Az iskola zavarja a gyereket a tanulásban!

A 24.hu interjút készített Prievara Tiborral és Nádori Gergellyel, a Tanárblog szerzőivel. Néhány érdekes gondolat az interjúból:
- Minél kevésbé érdekes egy dolog, annál könnyebb tesztelni.
- Mivel úgy érezzük, hogy nagyon keveset tudnak a gyerekek, azt sulykoljuk, hogy még többet kell nekik tanítani. Ez picit olyan, mint amikor az angolnak azt tanácsolják, hogy ha nem értik, amit mond, akkor beszéljen hangosabban. Pedig valószínűleg inkább az lehet a baj, hogy a másik nem tud angolul.
- Többször hallottam már főleg utolsó évfolyamos diákoktól, hogy azért nem jöttem iskolába, mert inkább otthon maradtam tanulni. Ha belegondolunk, elég szomorú, hogy a tanítás elvonja a figyelmét a tanulástól.
- A részképesség-problémás gyerekek kizárása legfeljebb arra jó, hogy az elitek tudják magukat reprodukálni.
- A kormányzat és az egész társadalom azzal tenné a legtöbbet, ha megbízna a tanáraiban. Ha azt mondanák nekik, elhiszem, hogy jól fogod csinálni. Ehelyett az oktatáspolitikában inkább az a lenini elv érvényesül, hogy jó dolog a bizalom, de még jobb az ellenőrzés.
- Azért az is nonszensz helyzetet eredményezett, hogy a rendszerváltáskor megszűnt a szakfelügyelet. Amikor külföldi kollégák kérdezősködtek a magyarországi ellenőrzésről, és mondtam, hogy nálunk olyan nincs, nem is tudták értelmezni a válasz, azt hitték, hogy nem értettem jól a kérdést. Ami viszont most van, az sokkal inkább egy formális megfelelést követelő rendszer, egy pillanatig sem jelenik meg benne a szakmai támogató funkció. Azokban az országokban, amelyeket mintaként szoktunk emlegetni, a tanárok szinte lelkendeznek, ha jön hozzájuk a szakfelügyelő. Merthogy ott ez nem azt jelenti, hogy kiállít rólad egy bizonyítványt, hogy továbbléphetsz, vagy nem léphetsz tovább a fizetési skálán, hanem beszélget veled arról, hogyan tanítasz, ötleteket ad, ha kell, együtt tartotok meg egy-két órát, ha pedig a te gyakorlatodban lát egy jó ötletet, megkér, hogy írd le, és elviszi másoknak is. Ezt jelentené egy szakmai támogató rendszer, Magyarországon ehelyett magukra hagyott tanárok vannak, akik felett ott lebeg a fenyegetés, hogy téged majd minősíteni fognak, és akkor majd jól kiderül, hogy milyen a te minőséged.
A teljes interjú itt olvasható:
Prievara Tibor és Nádori Gergely. Fotó:24.hu/Bielik István
2017. június 7.Lannert Judit

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Nyolcvanöt éves korában elhunyt César Luis Menotti, argentin futball legenda. Menotti 39 éves volt, amikor hazai pályán először vb-címre vezette a nemzeti csapatot. Bár az edző számára a győzelem fontos volt, de nem azonnal és nem bármi áron akarta elérni azt, a technikai tudást többre tartotta a mindenáron győzni akaró trükközésnél. Többek között a szakember filozófiájáról, természetéről, céljairól, illetve a foci és oktatás összefüggéséről ír blogbejegyzésében Lannert Judit oktatáskutató.

A táborozás nemcsak szórakozás: fejleszti a gyerekek szociális készségeit, önállóságát és önbizalmát is, hiszen egy rövid időre kiszakadnak a megszokott környezetükből, és új helyzetekben próbálhatják ki magukat. Napközis és ottalvós táborokat egyaránt ajánlunk.

Egyre több különleges játszótér szórakoztatja a gyerekeket Budapesten. Ezek közül mutatjuk be a kedvenceinket. Fotók a cikkben: Kölöknet

Strandolás gyerekkel – Babapancsolós, vízi csúszdás, vízeséses, hullámmedencés, sodró folyosós és árnyas játszótérrel felszerelt strandot keresel? Mutatjuk 2025 legjobb fővárosi gyerekbarát strandjait, aktualizált, friss információkkal.

Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.

Közhírré tétetik, hogy az idén is ingyenesen csobbanhatunk a Duna hűsítő hullámai között a fővárosban. Gyerekekkel is bátran kilátogathatunk ide. Mutatjuk képeken a szabadstrandot, ahol egész nyáron a belépés díjtalan. (Nyitókép: Római szabadstrand)

Milyen gyereknek való a nyári tábor? Mit tehetünk, ha a gyermekünk zárkózott, félénk? Mikor válik elengedhetővé a gyerek a nyári táborba? A táborérettség és a táborra felkészítés témáját járja körül Varga Mónika a hozdkiazellenorzot.hu és a Beírás felnőtteknek című könyv szerzője, aki 10 éven keresztül táboroztatott általános iskolás gyermekeket külföldön, nyelvi táborokban, illetve napközis táborokban is dolgozott, ahol óvodás korú gyerekekkel szintén foglalkozott. A pedagógus szakember tapasztalata tehát sokrétű. Varga Mónika írását olvashatjátok.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
Az oldal támogatója:
