Címke

CimkékIskola

Mi volt ma az iskolában? Semmi… 30 ötlet arra, hogyan kérdezzünk jobban

Generációkon átívelő, nem túl hatékony információcsere a címben idézett dialógus. Ha valóban érdekel minket, mi történt a suliban, kerüljük ki a sztereotip mondatokat, és meglehet, értékelhető választ is kapunk érdeklődésünkre. >>

Bezzeg a mi időnkben… Iskolakezdés régen és most

A teljesség igénye nélkül megpróbáltuk összeszedni az emlékeinket, hogy volt ez az egész a mi, vagyis a hetvenes években első osztályba lépő generáció idején. Aztán összehasonlítjuk azzal, ami most, 2014-ben van… >>

Felhívás iskolák számára

A NEO Magyar Segítőkutya Egyesület az Emberi Erőforrás Minisztériuma támogatásával szakmai, érzékenyítő (térítésmentes) programsorozatot valósít meg a 2014/15-ös tanévben, melyhez várja együttműködő iskolák jelentkezését. >>

Milyen a jó iskolaigazgató?

A következő gondolatok arra szolgálnak, hogy az iskolaév elején ne bal lábbal keljünk fel, és a „Minden kezdet nehéz…” szlogent kiegészíthessük azzal, hogy „ … de megoldható!”. Efféle írásokkal mostanában tele van a net, de ez a cikk kifejezetten az ISKOLAIGAZGATÓKRÓL szól. >>

Mi állhat a romló iskolai teljesítmény hátterében? A szakértő válaszol

Az osztályfőnök szerint valamennyire megtanult olvasni elsőben, de egy szintről nem tud tovább jutni. Ez okozza a szövegértési és helyesírási problémákat is. Szerinte nem szabadott volna másodikba engedni a gyereket... >>

Rájöttek, mi támogatja a gyermekek nyelvi és olvasási készségét

Nem kell valami igen bonyolult dologra gondolni: egy friss amerikai kutatás szerint a zene- vagy énektanulás javíthat a hátrányos helyzetű gyermekek nyelvi és olvasási készségén. >>

Vádemelés iskolai hiányzás miatt

A 13 éves kislány  2014 februárjáig 246 óra igazolatlan hiányzást halmozott fel, de már óvodába sem nagyon járt, az elmarasztalás indoka az, hogy mindezzel a gyermek érzelmi-pszichés fejlődését veszélyeztette. >>

Miért megtévesztő, ha skatulyázunk – A címkék hatalma (4. rész)

Sorozatunkban már említést tettünk arról, hogy a skatulyázás alapjai az agyunk működéséből fakadnak. Kitértünk arra, hogy hajlamosak vagyunk túl gyorsan, kevés jelből ítélkezni – amely ítéletünket később nem könnyű megváltoztatni. A harmadik részben pedig arról is szó esett, hogy a skatulyázás nem csak akkor korlátoz, ha negatív. http://www. ertsunkszot.hu >>

Egy kattintással újjászülethetnek az iskolaújságok!

Az iskolaújság fontos része az oktatási intézmények működésének, ennek ellenére az elmúlt évek tendenciája, hogy az iskolák egyre ritkábban jelentetnek meg saját újságot.  De majd most! >>

Minden skatulyázás korlátoz – a pozitív is! (3. rész)

Minisorozatunkban szakértőnk azt a kérdést boncolgatja, hogy mi a skatulyázás, miért tesszük, milyen hatással van ez például az iskolában a gyerekekre – most pedig arra tér ki, hogy mit tapasztalunk, ha skatulyázunk, vagy mások efféle tevékenységével találkozunk. >>

Magántanulók a gyerekeim – Pipacsiga története

"Van, aki ezt a döntést bátor dolognak tartja, én azt érzem, hogy nem tudnám máshogy csinálni most. Az iskola úgy is sok életerőt kiszív belőlem, hogy nem nekem kell járnom, hanem a gyerekeimnek" – írja blogján Pipacsiga, vagyis Trömböczki Kátya. Teljes terjedelmében közöljük a posztját az otthontanulással kapcsolatban. >>

Magyar magántanulók Bajorországban? Tilos!

Az ottani törvények szerint, akármilyen eredménnyel tanult eddig szülőhazájában, a bajorföldön akárcsak átmenetileg is letelepedni kívánó családok gyermekeit kizárólag szakmunkásképző iskolába írathatják be. A Kölöknet egyik olvasója-látogatója megpróbálta felvenni a harcot ez ellen... >>

Komolyzenei kampány kezdődik a brit iskolákban

Nagyszabású kampány keretében igyekszik megismertetni és megszerettetni a brit kisiskolásokkal a komolyzenét a BBC brit közszolgálati tartalomszolgáltató. >>

Kicsengettek! Ma véget ér a tanév, és megkezdődik a nyári vakáció

Az idén több mint 1,3 millió diák teszi félre a nyári hónapokra az iskolatáskát, közülük mintegy 774 ezren általános iskolában tanultak, 216 ezren gimnáziumba, 244 ezren szakközépiskolákba, 130 ezren pedig szakiskolába jártak. >>

PISA 2012: Nem vagyunk jók problémamegoldásban, avagy mi köze van a légkondicionálásnak a problémamegoldáshoz?

Cikksorozatunkban beszámolunk a PISA problémamegoldás mérés módjáról, eredményeiről, és levonjuk azok tanulságait. A cikksorozat első részében a problémamegoldó képesség mérésének módját ismertetjük, részletesen szólva azokróla  feladatokról, amelyekkel a gyerkekenke meg kellett küzdeniük. >>

Skatulyázás 2. rész – Túl gyorsan ítélkezünk

Hajlamosak vagyunk gyorsan ítélkezni. Ha elsétálunk egy nyitott ablak alatt, ahol egy anya épp kiabál, szinte azonnal levonjuk a következtetést, ez sem tud gyereket nevelni, csak kiabálni. Holott, ki tudja, talán egy héten egyetlen egyszer emelte fel a hangját, és mi épp ezt az alkalmat hallottuk. >>

Mi van akkor, ha a szülőnek nem tetszik az állami tankönyv?

Nemcsak a pedagógusokat, de a szülőket is felkavarta, hogy az eddig bevált tankönyvek helyett a jövőben eddig részben még el sem készült és kevés számú tankönyvből lehet választani. Az alábbiakban közöljük egy állami iskolában tanuló másodikos kisgyerek aggódó anyukájának a levelét, aki sok más társával egyetemben nem igazodik ki a jelenlegi helyzeten. Megvehetik-e a szülők a nekik tetsző tankönyvet, és lesz-e egyáltalán nekik tetsző tankönyv a jövőben, ha ez a piac megszűnik? Kérjük, aki tudja a választ, írja meg nekünk, vagy ossza meg velünk a véleményét! >>

A puskázásról – a puskatolltól a kémheadsetig

Az Éretlenek című filmben annak idején (1980) a puskázás csaknem teljes tárházát felsorakoztatták az alkotók. Aztán jött a technológiai forradalom, és minden megváltozott: a puskatoll használata állítólag ma már olyan, mintha kőbaltához nyúlna a diák. >>

Balkezesség: áldás vagy átok?

A balkezeseknek sosem volt könnyű dolguk, voltak idők, amikor csúfolták őket, sőt még az iskolában is minden erővel azon voltak a tanárok, hogy átszoktassák őket a „helyes” kéz használatára. Ma már teljesen elfogadott dolog, ha valaki a bal kezével ír, ám ennek ellenére számtalan kutatás tárgyát képezi továbbra is ez a jelenség –írja a Medipress. >>

Jó jegyeket szeretnél? Ne laptopon jegyzetelj!

Laptoppal, valamint hagyományos módszerrel jegyzetelő egyetemi hallgatókat vizsgáltak meg: a hallgatók mind ugyanazon az előadáson vettek részt, és a kutatók megkérték őket, hogy hagyományos jegyzetelési módszereiket használva próbálják meg összefoglalni az elhangzottakat. Fél órával később aztán kitöltettek velük egy tesztet a tananyagról… >>

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   ››

A Kölöknet kiadója a Netvestor Kft. © Minden jog fenntartva

. Strict Standards: Non-static method siteLog::performance() should not be called statically in /home/koloknet/site/lib-2013082/functions.php on line 2230 Strict Standards: Non-static method siteLog::sitestat() should not be called statically in /home/koloknet/site/lib-2013082/functions.php on line 2231