Címke

Cimkékkamasz_szemmel

Az iskola mint csatatér

Az iskolákban mára mindennapossá vált, hogy a tanórák gyakran csatatérré változnak, ahol az egyik harcoló fél az osztály, a másik pedig az őket tanítani hivatott pedagógus. Szinte általánosnak mondható, hogy a diákok ellenségként tekintenek az oktatóikra, akiknek elviekben egyáltalán nem ez lenne a szerepük. Vajon miért alakul ki ez a hozzáállás a tanulók részéről? Mi okozza azt, hogy az iskola gyakran egy végeláthatatlan harc színterévé válik?  >>

Hogyan válhat egy kisgyerek idegesítő figurává?

A nyári szünet alatt többször is meglátogattam nagyszüleimet, akik sajnos igen távol laknak jelenlegi lakhelyemtől. Többször náluk is aludtunk és ott tartózkodásunk általában nagyon kellemesre sikeredett, azonban mint mondani szokás, minden örömben van egy kis üröm. Sajnálatos módon többször ott volt velünk a rémesen irritáló unokaöcsém is. >>

A Chatroulette ürügyén a tanulásról

A minap olvastam egy cikket egy 17 éves moszkvai fiúról, aki a Chatroulette nevű internetes oldal megalkotójaként vált ismertté. Az ötlet szerintem is rendkívüli. Ám az is megfogott, hogy a srác hasonlóképp érez az iskola iránt, mint én. >>

Tabuk nélkül a fűről

Nagyon izgalmas volt a felkérés, hogy beszélgessünk a fűről. Még ha írásban is. Annyit a műfaj is üzen, hogy elengedhetetlen a párbeszéd, bármilyen témát érintsünk. Sorozatunkban a kamasz Benjámin és Peer Krisztina pszichológus beszélget tabuk nélkül, őszintén. >>

Szórakozni jó!

Délutánonként, mikor hazaérek az iskolából, megkönnyebbüléssel nyugtázom, hogy ha a tanulást nem veszem figyelembe, erre a napra megpróbáltatásaim véget értek. Ilyenkor rendkívül nehéz kérdést kell feltennem magamnak: mit csináljak most? Íme néhány lehetőség. >>

Kirándulni megy az osztály

Az osztálykirándulások, főleg az általános iskola felsős éveiben, meghatározó élmények voltak az életemben. Volt olyan, amikor már több hónappal az esemény előtt csak erre tudtam gondolni. „Nemsokára osztálykirándulás, nemsokára osztálykirándulás”, csak ez járt a fejemben. >>

Tesók

Már nagyon sokszor elgondolkoztam azon, hogy vajon miért különböznek tőlem ennyire a testvéreim. Vagy csak én látom úgy? Teljesen váratlanul ért, amikor azt hallottam az öcsémet felvételiztető tanártól: mintha egy az egyben engem látott volna. Azért mondja vajon, mert még nem ismer minket eléggé, vagy én nem veszem észre, és tényleg hasonlítunk? >>

Miért nem tanulok?

Jó kérdés. A tanárok csak annyit mondanak, hogy lusta és link vagyok. Minden nap azt hallgatom, hogy nem fogok tudni továbbtanulni, és boldogulni az életben. Én mégis inkább a haverokkal lógok, vagy itthon játszom a gépen. Esetleg elmegyek focizni, vagy este tévét nézek. Persze házi feladatot is írhatnék és tanulhatnék. Talán az volna a helyes. >>

Én és az osztálytársaim 1.

Hogy feleltél? Hányas lett a dolgozatod? Milyen lett a bizonyítványod? Megannyi gyakran elhangzó szülői kérdés. De vajon hány anya vagy apa kérdezi meg a gyerekét arról, hogy vannak-e barátai, egyáltalán hogyan érzi magát az osztályában. Pedig ezek azok a kérdések, amelyek a gyerekeket igazán foglalkoztatják. "Részletek Benjámin naplójából" című sorozatunkban fiatalok írnak az élet dolgairól, ahogyan ők látják. A téma ezúttal a beilleszkedés. >>

Én és az osztálytársaim 2.

Hogy feleltél? Hányas lett a dolgozatod? Milyen lett a bizonyítványod? Megannyi gyakran elhangzó szülői kérdés. De vajon hány anya vagy apa kérdezi meg a gyerekét arról, hogy vannak-e barátai, egyáltalán hogyan érzi magát az osztályában. Pedig ezek azok a kérdések, amelyek a gyerekeket igazán foglalkoztatják. "Részletek Benjámin naplójából" című sorozatunkban fiatalok írnak az élet dolgairól, ahogyan ők látják. A téma ezúttal a kamaszok közötti véd- és dacszövetség. >>

A Kölöknet kiadója a United Publishers Hungary Kft. © Minden jog fenntartva

.