Címke

CimkékIskola

Tekerjetek a hatodik oldalra! Padok helyett szobakerékpárok

Hol máshol, mint Amerikában, egy általános iskola kiszórta a padokat, és helyettük szobakerékpárokat toltak be az osztályokba. Nem csak az egész napos ücsörgés okozta egészségügyi problémákat oldották meg ezzel, de úgy tűnik, a tanulásra is jótékony hatással van a nem mindennapi „lakberendezési” ötlet. >>

Miért képtelen a gondolkodásra a diák? – A bajor iskolarendszertől a globális oktatásig

Szülőként és tanárként nehezen tudom feldolgozni azt az évek óta tartó mély döbbenetet, amelyet a bajor iskolarendszerrel való találkozás váltott ki bennem. Állandóan kutatok, választ keresek a kérdéseimre, mert szeretném felfogni és megérteni azt, ami körülöttem folyik. Vajon velem van baj, vagy körülöttem mindenki csak megjátssza magát, hogy minden rendben van? >>

A jelenlegi nem napközi, csak gyerekfelügyelet

Az alábbiakban egy a Kölöknet Facebook-oldalán megosztott cikkhez érkező hozzászólást teszünk ismét közre. Hátha elkerülte a figyelmeteket. S mert úgy gondoljuk, értelmes vitára adhat alapot, hiszen olyan sarokköveket emel ki, amelyeken másoknak is megakad a szemük... >>

Állítsuk meg az iskolai erőszak körforgását! Szakmai beszélgetés és előadás

Olyan pedagógusokat, tanítókat, szülőket várnak az eseményre, akik úgy érzik, hogy kötelességük nem figyelmen kívül hagyni a  testi és/vagy lelki terrort. Hiszen a családokban, az osztály- és baráti közösségekben meg kell találnunk az erkölcsi, etikai és emberi egyensúlyt. Ez nem – illetve nemcsak – az oktatás feladata, hanem mindannyiunké. Mit tehetünk? >>

Idén is keresik az ország legintelligensebb diákjait

Ismét megrendezik tavalyi, rendkívül sikeres Nagy Diák IQ-tesztelnevezésű versenyt. A háromfordulós megmérettetésen a Mensa HungarIQa fejlesztésében készült IQ-teszt kitöltésével mérhetik fel saját intelligenciaszintjüket a középiskolások és egyetemisták. >>

Én voltam az osztály kirekesztettje – őszinte vallomás családról, iskoláról, kegyetlenségről

1981 januárjában születtem. Így az általános iskolát 1987-ben kezdtem el. Én voltam az osztály kirekesztettje. Megpróbálom leírni, vajon miért is alakulhatott így. >>

A Lecke

Azt mindig tudtam, hogy egyszer eljő az a nap is, amikor nem tudok majd segíteni a gyereknek a leckében, de hogy rögtön a harmadik napon bekövetkezik, ahogy elkezdtük az ötödik évfolyamot – azt nem gondoltam volna. >>

SOKSZEMKÖZT - egyedülálló színházi pályázat középiskoláknak

A Magyar Színházban a 2012/13-as évadtól kezdve ifjúsági- és családi színház is működik. A mostani évad három premierjéhez csatlakozva, hosszabb távon szeretnének együttműködni két-két kiválasztott budapesti középiskolai osztállyal/csoporttal. >>

Bántják a gyerekem az iskolában – Figyelmeztető jelek

Természetes, hogy nap mint nap előfordulnak nézeteltérések, csipkelődések az osztályokban. A gond akkor van, ha a konfliktusok zaklatássá, bántalmazássá válnak, ami mind a bántalmazó, mind a bántalmazott lelki fejlődésében hosszú távú sérülésekhez vezethet. Ennek felismerésében, megelőzésében és kezelésében a pedagógusok mellett a szülőknek is nagy szerepe lehet. >>

Az iskolai terrorizálás már az óvodában elkezdődik

Az iskolai terrorizálás összetettségét bizonyító holland kutatásból az derül ki, hogy az elhízott fiúk nagyobb valószínűséggel terrorizálnak másokat, illetve válnak terrorizálás áldozatává, mint soványabb kortársaik – és az ördögi kör már az iskola megkezdése előtt elkezdődik. >>

Mi volt ma az iskolában? Semmi… 30 ötlet arra, hogyan kérdezzünk jobban

Generációkon átívelő, nem túl hatékony információcsere a címben idézett dialógus. Ha valóban érdekel minket, mi történt a suliban, kerüljük ki a sztereotip mondatokat, és meglehet, értékelhető választ is kapunk érdeklődésünkre. >>

Bezzeg a mi időnkben… Iskolakezdés régen és most

A teljesség igénye nélkül megpróbáltuk összeszedni az emlékeinket, hogy volt ez az egész a mi, vagyis a hetvenes években első osztályba lépő generáció idején. Aztán összehasonlítjuk azzal, ami most, 2014-ben van… >>

Felhívás iskolák számára

A NEO Magyar Segítőkutya Egyesület az Emberi Erőforrás Minisztériuma támogatásával szakmai, érzékenyítő (térítésmentes) programsorozatot valósít meg a 2014/15-ös tanévben, melyhez várja együttműködő iskolák jelentkezését. >>

Milyen a jó iskolaigazgató?

A következő gondolatok arra szolgálnak, hogy az iskolaév elején ne bal lábbal keljünk fel, és a „Minden kezdet nehéz…” szlogent kiegészíthessük azzal, hogy „ … de megoldható!”. Efféle írásokkal mostanában tele van a net, de ez a cikk kifejezetten az ISKOLAIGAZGATÓKRÓL szól. >>

Mi állhat a romló iskolai teljesítmény hátterében? A szakértő válaszol

Az osztályfőnök szerint valamennyire megtanult olvasni elsőben, de egy szintről nem tud tovább jutni. Ez okozza a szövegértési és helyesírási problémákat is. Szerinte nem szabadott volna másodikba engedni a gyereket... >>

Rájöttek, mi támogatja a gyermekek nyelvi és olvasási készségét

Nem kell valami igen bonyolult dologra gondolni: egy friss amerikai kutatás szerint a zene- vagy énektanulás javíthat a hátrányos helyzetű gyermekek nyelvi és olvasási készségén. >>

Vádemelés iskolai hiányzás miatt

A 13 éves kislány  2014 februárjáig 246 óra igazolatlan hiányzást halmozott fel, de már óvodába sem nagyon járt, az elmarasztalás indoka az, hogy mindezzel a gyermek érzelmi-pszichés fejlődését veszélyeztette. >>

Miért megtévesztő, ha skatulyázunk – A címkék hatalma (4. rész)

Sorozatunkban már említést tettünk arról, hogy a skatulyázás alapjai az agyunk működéséből fakadnak. Kitértünk arra, hogy hajlamosak vagyunk túl gyorsan, kevés jelből ítélkezni – amely ítéletünket később nem könnyű megváltoztatni. A harmadik részben pedig arról is szó esett, hogy a skatulyázás nem csak akkor korlátoz, ha negatív. http://www. ertsunkszot.hu >>

Egy kattintással újjászülethetnek az iskolaújságok!

Az iskolaújság fontos része az oktatási intézmények működésének, ennek ellenére az elmúlt évek tendenciája, hogy az iskolák egyre ritkábban jelentetnek meg saját újságot.  De majd most! >>

Minden skatulyázás korlátoz – a pozitív is! (3. rész)

Minisorozatunkban szakértőnk azt a kérdést boncolgatja, hogy mi a skatulyázás, miért tesszük, milyen hatással van ez például az iskolában a gyerekekre – most pedig arra tér ki, hogy mit tapasztalunk, ha skatulyázunk, vagy mások efféle tevékenységével találkozunk. >>

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   ››

A Kölöknet kiadója a Netvestor Kft. © Minden jog fenntartva

. Strict Standards: Non-static method siteLog::performance() should not be called statically in /home/koloknet/site/lib-2013082/functions.php on line 2270 Strict Standards: Non-static method siteLog::sitestat() should not be called statically in /home/koloknet/site/lib-2013082/functions.php on line 2271