Címke

Cimkékkülönóra

Óvatosan a különórákkal

Mint sok más alkalommal, a gyermekek délutáni foglalkozásainak kiválasztásakor is nagyon fontos, hogy körültekintően döntsünk és mértéket tudjunk tartani. Két véglet figyelhető meg a szülők hozzáállásában. Az egyik, aki semmilyen különórára sem íratja be gyermekét, a másik pedig, aki túl sok egyéb foglalkozást erőltet rájuk. Ezek közül egyik sem kifejezetten hasznos a gyerekeknek. >>

Megéri-e délutáni különórára járatni a gyereket?

Manapság egyre népszerűbb a gyerekek különórára járatása. A szülők reményei szerint csemetéik így majd jobban teljesítenek az iskolában, illetve olyan ismereteket szereznek, amelyekre az iskolában nem tesznek szert. A 2006-os PISA felmérés adatai alapján az OECD országokban a gyerekek átlagosan heti két és fél órát töltöttek különórákon a kötelező iskolai tanórák után. Sőt, néhány országban, mint például Görögország, Izrael, Törökország vagy Korea, a gyerekek több, mint heti négy és fél órát tanultak hetente a kötelező órákon kívül. >>

Szülői szervezetek új intézménytípus bevezetését javasolják

Országos szülői egyesületek az érettségit nem adó szakképző középiskola intézményének bevezetését javasolják a mostani szakiskolák helyett. Mint honlapjukon kifejtették: az általuk javasolt új iskolatípusban valamennyi államilag elismert szakképesítés tanulható lenne a nyolcadik évfolyam befejezése után. >>

Vizsgák a japán oktatási rendszerben

Az elsőként 2000-ben végrehajtott PISA-felmérés eredményei alapján a japán oktatási rendszer nemzetközi szinten sikeresnek és hatékonynak mutatkozik, amit további felmérések is megerősíteni látszanak. Mégis, miféle hatékonyságról és sikerről van itt szó? Valóban siker és hatékonyság ez? Mik a jellemzői a japán rendszernek? Mi az oka annak, hogy a diákok ilyen kiegyensúlyozottan jól teljesítenek? Egyáltalán, miről is beszélünk, amikor a japán oktatást emlegetjük? A szerző ezekre a kérdésekre igyekszik megtalálni a választ. A Japánról szóló sorozatunk negyedik részében arról olvashatnak, milyen szerepet töltenek be a vizsgák a japán oktatási rendszerben. >>

Különórák szülőszemmel

Gyakran okoz fejfájást, hogy milyen és mennyi különórára járjon a kisiskolás. Ma már általános, hogy az alsósoknak nemcsak a délelőttjük, de a délutánjuk, koraestéjük is tele van elfoglaltsággal az iskolában, vagy azon kívül. Utóbbi nagy teher a szülőnek is, hiszen ebben a korban a gyereket még szállítani kell. >>

Különórák kezdőknek és haladóknak

Itt a szeptember, az iskolakezdés. Sok családban felvetődött a kérdés, mit csináljon a gyermek szabadidejében. Sportoljon, zenét, táncot tanuljon, vagy esetleg fejlessze a nyelvtudását? >>

A Kölöknet kiadója a United Publishers Hungary Kft. © Minden jog fenntartva

.