Címke

Cimkékiskola

Németország: a porosz hagyománytól a szabályozott autonómia felé

Németországban éveken keresztül azt gondolták, hogy semmi probléma sincs az oktatással, mígnem 2001-ben elérte őket a PISA-sokk, ugyanis a nemzetközi felmérés alapján a német 15 évesek jócskán alulmaradtak a többi ország diákjaihoz képest. Szomorkodás és önmarcangolás helyett azonban olyan lépeseket tettek, amelyek a jelenlegi felmérés alapján fokozatos fejlődéshez vezettek, és a németek immár büszkék lehetnek nem csak a 18. századi, de a jelenlegi oktatási rendszerükre is. >>

18 tanár, aki igazából szuperhős

Diákként az ember sokszor nincs kibékülve az őt okítókkal, de azért mindannyiunk életében akadnak olyan tanárok, akikre jó szívvel emlékszünk vissza. Akikre felnéztünk, akiket tiszteltünk, akiktől nemcsak a tantervben foglalt tananyagot tanultuk meg, hanem annál sokkal többet. >>

Bill Gates: A tanároknak szükségük van visszajelzésre

Bill Gates a PISA adatok alapján arra a következtetésre jutott, hogy azok az országok teljesítenek jól, ahol kifinomult tanárértékelési rendszerek működnek, vagyis ahol a tanár megfelelő visszajelzést kap a munkájáról és így képes fejlődni.  >>

PISA II: Milyen volt a magyar 15 évesek alapműveltsége 2012-ben?

A 2012-es PISA felmérés kiemelt mérési területe a matematika volt. Ez a terület utoljára 2003-ban szerepelt központi helyen, így érdemes megvizsgálni, hogy mi történt az elmúlt 9 évben.  >>

PISA I: A 2012-es vizsgálat jellemzői

Megjelent a 2012-es PISA vizsgálat eredményeiről szóló első OECD jelentés. A vizsgálat szerint a magyar 15 évesek matematikai és természettudományi kompetenciái terén statisztikailag értékelhető az eredmények romlása, tanulóink olvasási eredményei a 2009-es szinthez közel állnak. A digitális tudásmérések eredményei Magyarországot a sereghajtók közé sorolják. >>

Lengyelország: döbbenetes javulás egy évtized alatt

A nemrég napvilágra került PISA eredmények ugyan számunkra nem tartogattak túl sok jó hírt, van mégis egy olyan ország a közelünkben, akik 2000 óta egyenes irányú fejlődést mutatnak, és rendre bekerülnek a top 15 közé. A különböző országok oktatási rendszeréről szóló cikkünk következő részeként most Lengyelországgal foglalkozunk. >>

Abszolút rossz, de mégis zseniális dolgozat-megoldások

Az elmúlt hetekben terjedt el az interneten és főleg facebookon az a kis gyűjtemény, ahol valaki 38 olyan tesztkérdésre adott választ szedett össze, amik valójában teljesen hibásak mégis zseniálisak egyszerre. Kiválogattuk a 16 legjobbat, és le is fordítottuk őket. >>

Beszélnünk kell a PISA-ról!

A napokban hozták nyilvánosságra a PISA nemzetközi tanulói teljesítménymérés 2012-es évi eredményeit. Az eredmény egész Európára nézve lehangoló.  >>

Káoszból siker: New Orleans oktatása a Katrina hurrikán után

2005 után New Orleans iskolarendszere jelentősen átalakult. Amerika történetének egyik legtöbb áldozatot követelő hurrikánja jelentős károkat okozott a jazz szülővárosában, amelynek eredményeképpen számos oktatási intézmény szó szerint összeomlott. A város azonban képes volt túltenni magát a hatalmas sokkon, és kiépítettek egy olyan rendszert, amely ma New Orleans-i csodaként ismert. >>

Szexuális nevelést az iskolákba!

A rendszerváltás óta megrendezett első Nőkongresszuson Dr. Forrai Judit, a Semmelweis Egyetem Népegészségtani Intézetének docense és a Szex Edukációs Kiemelten Közhasznú Alapítvány alapítója is jelen volt a „Kié a test?” elnevezésű szekción. Noha ez a program másról is szólt, az általa fontosnak tartott témát, a diákok szexuális nevelését érdemes külön is körbejárni egy kicsit. >>

Lantos Ágnes és Szabó Erika tanárnők az első Varga Gábor-díjasok

Első alkalommal adták át a Varga Gábor-díjat két kiváló pedagógusnak, akik évtizedek óta munkájukkal számtalan diákot segítettek hozzá, hogy sikeres és boldog emberek lehessenek. Különleges véletlen, hogy mindkét díjazott, Lantos Ágnes és Szabó Erika is különösen problémás, tanulási és egyéb nehézségekkel küzdő gyerekekkel foglalkoznak. >>

Zseniális tanári húzás – Petőfiék a Facebookon!

Hogyan lehetne a mai kamaszokhoz közelebb hozni a magyar irodalom nagyjait? Persze, ott vannak verseik, prózáik és egyéb műveik, amelyekről lehet vitát indítani, ha van rá nyitottság és érdeklődés a diákokban. De ettől nem válnak élőbb alakokká, nem könnyíti meg az azonosulást. >>

Flandria: ahol az iskolák piaci logika alapján működnek

Sorozatunk legújabb részében ismét egy európai ország (pontosabban országrész) oktatási rendszerével ismerkedhet meg az olvasó. Flandriában – Belgium északi részén – egy egészen speciális oktatási struktúrát alakítottak ki, amely a diákokat egészen a PISA felmérések élvonaláig repíti . Flandriában szabad kezet hagynak az iskoláknak, így az állami szinten meghatározott célok eléréséhez az intézmények saját eszközöket alkalmazhatnak. Lássuk csak, hogyan! >>

Zeneképzéssel a sikeres karrierért

A zene rengeteg mindenre jó. A zene ismerete bizonyítottan hozzájárul a kreativitás fejlődéséhez, továbbá erősíti a csapatszellemet, hiszen a zenetanulás megtanít összpontosítani és adott esetben a többi hangszerre figyelni. Ezek a képességek pedig alapvető fontossággal bírnak a munkahelyen és az iskolában is.  >>

Mert olvasni jó!

Messzemenőkig lehetne vitatkozni arról, hogy melyek a világ legjobb könyvei. Azt gondolnánk, hogy a bestsellereket könnyebb felkutatni, hiszen elég megnéznünk az eladási számokat, de ez sem feltétlen igaz. A kiadók sokszor nem hozzák nyilvánosságra az adatokat, és az is nehézséget jelenthet, hogy egy-egy mű az évek alatt sok különböző kiadást megérhet. Ennek ellenére mégis mindig kíváncsiak vagyunk: mit olvasnak a legtöbben? >>

Életveszélyes út az iskolába

A világ számos országában előfordul, hogy a gyerekek minden nap életveszélyes körülmények között jutnak el az iskolába és haza. Gyerekek százai tesznek meg hosszú és veszélyes utakat rozoga, vagy félig összedőlt hidakon, köteleken, rozzant falétrákon és kábeleken, meredek sziklafalakon, csak hogy tanulhassanak. Ezekből következik most néhány elképszető példa szerte a világban. >>

Munkavédelmi ismeretek általános iskolásoknak

Az Európai Munkavédelmi Ügynökség (EU-OSHA), a Napo-konzorciummal együttműködve egy új projektet dolgozott ki, melynek célja, hogy az alapvető munkavédelmi ismereteket már az általános iskolás gyermekekkel is megismertesse . A ’Napo pedagógusoknak’ elnevezésű kezdeményezés változatos oktatási segédleteket tesz  letölthető formában hozzáférhetővé a tanárok számára. A program első sorban a 7-11 éves korosztályt célozza meg, főszereplője pedig egy Napo nevű képregényfigura, aki interaktív módon segít a munkahelyi biztonságra és egészségvédelemre vonatkozó üzenetek közvetítésében. >>

Érintőképernyők és chat fórumok a dél-koreai iskolákban

Dél-Koreában létezik egy kifejezés (jaesusaeng, ejtsd: ceszuszeng), amely kizárólag azokat a végzős középiskolás diákokat jelöli, akik az egyetemi felvételin rosszul teljesítettek, ezért úgy döntöttek, hogy még egy évet a megmérettetésre való készüléssel töltenek. Mivel a magas társadalmi státusz eléréshez jó egyetemi végzettség, a jó egyetemre való bekerüléshez pedig rengeteg felkészülés szükséges, a kimagaslóan kompetitív rendszer alapjait az erős általános iskolák jelentik. Ahhoz, hogy a diákok felkészültsége naprakész és versenyképes legyen, Dél-Korea egy egészen sajátos megoldást kínál. >>

Finnország: ahol minden gyerek számít

Az európai oktatási rendszerek közt a finn a legeredményesebb. Sokan kutatták és kutatják ennek a titkát. Magyarországon éppen a napokban jelent meg egy könyv a finn oktatásról Pasi Sahlberg: A finn példa címmel. A szerző egyébként óva int attól, hogy pusztán másolással utolérhetnénk a finn csodát, ők is hosszú évtizedek szívós és állhatatos munkájával jutottak el idáig. Ráadásul igencsak takarékosan, hiszen vannak országok, ahol többet költenek az oktatásra, mégsem olyan eredményesek. Mi több, a finn tanulók jóval kevesebb időt töltenek az iskolapadokban, mint kevésbé szerencsés társaik a világon. >>

‹‹   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   ››

A Kölöknet kiadója a Netvestor Kft. © Minden jog fenntartva

. Strict Standards: Non-static method siteLog::performance() should not be called statically in /home/koloknet/site/lib-2013082/functions.php on line 2270 Strict Standards: Non-static method siteLog::sitestat() should not be called statically in /home/koloknet/site/lib-2013082/functions.php on line 2271