Hogyan tovább? Változtassunk? Hogyan?
Amíg az iskola erőteljes szelekciós funkciót lát el, addig a minősítő értékelés, és így az osztályozás “mindenhatósága”aligha kérdőjelezhető meg és globálisan nem számolható fel.
Ez azonban nem jelenti, hogy a tanulási folyamatok szabályozásában betöltött szerepe nem csökkenthető. A változtatás tervezésekor fontos számba venni, hogy a mindennapi gyakorlatban az osztályozásnak a fegyelmezésben, és a tanulási motiváció fenntartásában is fontos szerepe van. Értékelési rendszerünk(iskolai, egyes pedagógus) átalakításakor fontos gondolni arra, hogy az osztályozás helyett milyen hatékony eszközöket tudunk alkalmazni a belső motiváció kialakítására és fenntartására.
Az osztályozás szerepének csökkentésére, a diagnosztikus és formatív értékelés helyére kerüléséhez mutatunk be példákat az értékelés témánál.
Van-e hajlandóság Önben ennek változtatására? Kér-e ebben segítséget? |
A linkre kattintva megjelenik a cím, amelyre ELKÜLDHETI válaszát. |