Életmód

A pulykahús álmosít – 10 ünnepi tévhit

Ilyenkor az ünnepek táján gyakran kerülnek elő olyan egészségügyi, leginkább táplálkozási tévhitek, amelyeknek általában semmi valóságalapjuk nincs. Ezekből gyűjtöttünk össze most egy csokorra valót – a teljesség igénye nélkül.

1. A cukor hiperaktívvá teszi a gyermekeket

"Több kutatás készült ebben a témában, mint a legtöbb gyógyszer esetében - nyilatkozta Dr. Aaron Carroll, az Indiana Egészségtudományi Egyetem munkatársa - Ezek közül pedig egyik esetében sem sikerült összefüggést kimutatni a cukorfogyasztás és a hiperaktivitás között."

 

2. Ünnepekkor több az öngyilkosság

Az időjárás zord és sötét, a rokonok gorombák, az ember egyedül érzi magát. "Ennek ellenére érdekes tény, hogy az öngyilkosságok semmivel sem gyakoribbak ilyenkor, sőt, a napos és nyári hónapokban valamivel több öngyilkossági kísérlet történik, mint télen" - nyilatkozta Dr. Rachel Vreeman, aki szintén az Indiana Egyetem szakértője.

 

3. A mikulásvirág mérgező

Gyermekeink és háziállataink elől folyamatosan dugdossuk ezt a dekoratív növényt, mert úgy véljük, mérgező? Az Amerikai Mérgezésekkel Foglalkozó Intézet adatai szerint eddig egyetlen egy olyan esettel nem találkoztak, amely során valaki ennek a virágnak a fogyasztásába halt volna bele.

 

4. Van rajta sapka?

Még az amerikai hadsereg kézikönyvében is szerepel, hogy testhőnk 40-45 százaléka a fejtetőn át távozik. "Ez pedig egy bődületes ostobaság - nyilatkozta Dr. Carroll - A hőleadásunk a bőrön keresztül történik, legyen az a karunkon, a lábunkon vagy az arcunkon. Semmi különleges nincs a fejtetőben."

5. Az éjszakai evéstől hízunk

Bár sokan a késői evést hibáztatják elhízásukért, egy kutatás során nemrég kiderült,: az éjszaka elfogyasztott étel semmivel sem hizlal jobban, mint a reggel, vagy délután fogyasztott. "Az elhízásért minden esetben a túlzott kalória-bevitel a felelős, nem az, hogy mikor eszünk" - nyilatkozta Dr. Carroll.

 

6. A keserűcsokoládé egészségesebb

Az antioxidánsok a kakaóban vannak, nem a keserű csokoládéban, tehát: nem csupán a keserű csokoládé adja az antioxidáns értéket, hanem az a kakaó, amelyből készül. Fogyasszunk legalább 70 százalék kakaótartalmú, organikus fekete csokoládét, lehetőleg töltelék nélkül, amely hidrogénezett zsírokat tartalmazhat.

 

7. Naponta legalább nyolc pohár vizet kell inni

A kutatók szerint nincs orvosi bizonyíték arra, hogy ilyen sok vízre lenne szükségünk. Ez a mítosz az amerikai Táplálkozási Tanács egy 1945-ben kiadott ajánlására vezethető vissza, amely napi nyolc pohár folyadék elfogyasztását javasolja. Az idő múlásával a folyadék szót vízzel helyettesítették, pedig a zöldségek, a gyümölcsök, a kávé és más folyadékok is számítanak.

 

8. A pulykaevés álmosít

Még egy tanulmány szerzői is elhitték, amíg kutatásuk során meg nem vizsgálták a kérdést. Az elmélet alapja az, hogy a pulykában található egyik vegyület, a triptofán, álmosságot okoz. A valóságban azonban a pulykában sincs nagyobb mennyiség ebből a vegyületből, mint a csirke- vagy marhahúsban.

 

9. A barnakenyér jobb mint a fehér

Egy ún. barnakenyér lehet, hogy csak színében barna, amit a karamelltartalmú színezéknek köszönhet. Az igazán egészséges kenyér az, ami teljes gabonaszemekből készült, vagy teljes kiőrlésű búzából. Ezekben az esetekben a kenyér ugyanis majdnem kétszer annyi rostot tartalmaz, mint más kenyérfajták és ugyanígy magasabb a szelén, kálium és magnéziumtartalma is.

10. Annyi egészséges zsírt ehetsz, amennyit csak akarsz

Noha az olívaolaj, részben egyszeresen telítetlen zsírtartalma miatt, jobb a szívünknek, mint a vaj a maga artériaszűkítő telített zsírjaival, mindkét típusból egy-egy kanálnyi 100-120 kalóriát tartalmaz. Alapvetően ugyanis minden zsírtípus nagyjából hasonló kalóriaértékekkel rendelkezik. 

2014 december 23. Medipress, Kölöknet

 
Címkék: életmód

Kölöknet hozzászólás

aláírás