Címke

Cimkéktanárportrék,iskolaportrék

Mi csak a munkánkat végezzük, a többi megy magától…

A Kölöknet nemrégiben sorozatot indított Milyen a jó iskola? címmel, amelyben iskolaigazgatókat kérdezünk arról, milyen értékek mentén szervezik meg az intézményükben folyó oktatási-nevelési munkát, mi az, ami iskolájukat vonzóvá teszi. Kádárné Fülöp Judit tanár-oktatáskutatónak ezúttal Gressó Tiborné igazgatónő vallott a Szent Korona Általános Iskolában folyó munkáról, amelynek célja, hogy megvalósítsák a pedagógiai programjuk alapgondolatát: „Szerezd meg a tudást, alázattal műveld, és élj kulturáltan!” >>

Mindig van új lehetőség!

A Kölöknet nemrég sorozatot indított Milyen a jó iskola? címmel, amelyben iskolaigazgatókat kérdez arról, milyen értékek mentén szervezik meg az intézményükben folyó oktatási-nevelési munkát, mi az, ami iskolájukat vonzóvá teszi. Ezúttal Kádárné Fülöp Judit tanár-oktatáskutató interjúját olvashatják a budapesti Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola vezetőjével, Gál Józsefné igazgatónővel. A lakótelepi iskolában - a nehézségek ellenére - sokat tesznek azért, hogy a hátrányos helyzetű, valamint tanulási-magatartási nehézségekkel küzdő gyermekeknek megfelelő oktatást biztosítsanak, és szeretetteljes légkörben neveljék őket. >>

Rendezettség és harmónia

A Kölöknet új sorozatot indított útjára, amelyben iskolaigazgatókat kérdez arról, milyen szerintük a jó iskola: milyen értékek mentén szervezik meg az intézményükben folyó oktatási-nevelési munkát, mi az, ami iskolájukat vonzóvá teszi. Kádárné Fülöp Judit tanár-oktatáskutató kérdéseire ezúttal a gyáli Ady Endre Általános Iskola vezetője, Gazdikné Kasa Csilla igazgatónőt válaszolt. Az interjúban olvashatnak  a tanárok-diákok számára fontos adys tudatról, az iskolai szabadidős programokról, de problémákról is, amelyekkel a mai világban bizony szembe kell nézni. >>

Milyen a jó iskola?

A Kölöknet új sorozatot indít útjára, amelyben iskolaigazgatókat kérdez arról, milyen szerintük a jó iskola: milyen értékek mentén szervezik meg az intézményükben folyó oktatási-nevelési munkát, mi az, ami iskolájukat vonzóvá teszi. A sorozattal a szülőknek abban szeretnénk segíteni, hogy a hivatalos mutatókon túl milyen szempontokat célszerű figyelembe venni, amikor iskolát választanak gyermeküknek. >>

A megnyesett fa kizöldül

A Kölöknet új sorozatának első írásában a Tatai Református Gimnáziumot mutatjuk be. Milyen értékeket tartanak fontosnak, hogyan oktatják és nevelik tanítványaikat, hogyan formálják a közösségi életet? Milyen "játékszabályok" érvényesek tanárra és diákra egyaránt? Meg lehet-e védeni a diákokat a "korszellemtől"? Többek között ezekről kérdezte Kádárné Fülöp Judit tanár, oktatáskutató Dr. Kálmán Attila igazgatót. >>

„A jó közösségi iskola jellemzője az iskola nyitottsága”

Kovácsné Dr. Nagy Emese a hejőkeresztúri általános iskola igazgatója, a Mentor-díj egyik 2009. évi kitüntetettje. (A díjról lásd a keretes írást.) A tanárnőt az iskolában, egy sűrű munkanapján kérdeztük pedagógiai munkájáról, elképzeléseiről, a magyar oktatásügy problémáiról és megoldási lehetőségeiről. >>

Az anya a legnagyobb szerencsénk a Földön

Winkler Márta legendás pedagógusszemélyiség, aki mindig saját, egyéni útját járta. Ösztönösen törekedett arra, hogy a gyermekek világához közelibb iskolát valósíthasson meg, ahol játszva lehet tanulni. Ahol a gyermekek egyéniségét tisztelve serkenteni lehet őket a gondolkodva tanulásra, de a mások és a másság tiszteletére, a közösségben való együttműködésre is. >>

A Kölöknet kiadója a Netvestor Kft. © Minden jog fenntartva

.