Címke

Cimkékerőszak

Könyv egy tinédzserről: Az idő partjain

Különleges könyvet kínál most a Tea Kiadó: Ruth Ozeki 2013-ban Booker-díjra jelölt lebilincselő regényét. Az idő partjain című könyv főhősét nem hagyják békén az osztálytársai, válogatott gonoszságokkal keserítik meg az életét... >>

Levélhullás: Mitől rossz egy gyerek?

Tudják, milyen kínos, ha az ember fia nekiáll üvölteni mindenki előtt, hogy hülye vagy meg utállak, és hogy én  tehetek arról a dologról...Még kínosabb, amikor a fejlesztő pedagógusnak megy neki a gyerek, még jó, hogy csak verbálisan, de totál megsértődött, ordított a gyerek, zengett a suli, egy órámba telt, hogy megnyugtassam. No és annál sincs rosszabb, amikor az ovi öltözőjében ököllel ver a gyereked. >>

Verik a gyerekem az óvodában!

Amikor először jött haza a gyerek azzal, hogy a Peti megverte, Anya nem tulajdonított különösebb jelentőséget neki: megesik, hogy egymásnak esnek a farkaskölykök. Aztán megint megtörtént. És újra. Ráadásul eléggé egyoldalú volt a sztori, a gyerek nem verekedett, hanem egyszerűen verték. Végiggondolta a lehetőségeit... >>

Gyermekmunka elleni világnap

A gyermekmunka napjaink egyik legaggasztóbb, ugyanakkor mégis a szükségesnél kevesebb figyelmet kapó jelensége, holott világszerte körülbelül 215 millió gyerek, többnyire 5-17 év közötti kiskorú dolgozik.  >>

Az ombudsman a büntethetőségi korhatár leszállításának tervéről

Az alapvető jogok biztosa aggodalmát fejezi ki azzal kapcsolatban, hogy a Büntető Törvénykönyv tervezete tartalmazza a büntethetőségi korhatár leszállításának rendelkezését, ami a gyermek bűnösségének megállapítása esetén akár a szabadságelvonás szankciójával is járhat. >>

Tanítható-e az erőszakmentes kommunikáció?

Az Erőszakmentes Kommunikáció (EMK) lényege, hogy próbáljuk meg a „sakál” erőszakos nyelvezete és magatartása helyett a „zsiráf” szelíd, elfogadó, empatikus habitusát elsajátítani és ezt közvetíteni a gyerekek számára is. - beszámoló egy EMK-projektről >>

Gyermekbántalmazás – beszéljünk róla!

Szakemberek szerint a legnagyobb baj, hogy nem beszélünk róla. Magánügy. „Az én házam az én váram.” Tudatosítani kell: a gyermekbántalmazás közügy, és éppen ezért mindannyiunk együttes felelőssége, hogy egyre kevesebb ilyen eset forduljon elő. De mi is számít bántalmazásnak? És hova lehet fordulni? Mikor kell beavatkozni és hogyan? Mit tehetek, mint szem-, vagy fültanú, hiszen nem az én gyerekemről van szó? Néha elcsattan egy pofon...bántalmazó vagyok? >>

Mi lesz az erőszakos játékokkal?

Kalifornia állam még 2005-ben hozta meg azt a törvényt, amelynek értelmében nem lehetett volna 18 évnél fiatalabbaknak eladni vagy kölcsönözni olyan videojátékokat, amelyekben erőszakos jelenetek láthatóak. Bár a tilalom megszegőit akár ezerdolláros bírsággal is sújthatták volna, a korlátozás sohasem lépett életbe, mert már megszületésekor megtámadták a kiadók és kereskedők jogászai. Ez nem is meglepő, hiszen az Egyesült Államokban évente 10,5 milliárd dollár értékben adnak el játékszoftvereket. >>

Japán - Siker és hatékonyság?

Az elsőként 2000-ben végrehajtott PISA-felmérés eredményei alapján a japán oktatási rendszer nemzetközi szinten sikeresnek és hatékonynak mutatkozik, amit további felmérések is megerősíteni látszanak.Mégis, miféle hatékonyságról és sikerről van itt szó? Valóban siker és hatékonyság ez? A japán oktatási rendszert bemutató cikksorozat végén a szerző ezekre a kérdésekre próbál választ találni. >>

Szocializáció a japán iskolarendszerben

Az elsőként 2000-ben végrehajtott PISA-felmérés eredményei alapján a japán oktatási rendszer nemzetközi szinten sikeresnek és hatékonynak mutatkozik, amit további felmérések is megerősíteni látszanak. Mégis, miféle hatékonyságról és sikerről van itt szó? Valóban siker és hatékonyság ez? Mik a jellemzői a japán rendszernek? Mi az oka annak, hogy a diákok ilyen kiegyensúlyozottan jól teljesítenek? Egyáltalán, miről is beszélünk, amikor a japán oktatást emlegetjük? A szerző ezekre a kérdésekre igyekszik megtalálni a választ. Sorozatunk ötödik részében azt járjuk körül, milyen szerepet játszik az iskola a japánok szocializálódásában. >>

Panaszok az ombudsmannak

Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa június 8-i budapesti sajtótájékoztatóján az MTI kérdésére elmondta: 2010-ben 673 ajánlást fogalmazott meg, és 40 jogalkotási indítványt tett. A biztoshoz beérkező panaszok száma 6-7 éve nem növekszik, a hivatalba évi 1500-1600 eset jut el. Változás az elmúlt évekhez képest, hogy a panaszok a szülők helyett már zömében a diákoktól érkeznek, és a korábbi 5 százalékhoz képest a beadványok 70 százalékát elektronikus formában nyújtják be. >>

Rendezettség és harmónia

A Kölöknet új sorozatot indított útjára, amelyben iskolaigazgatókat kérdez arról, milyen szerintük a jó iskola: milyen értékek mentén szervezik meg az intézményükben folyó oktatási-nevelési munkát, mi az, ami iskolájukat vonzóvá teszi. Kádárné Fülöp Judit tanár-oktatáskutató kérdéseire ezúttal a gyáli Ady Endre Általános Iskola vezetője, Gazdikné Kasa Csilla igazgatónőt válaszolt. Az interjúban olvashatnak  a tanárok-diákok számára fontos adys tudatról, az iskolai szabadidős programokról, de problémákról is, amelyekkel a mai világban bizony szembe kell nézni. >>

Ha egy nő nem akar gyereket, annak nyomós oka van

Az alkotmányozási lendületben újra előkerült a dilemma, vajon mikortól kezdődik az élet, születéstől vagy fogantatástól? Az elvinek tűnő kérdés eldöntése éppen azért nehéz, mert alapvetően befolyásolhatja a nők saját testük feletti rendelkezési jogát. A fogantatástól számított élet azt is jelent(het)i, hogy az abortusz gyilkosságnak minősül. Az abortuszt így megtilthatják, vagy jelentősen korlátozhatják. >>

Foglalkozás a bántalmazott gyermekkel

Korábban már olvashattak arról, hogy mit tekintünk érzelmi elhanyagolásnak és bántalmazásnak.  Egy bántalmazás története azonban nem ér ott véget, hogy a problémát felismertük, a bántalmazót eltávolítottuk, vagy a gyermeket kimenekítettük a bántalmazó környezetből. Ott sem, amikor a szülőkkel szakember dolgozott, és megadta számukra a megfelelő segítséget . >>

Érzelmi bántalmazás

A bántalmazás szó hallatán a legtöbben a fizikai bántalmazásra gondolnak. Pedig a gyermek egészséges fejlődését az is veszélyezteti, ha nem gondoskodnak róla megfelelően, nem szeretik, rendszeresen megszégyenítik, megfélemlítik. Hogyan vehetjük észre, ha egy gyermeket érzelmileg elhanyagolnak vagy bántalmaznak? Kik és hogyan segíthetnek a bántalmazottaknak? >>

A gyerek verve jó?

A közösen összeállított témaajánlatból hetedikes osztályom ezt a kérdést választotta  az egyik osztályfőnöki órán. Úgy gondoltam, hogy érdekes vitahelyzet alakulhat ki, nem vártam mást, minthogy megerősítik a média és a mai korra jellemző, liberális nevelési elvek által sugallt választ: A szülőnek nincs joga fizikailag bántalmazni, azaz megverni a gyerekét. Lesznek nyilván néhányan, akik mást mondanak, és így az érvelést is gyakorolhatjuk. Ám az én drága osztályom válaszaival hatalmas meglepetést okozott.  >>

Lehet-e verni a gyerekeket?

„Embereket ütni helytelen, és a gyerekek is emberek.”– hirdeti az Európa Tanács erőszak ellenes programjának egyik népszerűsítő szlogenje. A családon belüli gyermekbántalmazásnak, elhanyagolásnak többféle formája létezik: a fizikai, a lelki és szexuális erőszak. A fizikai bántalmazás a pofontól a legszélsőségesebb, kegyetlen kínzásig terjedhet. Magyarországon 2004-ben a gyermekek jogai közé beemelték a testi fenyítés teljes tilalmát. Ám a szülők többsége nem ismeri ezt a jogszabályt. >>

Elég!

Fel vagyok háborodva. Sőt, dühít! Dühít az, ahogyan lassan már fel sem kapjuk a fejünket, amikor a híradások újabb iskolai erőszakról szólnak. Hol gyerek ver gyereket, hol gyerek tanárt, vagy egy magából kikelt szülő a pedagógust, egy egyetemista gyilkol, a másik meg csak tervezte véres tettét. Nem egyszerű megérteni brutalitástól átitatott világunkban a miérteket. Túl sok a kérdőjel. Bárhova nyúlunk, csak a bizonytalanság a bizonyos. Meg az, hogy baj van. Nagy baj! >>

Iskolai lövöldözés: a környezet is felelős!

Sokáig csak külföldi tragédiákról hallottunk, ám elképzelhetetlen volt, hogy mindez itthon is megtörténhet. Tavaly novemberben a pécsi egyetemen történt lövöldözés sokkolta a közvéleményt. Most pedig egy újabb egyetemistát fogtak el, aki hasonló szörnyűségre készült. >>

1 2   ››

A Kölöknet kiadója a Netvestor Kft. © Minden jog fenntartva

.