Címke

Cimkékiskola

Magántanulók a gyerekeim – Pipacsiga története

"Van, aki ezt a döntést bátor dolognak tartja, én azt érzem, hogy nem tudnám máshogy csinálni most. Az iskola úgy is sok életerőt kiszív belőlem, hogy nem nekem kell járnom, hanem a gyerekeimnek" – írja blogján Pipacsiga, vagyis Trömböczki Kátya. Teljes terjedelmében közöljük a posztját az otthontanulással kapcsolatban. >>

Magyar magántanulók Bajorországban? Tilos!

Az ottani törvények szerint, akármilyen eredménnyel tanult eddig szülőhazájában, a bajorföldön akárcsak átmenetileg is letelepedni kívánó családok gyermekeit kizárólag szakmunkásképző iskolába írathatják be. A Kölöknet egyik olvasója-látogatója megpróbálta felvenni a harcot ez ellen... >>

Komolyzenei kampány kezdődik a brit iskolákban

Nagyszabású kampány keretében igyekszik megismertetni és megszerettetni a brit kisiskolásokkal a komolyzenét a BBC brit közszolgálati tartalomszolgáltató. >>

Kicsengettek! Ma véget ér a tanév, és megkezdődik a nyári vakáció

Az idén több mint 1,3 millió diák teszi félre a nyári hónapokra az iskolatáskát, közülük mintegy 774 ezren általános iskolában tanultak, 216 ezren gimnáziumba, 244 ezren szakközépiskolákba, 130 ezren pedig szakiskolába jártak. >>

PISA 2012: Nem vagyunk jók problémamegoldásban, avagy mi köze van a légkondicionálásnak a problémamegoldáshoz?

Cikksorozatunkban beszámolunk a PISA problémamegoldás mérés módjáról, eredményeiről, és levonjuk azok tanulságait. A cikksorozat első részében a problémamegoldó képesség mérésének módját ismertetjük, részletesen szólva azokróla  feladatokról, amelyekkel a gyerkekenke meg kellett küzdeniük. >>

Skatulyázás 2. rész – Túl gyorsan ítélkezünk

Hajlamosak vagyunk gyorsan ítélkezni. Ha elsétálunk egy nyitott ablak alatt, ahol egy anya épp kiabál, szinte azonnal levonjuk a következtetést, ez sem tud gyereket nevelni, csak kiabálni. Holott, ki tudja, talán egy héten egyetlen egyszer emelte fel a hangját, és mi épp ezt az alkalmat hallottuk. >>

Mi van akkor, ha a szülőnek nem tetszik az állami tankönyv?

Nemcsak a pedagógusokat, de a szülőket is felkavarta, hogy az eddig bevált tankönyvek helyett a jövőben eddig részben még el sem készült és kevés számú tankönyvből lehet választani. Az alábbiakban közöljük egy állami iskolában tanuló másodikos kisgyerek aggódó anyukájának a levelét, aki sok más társával egyetemben nem igazodik ki a jelenlegi helyzeten. Megvehetik-e a szülők a nekik tetsző tankönyvet, és lesz-e egyáltalán nekik tetsző tankönyv a jövőben, ha ez a piac megszűnik? Kérjük, aki tudja a választ, írja meg nekünk, vagy ossza meg velünk a véleményét! >>

A puskázásról – a puskatolltól a kémheadsetig

Az Éretlenek című filmben annak idején (1980) a puskázás csaknem teljes tárházát felsorakoztatták az alkotók. Aztán jött a technológiai forradalom, és minden megváltozott: a puskatoll használata állítólag ma már olyan, mintha kőbaltához nyúlna a diák. >>

Balkezesség: áldás vagy átok?

A balkezeseknek sosem volt könnyű dolguk, voltak idők, amikor csúfolták őket, sőt még az iskolában is minden erővel azon voltak a tanárok, hogy átszoktassák őket a „helyes” kéz használatára. Ma már teljesen elfogadott dolog, ha valaki a bal kezével ír, ám ennek ellenére számtalan kutatás tárgyát képezi továbbra is ez a jelenség –írja a Medipress. >>

Jó jegyeket szeretnél? Ne laptopon jegyzetelj!

Laptoppal, valamint hagyományos módszerrel jegyzetelő egyetemi hallgatókat vizsgáltak meg: a hallgatók mind ugyanazon az előadáson vettek részt, és a kutatók megkérték őket, hogy hagyományos jegyzetelési módszereiket használva próbálják meg összefoglalni az elhangzottakat. Fél órával később aztán kitöltettek velük egy tesztet a tananyagról… >>

Középiskolai kollégium – előnyök és hátrányok

Ha kollégiumot kezdünk emlegetni, a legtöbb embernek általában az egyetemi évek jutnak eszébe, pedig nem ritkaság, hogy egy középiskolás is koleszba költözik az általános iskola 8 éve után. Ennek természetesen a legtöbb esetben az az oka, hogy az iskola túl messze van, és problémás vagy nagyon fárasztó lenne a mindennapos bejárás. >>

Az én gyerekem miatt nem lehet tanítani

. „Bence most 10 éves, ötödik osztályba jár. Egy hónapja behívtak az iskolába azzal a problémával, hogy az én gyerekem miatt nem lehet tanítani, mert még el sem hangzik teljesen a kérdés, ő már vágja rá a választ, a többiek még le sem írták a matekpéldát, ő már hangosan bemondja az eredményt, mindenről van önálló véleménye, amit sohasem rejt véka alá. Szóljak már neki, hogy engedje a többieket is érvényesülni. Beszéltem Bence fejével, úgy látszott, megértette. A legközelebb szülői értekezleten ezekkel a szavakkal fordult hozzám az osztályfőnök: Bence látványosan unja az órákat, ásítozik, kibámul az ablakon, egyáltalán nem figyel. Most én ezzel mit kezdjek?” >>

Hogyan neveljünk Nobel-díjasokat?

Büszkén szoktuk emlegetni, hogy Magyarország élen jár az egy főre jutó Nobel-díjasok arányát illetően – tehát okos nemzet a magyar. Az eredményesség másik oldalát, a kiemelkedő teljesítményt nyújtó egyének mögött meghúzódó oktatási rendszert és annak szerepét azonban ritkábban emlegetjük. Hogyan nevelkedtek a kivételes tehetségek a 20. század elején, és hogyan nevelkednek ma? Milyen esélye van ma az okos gyerekeknek Magyarországon? Mai cikkünkben erre keresünk választ. >>

Menzakaják a világ körül

Emlékeztek még a klasszikus menzai kosztra? A különböző főzelékekre, köményes kiflire, gyümölcsmártásra? Vajon mit esznek a menzán az iskolások szerte a világban? Összegyűjtöttünk 20 országot és 20 tálcát, rajra 20 menzás fogással, Japántól egészen Chiléig. >>

Ti mondtátok – kreativitás a suliban

A múltkori cikkünkhöz, melyben abszolút rossz, de mégis zseniális dolgozat-megoldások között szemezgettünk, számos hozzászólás érkezett. Mivel a magyar diákok sem kevésbé kreatívak, mint tengerentúli társaik, úgy döntöttünk, kiválogatjuk a legjobbakat közülük.  >>

A tehetség bűvöletében élő országok nem lesznek sikeresek – állítja Sir Michael Barber

Sir Michael Barber, jelenleg a Pearson Foundation tanácsadó cég vezető oktatási szakértője, korábban a McKinsey cég partnere és a brit kormányfő, Tony Blair tanácsadója cikkében ( TES ) levonja a tanulságokat a PISA vizsgálatok eredményeiből. A lényeg, hogy ha gyerekeinket nagyon hamar besoroljuk a "tehetséges" és a "futottak még" kategóriákba, akkor lemaradunk a nemzetek közötti versenyben. >>

Megromlik a befőtt gyerek?

A napokban nagy port kavart fel az esztergomi Balassa Bálint szakképző iskola kapcsán megjelent cikk a 444.hu-n . Ezek szerint az iskolában a kilencedikesek közül majdnem mindenki megbukott legalább egy tárgyból, de nem kevesen akár három vagy négy tárgyból is. Az egyik szülő ezt látva beperelte az iskolát közokirat hamisításért, mert nem tartja normálisnak ezt a hatalmas bukási arányt. >>

Havazás miatti iskolaszünet - másképp

Biztosan mindenki emlékszik olyan esetre, amikor a nagy hó miatt tanítási szünetet rendeltek el egyik-másik iskolában. Sajnos - vagy épp szerencsére - erre idén nálunk kevés esély volt eddig, nem így Észak-Karolinában.  >>

PISA eredmények vs. boldogság

Hosszú-hosszú perceken keresztül néztem a lenti - egyébként szuper - diagramot. Amellett, hogy szomorúan állapítottam meg, hogy nagy jóindulattal is csak a középső harmad alsó részén foglalunk helyet a függőleges tengelyen, csomó egyéb dolgot feltűnt. Egyébként a vízszintes tengelyen hasonló helyen található kis országunk.  >>

‹‹   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22   ››

A Kölöknet kiadója a Netvestor Kft. © Minden jog fenntartva

.