Címke

Cimkékiskolaérettség

Mit kell tudnia egy hatévesnek?

Ebben az őrült tempójú világban már az óvodás gyerekeket is versenyeztetjük, egymáshoz hasonlítgatjuk és ezer különórára hordjuk, nehogy lemaradjon a többiekhez képest. Miért olyan nehéz elfogadni, hogy a gyerekkor nem versenyfutás? Miért olyan nehéz eszerint élni? >>

Hitek és tévhitek a kötelező beiskolázással kapcsolatban

Az általános iskolai beiskolázáskor néhány (elsősorban budapesti és néhány városi) iskola esetében is több körzetes gyerek jelentkezett, mint amennyi férőhely rendelkezésre állt. Ennek okát sokan a kötelező beiskolázással kapcsolatos változásokkal magyarázták. Ez a probléma mintegy kétezer gyereket érintett az újsághírek szerint (ez egyébként az adott populáció mintegy 2%-a), a létszámproblémákat az ő esetükben az államtitkárság úgy kívánja orvosolni, hogy magasabb osztálylétszámokat engedélyeznek egy majd készülő rendeletben. A szülők és a média szerint viszont ezzel méltányossági problémák vannak, ezek a gyerekek zsúfoltabb osztályokban lesznek kénytelenek tanulni, mint társaik. Ugyanakkor Pokorni Zoltán műanyagproblémának nevezte mindezt. De hol az igazság? Cikkünkben megpróbáljuk körbejárni a témával kapcsolatos tévhiteket.   >>

Életkori sajátosságok - életkori kihívások

A gyermek testi-lelki fejlôdésének különbözô periódusaiban néha a környezete számára is látványos, néha csak a személyiség mélyében zajló, de fontos változások történnek. A kíváncsiság ébredése, a szerepjátszás, a cselekvés általi tanulás, illetve a beszédfejlôdés és a mozgásos formák, a matematikatanulás és az egyensúlyérzék közötti összefüggések mind meghatározó elemei a kisgyermekkor csodájának. >>

Mérnék a diákok fizikai állapotát

Az országos mérés, értékelés keretében a következő tanévben már gondoskodni kellene a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatáról is a tanév rendjéről szóló miniszteri rendelet tervezete szerint. A tanév szeptemberben 3-án kezdődne, a kormany.hu oldalon kedden közzétett javaslatot március 26-ig lehet véleményezni. >>

„…Megérik az iskolára, mint alma a fán”

Talán nincs is olyan pedagógus vagy szülő, aki ne ismerné Vekerdy Tamás pszichológus, a pedagógiai pszichológia nagymesterének nevét. Megjelenése, stílusa otthonosság-érzetet ad az olvasónak: azok közé tartozik, akik mindig önmagukat képviselik, akikre mindig lehet számítani. Az emberi, pontosabban a személyes emberi dimenzió szószólója. A gyermekre, a kamaszra, a fi atalra és a felnőttre egyaránt úgy tekint, mint a benne rejlő lehetőségek kimeríthetetlen tárházára. Megnyilatkozásaiban sohasem az intézményt helyezi az ember fölé: végső soron mindig a gyermek, sőt az egyes gyermek „pártján áll”. >>

Iskolaérettség: pro és kontra

„Olyan okos ez a gyerek, mindent tud! Az óvodában csak unatkozik, menjen csak minél hamarabb iskolába!” – mondják egyes szülők. Mások viszont inkább a kivárás hívei – ők mindent megtennének azért, hogy a megnövekedett követelmények terheitől még egy évig megkíméljék a gyermeküket. >>

Iskola: Igen? – Nem?

Amikor gyermekünk hatodik életéve felé közeledik, szülőként egyre többet gondolunk az iskolára. Sok tanács hangzik el: hova írassuk a gyereket és hova ne, melyik tanító nénihez kérjük magunkat, s kit kerüljünk el mindenképpen. S arról is rengeteg tanácsot kapunk, hogy várjunk-e még egy évet, vagy mindenképpen fussunk neki az iskolának. A helyzetet csak bonyolítja, ha van már egy-két iskolás gyermekünk, és így sok-sok, akár egymásnak ellentmondó saját tapasztalatunk. >>

Cinege óvoda - Freinet szellemében

A pedagógiai programok zavarba ejtő kínálatában bizony nem könnyű eligazodni. Sorozatunkban igyekeztünk összegyűjteni a hazai közoktatásban jelen lévő komplett, egységes pedagógiai rendszereket. Ilyen a Freinet pedagógia is, melynek alkalmazása Magyarországon inkább az óvodákra jellemző, iskolai szinten csak elvétve fordul elő. A következőkben a nagykovácsi Cinege óvoda életébe pillanthatunk be. >>

A Kölöknet kiadója a Netvestor Kft. © Minden jog fenntartva

.