Címke

Cimkékpedagógus_szemmel

Az iskola megöli a kreativitást

Egyre több oktatással foglalkozó szakember emeli fel a szavát azért, hogy ne ártsunk a gyerekeinknek a múltból fennmaradt iskolarendszerek konzerválásával. Minél inkább a múlt szerint szabályozunk, annál inkább elveszítjük a jövő biztosítékát jelentő kreativitást. Ken Robinson szellemes előadásaiban erről beszél, ajánljuk minden kedves Kölöknet olvasónak! >>

Egy nehéz nap krónikája

Az egész napos iskola kötelezővé tétele az új közoktatási törvénytervezet egyik legvitatottabb pontja. Sok érv szól ellene és mellette is. A témával foglalkozó sorozatunk újabb írásában a kérdést egy speciális nézőpontból, egy sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozó iskola pedagógusának szemszögéből járjuk körül. >>

„Az iskola nem magányos sziget!”

A Millenáris Teátrumában 2010. október 1-én, pénteken került megrendezésre a Kölöknet.hu nevelési portál és a Jövő Iskolája megrendezésében az „Iskolai klíma – Kihívások és válaszok a szakképzésben” című nyitott műhelykonferencia, amely a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma támogatásával jött létre. A rendezvényre az ország minden részéről érkeztek pedagógusok és más szakemberek. >>

Miért nincsenek óvó- és tanítóbácsik?

Vannak olyan szakmák, amelyeket már hagyományosan is női foglalkozásnak tekintünk. Ilyen többek között az óvodapedagógusi és a tanítói szakma. Már a mi gyerekkorunkban is csupa nő vigyázta és tanítgatta az óvodában a gyerekeket, és ez ma sincs másképp. >>

Hiányolják a visszajelzést a pedagógusok

A tanárok jó része úgy látja, hogy nem, vagy csak ritkán érkezik visszajelzés a munkájával kapcsolatban, és ennek alig van hatása a bérezésre – derül ki az OECD felméréséből. A 23 ország 200 iskolájában, mintegy 5 000 felsős tanárral végzett, TALIS nevű kutatás szerint Magyarországon kiugróan sok tanár gondolja azt, hogy a vulgáris beszéd, illetve a fizikai bántalmazások komolyan zavarják a tanítás folyamatát. >>

Virágot nem kapok már

Soha nem vártam el semmilyen ajándékot. Mindig azt mondtam a rám bízott gyerekseregnek, nekem annál nagyobb örömet nem szerezhetnek, mint hogy okosodnak. És ezt komolyan is gondoltam. Persze azért máig őrzöm azt a kerámiafigurát, amit legelső osztályomtól kaptam. >>

Kövér lányok a dobbantón

Családom egyik kedvenc iskolai története, mikor a Bakáts téri alsós tanító néni hétéves bátyám ellenőrzőjébe testnevelésóra után a következő figyelmeztetést írta: „T. Szülő! Zsolt többszöri figyelmeztetés ellenére sem tud sorakozni, ezért megintem.” „T. Tanítónő! Gyakorolnánk – válaszolt apukám –, de sajnos nem vagyunk hozzá elegen.” Több mint harminc éve történt, de mintha itt valami azóta sem lenne rendben. >>

Miért akarok másként tanítani?

Olvasva a „Miért nem tanulok?” című naplóbejegyzést, a szívem szakadt meg. Visszagondoltam saját iskolás éveimre, a szülőként megélt, egyáltalán nem felhőtlen évekre, és bólintottam magamban: Igazad van, Benjámin. Szörnyű így eltölteni 12+X évet. És állítólag a legszebbeket. Hogyan is? >>

Ősszel végem van, mint a vakációnak

"A pszichomókus néni szerint aranyos, hogy Hipi-Hopinak neveztem el magam, és jó, hogy néha a zongora alá bújva merengek: akkor csak szemtelen lázadó vagyok, vagy tényleg beteg?...” >>

A Kölöknet kiadója a United Publishers Hungary Kft. © Minden jog fenntartva

.