
Kell-e otthon tanulni a 6-16 éves gyerekkel? Pedagógus válasza
A kérdésre általában hangos igen, vagy még hangosabb nem a válasz, de nevelés-oktatás témában már...
Mosolygós pedagógusokat szeretnél gyermekednek? Akkor most figyelj!
Akár már egy iskolafüzet árával is támogathatsz egy nagyszerű kezdeményezést, amelynek célja, hogy a...
Megkérdezték a magyar diákokat: legyen-e önálló tantárgy a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia térhódításával a hagyományos tudás önmagában már nem lesz elegendő. A...
"Még nyílnak a völgyben a kerti virágok..." – Ki írta? (műveltségi kvíz)
Klasszikus versekből idézünk. Mind a tíznél eltalálod a szerzőt?

Melyik "jobb" az óvodás gyereknek: a vegyes vagy a homogén életkori csoport?
Azzal kell kezdenünk, hogy nem létezik olyan, hogy egyértelműen "jobb", mert mindkét...
A figyelemzavaros gyerek nem buta!
Ha van egy ADHD-s vagy hiperaktív gyerek az osztályban, azt általában gyorsan észre lehet venni. Ők...
Nem tudod, hogyan segíts matekból a gyermekednek? Ingyenes tanácsadás két ismert oktatási szakértőtől
A lassan százezer követővel rendelkező Hanna I love matek Facebook oldal készítője, a Montessori...

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.
A mesterséges intelligencia térhódításával a hagyományos tudás önmagában már nem lesz elegendő. A magyar középiskolások felkészültek a mesterséges intelligencia korszakára – egy friss hazai kutatás szerint.
A lassan százezer követővel rendelkező Hanna I love matek Facebook oldal készítője, a Montessori matematikaoktató Németh Hanna, valamint hazánk egyik legnépszerűbb és legátfogóbb matekoktató platformjának vezetője Mosóczi András egy hiánypótló műsort indított.
Az iskolai étkeztetés területén egyre nagyobb figyelmet kap a svédasztalos – más néven szabadszedéses vagy önkiszolgáló – menzarendszer. Ez a modell egyszerre kínál rugalmasságot és tanulási lehetőséget a gyermekek számára, ugyanakkor alkalmazásakor az élelmiszerbiztonsági kockázatok kezelése, a megfelelő higiéniai körülmények biztosítása és az ételpazarlás megelőzése is kiemelt figyelmet kíván. A Nébih szakemberei összegyűjtötték azokat a legfontosabb szempontokat, amelyek betartása nélkülözhetetlen a szabadszedéses menza biztonságos működtetéséhez.
"Olyan oktatási rendszerre van szükség, amelyben a tanári szakma nem szitokszó, hanem anyagilag és társadalmilag is elismert rang" – közölte a Tisza Párt elnöke hétfőn az iskolakezdés alkalmából az MTI-vel.
Milyen ételeket csomagoljunk tízóraira, uzsonnára a gyerekeknek? Mennyit folyadékot igyon napközben egy 4-17 éves gyerek? Milyen nasikat válasszon az iskolabüfében? Tanácsok szakemberektől.
Énektanárok figyelmébe ajánljuk az alábbi különleges zenei és közösségi kalandot. A tanári részvétel rugalmas: lehet betanítani, koordinálni vagy egyszerűen csak továbbítani az alábbi információt.
Válogatás legnépszerűbb cikkeinkből

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Akár már egy iskolafüzet árával is támogathatsz egy nagyszerű kezdeményezést, amelynek célja, hogy a tanulás és tanítás kreatívabb, élményszerűbb és örömtelibb legyen a ti iskolátokban is!

Azzal kell kezdenünk, hogy nem létezik olyan, hogy egyértelműen "jobb", mert mindkét csoporttípusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Ez a kérdés gyakran még a gyakorlott óvodapedagógusokat is megosztja. Sok múlik a körülményeken: a pedagógus képzettségén, a csoport tagjainak képességein, a struktúrán, valamint azon, hogy az óvónők mit szeretnénk elérni.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
Az oldal támogatója:
