és a jogilag szabályozott lehetőségek is behatárolják. Európai tendencia, hogy egyre több országban segítik a szülőket abban, hogy aktívan részt vehessenek az iskolai döntéshozatalban. >>

Magyar oktatásügy félidőben

Sorra jelennek meg a kormány eddigi teljesítményét félidőben értékelő cikkek. A Kölöknet szakmai gárdája két évvel ezelőtt összegyűjtötte, hogy milyen területeken kellene lépnie az oktatásügynek (erről lásd: Hogyan tovább, magyar oktatásügy? ). Most elővettük az írást, leporoltuk és rövid kasszát csináltunk. Van egy jó és egy rossz hírünk. A jó hír, hogy szinte minden általunk felsorolt területen történt változás. A rossz hír viszont az, hogy ezen változások zöme nem előre, de inkább visszarepít minket az időben, a hetvenes, hatvanas, ….., húszas évekbe. >>

A szakiskolákban alig fejlődnek a tanulók

A szakiskolások szövegértése jóval lassabban fejlődik, mint a gimnazistáké vagy szakközépiskolásoké, matematikai tudásuk pedig stagnál. Ez derül ki az Országos kompetenciamérés 2011. évi országos jelentéséből. (A jelentés több érdekes információval is szolgál, ezekről a későbbiekben részletesen is beszámolunk).  >>

Iskolarendszer az európai menülapról

Most, amikor úgy tűnik a magyar iskolarendszer kardinális változtatások előtt áll, eljátszadoztunk azzal a gondolattal, vajon milyen iskolarendszer lenne az ideális. Amiben a tanár és a szülő is elégedett, és amiben a tanuló is szívesen tanul, látogatja az iskolát, ahol minőségi oktatást kap oly módon, hogy az érdeklődése, természetes kíváncsisága is fennmaradjon. Ehhez pedig segítségül hívtuk a már létező európai modelleket. >>

Ellenőrzés és értékelés az iskolában

"Amikor a szülők az iskoláról beszélnek, nagyobbrészt gyermekeik eredményei és bizonyítványai érdeklik őket. Bár számos kritikai megjegyzés illeti az ehhez kötődő folyamatokat és a tanulói teljesítmény mérésének érvényességét, ezek jelentősen befolyásolják gyermekeink előrehaladását az oktatási folyamatban és az életben. Így az iskolai osztályozás fontosságát nem lehet túlbecsülni." >>

Az internetnek is köszönhető a magyar tanulók jobb szövegértése

A korábbi PISA felmérésekhez képest a matematikai és természettudományi kompetenciák terén nincs ugyan változás, de tanulóink olvasási eredményei értékelhetően jobbak voltak 2009-ben mint 2000-ben: Magyarország az OECD országok alsó harmadából a középmezőnybe emelkedett. >>

A tanulók és iskoláik közötti különbségek a PISA vizsgálat tükrében

A korábbi PISA felmérésekhez képest a matematikai és természettudományi kompetenciák terén nincs ugyan változás, de tanulóink olvasási eredményei értékelhetően jobbak voltak 2009-ben mint 2000-ben: Magyarország az OECD országok alsó harmadából a középmezőnybe emelkedett. >>

Magyarázom a bizonyítványunk…

Január 15-én véget ért az első félév az iskolában. Az elkövetkező egy-két hétben az egyik leggyakrabban elhangzó kérdés: Na, és milyen lett a bizonyítvány? Vannak, akik büszkén mutogatják a félévi értesítőt, mások szégyenkezve hallgatnak vagy Karinthyt is felülmúlva igyekeznek mentségeket találni az eredményükre.  >>

Szövegértésben már elértük a nemzetközi átlagot

A PISA 2009 vizsgálat szerint a magyar 15 évesek eredményei a PISA vizsgálatok mindhárom területén – a szövegértésben, matematikában és a természettudományokban – az OECD-átlag körül mozognak. A korábbi felmérésekhez képest a matematikai és természettudományi kompetenciák terén nincs változás, ugyanakkor tanulóink olvasási eredményei értékelhetően jobbak voltak 2009-ben, mint 2000-ben: Magyarország az OECD országok alsó harmadából a középmezőnybe emelkedett. >>

Jelentősen javult a magyar tanulók olvasási eredménye 2000 óta

A PISA 2009 vizsgálat szerint a magyar 15 évesek eredményei a PISA vizsgálatok mindhárom területén – a szövegértésben, matematikában és a természettudományokban –az OECD-átlag körül mozognak. A korábbi felmérésekhez képest a matematikai és természettudományi kompetenciák terén nincs változás, ugyanakkor tanulóink olvasási eredményei értékelhetően jobbak voltak 2009-ben, mint 2000-ben: Magyarország az OECD országok alsó harmadából a középmezőnybe emelkedett. >>

„A tanárnőnek pikkje van rám”

Annyiszor hallani arról, hogy a diákok motiválatlanok, nem lehet felkelteni az érdeklődésüket, hiába igyekeznek a pedagógusaik. És mi van akkor, amikor a diák igyekszik, és mégsem jut sikerélményhez? Amiről a gyerek csak úgy szokott otthon beszámolni: nem én tehetek róla, pikkel rám a tanár? Mi a teendő ilyen esetben? >>

Amit az elektronikus naplóról tudni érdemes

Az elektronikus napló bevezetése segíti a szülők naprakész tájékoztatását, lehetőségét ad a szülő és pedagógus közötti folyamatos kommunikációra. Értő használata megkönnyítheti az iskolai adminisztrációt, de csoda semmiképpen sem várható tőle. >>

Te csak tanulj!

„Neked egy dolgod van: tanulni. Tőlünk mindent megkapsz, neked csak tanulnod kell. Mi csak egyet kérünk tőled: tanulj!” Vajon hányszor hangzik el ezekhez hasonló kérés, felszólítás, fohászkodás a szülők részéről? >>

Kié a bizonyítvány?

Ki vizsgázik, kik vizsgáznak? A tanár, a szülő, a gyerek? Kinek a sikere, kinek a kudarca az eredmény? A gyerekek januárban kapják meg félévi bizonyítványukat. Alsóban még szövegesen értékelik a gyerekeket, felsőben már osztályzatokkal, de pár szóban ezt is kiegészíthetik a pedagógusok személyes benyomásaik alapján. >>

Bizonyítványosztás elé

Az évzáró után minden diák megkapja az éves tanulmányi munkáját értékelő bizonyítványt. Van aki örül, van aki kevésbé. Van, aki fogadkozik, hogy jövőre majd megmutatja, és van, aki csak a vállát rándítja. A szülői reakciók is jócskán eltérnek, a hangos büszkélkedéstől a gyermek szigorú szidásán át a pedagógusok hibáztatásáig mindenfélével találkozhatunk. Szerencsére manapság már csak nagyon ritkán hallani a bizonyítvány miatt világgá indult gyerekekről, ám annál többször találkozunk az ilyen-olyan bizonyítvány miatt kapott jutalommal dicsekvő csemetékkel. >>

Tanítás és tanulás a Waldorf iskolában

A pedagógiai programok zavarba ejtő kínálatában bizony nem könnyű eligazodni. Sorozatunkban a hazai közoktatásban jelen lévő komplett, egységes pedagógiai rendszereket mutatjuk be. A Waldorf pedagógia szellemében itthon és külföldön is működnek óvodák és iskolák, egészen az érettségiig. Ezt az intézménytípust olyan családoknak ajánljuk, akik szívesen részt vállalnak egy nyugodt és derűs közösség építésében is. >>

1 2   ››

A Kölöknet kiadója a Netvestor Kft. © Minden jog fenntartva

. Strict Standards: Non-static method siteLog::performance() should not be called statically in /home/koloknet/site/lib-2013082/functions.php on line 2230 Strict Standards: Non-static method siteLog::sitestat() should not be called statically in /home/koloknet/site/lib-2013082/functions.php on line 2231