Kölöknet klub

Kölöknet Klub

A Kölöknet Klub célja, hogy párbeszédet kezdeményezzen a szülők és tanárok, illetve a cégek és a hazai oktatás szakmai szereplői között. Hiszünk abban, hogy az információcsere által tudatosabb döntések, izgalmas kezdeményezések születhetnek. A Kölöknet Klub ennek kíván teret biztosítani, bővebben... mert az oktatás közös ügyünk, és számtalan problémájának megoldása rajtunk is múlik.

Kezdeményezésünk hosszú távú célja, hogy közös erővel elősegítsük a hazai oktatásban az olyan, a jövőben egyre fontosabb munkavállalói kompetenciák fejlesztését, mint a kreativitás, a problémamegoldás, a rugalmasság és az alkalmazkodó képesség. Mindemellett kiemelkedően fontos számunkra a toleránsabb, tevékenységre nyitott, a társadalmi rétegeket egymáshoz közelebb hozó iskolai közösségek létrehozása.

   

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK:


JELENTKEZÉS

Kölöknet Klub: A tanulás szabadsága – iskolaváltozatok

MEGHÍVÓ

Kedves Szülők és Pedagógusok!


Szeretettel várunk mindenkit a Kölöknet és OFOE kerekasztal beszélgetésére.

Házigazdák: Szekszárdi Júlia az OFOE elnöke és Lannert Judit oktatáskutató, a Tanulópénz blog szerzője, 

Időpont: 2017. április 27. csütörtök 18:00
Helyszín: 1035 Budapest, Vihar u. 18.​

Magyarországon nem iskolába járni, hanem tanulni kötelező, s a tanulásnak különböző formái vannak. A szülőnek törvény adta joga, hogy szabadon megválaszthassa a gyermeke és családja számára legmegfelelőbb formát.

Az utóbbi időben egyre több szülő szeretne élni ezzel a szabadsággal, ezért

  • valamelyik alternatív vagy magániskolába adja a gyerekét (lemondva az ingyenes oktatás jogáról, hiszen itt nem is csekély tandíjat kell fizetniük),
  • a magántanulóság mellett dönt,
  • csatlakozik az otthontanulók táborához.

Vajon mi motiválja őket arra, hogy a megszokottól, a „hivatalostól” eltérő megoldást válasszanak?  És milyen tapasztalatokat szereztek eddig a választott úton?

A témához kapcsolódó beszélgetésre három olyan vendéget hívtunk meg, akik személyes tapasztalatokkal rendelkeznek ezen a területen.

Dézsi Réka

Dézsi Réka, két általános iskolás gyerek édesanyja. Mindketten egy Waldorf iskolába járnak. Az iskolát Szombathelyen kezdték, és amikor Budapestre költöztek, a szülő ragaszkodott ehhez az alternatív iskola típushoz annak ellenére, hogy az alternatív iskolák (hangsúlyosan a Waldorf) iránti erősödő érdeklődés miatt nem volt könnyű helyet találni nekik egy fővárosi intézményben. Miért ragaszkodott vajon ahhoz, hogy a két (harmadikos és ötödikes) gyerek továbbra is a Waldorfba járjon? S most egy fél év után hogy látja, érdemes volt erőfeszítéseket tennie ennek érdekében? 

Rózsa Ildikó fejében meg sem fordult, hogy kisfiát állami iskolába adja. Szülőként került kapcsolatba a Mars programot megvalósító magántanulói csoporttal, amelynek ma már ő a pedagógiai vezetője. (Ildikó a közoktatásban és alapítványi iskolai oktatásban szerzett tapasztalatain túl, dolgozott főiskolai tanárként, színjátszó- és drámacsoport-vezetőként, tananyagfejlesztőként, módszertani trénerként, mentorként, az oktatás és pedagógus képzés megannyi területén) Szülőként és pedagógusként hogy látja, milyen többletet kapnak a gyerekek ebben a nem hagyományos iskolában? Milyen perspektívája van az itt tanuló gyerekeknek? 

Rémán Izabella az André Stern által életre hívott Gyermekkor Ökológiája kezdeményezés magyarországi munkatársaként a szabad tanulás, mondhatni az iskolátlanítás (unschooling) híve. Immáron Európa-szerte heves vita folyik arról, hogy iskoláink vajon nem olyan zubbonyba kényszerítik-e gyermekeinket, amely többségük számára már túl szűk. André Stern könyve (…és sosem jártam iskolába – Egy boldog gyermek története) egy nem dogmatikus hozzájárulás ehhez a véleménycseréhez. Izabella fordítja André Stern könyveit, szerkeszti a Gyermekkor Ökológiája magyar weboldalát, az organikus tanulással kapcsolatos dialógusokat és együttműködéseket kísér. Hogyan látja a tanulás és a munka világát a közgazdász végzettségű, a versenyszférában több mint 10 éve emberi erőforrás területen dolgozó szakember? Hogyan fogadják gondolatait azok a szülők, akikkel a könyvbemutatókon és egyéb fórumokon kapcsolatba kerül?  


Időpont: 2017. április 27. csütörtök 18:00
Helyszín: 1035 Budapest, Vihar u. 18.

Belépőjegy: A részvétel díjtalan, de regisztrációhoz kötött. 

Jegyek csak korlátozott számban rendelhetőek, maximum 30 főt tudunk fogadni. 

 


 

TOVÁBBI TERVEZETT KLUBBESZÉLGETÉSEK:

Mi bántja a gyerek lelkét?

A nagy sikerű, hasonló című könyv szerzője, Peer Krisztina, gyermekpszichológus és három gyermek édesanyja beszél a tipikus lelki problémákról és azok megoldásairól.
Tervezett időpont: május 25. csütörtök 18:00

Miért fontos a kreativitás és hogyan fejlesszük?

A klubfoglalkozáson a téma kutatója, Németh Szilvia művészek segítségével demonstrálja tréning eszközökkel, mire jó a kreativitás és hogyan fejleszthető.
Tervezett időpont: június 22. csütörtök 18:00

 

KORÁBBI ESEMÉNYEK VIDEÓI:


     
   

 

KORÁBBI ESEMÉNYEK ÖSSZEFOGLALÓI:


A Kölöknet kiadója a Netvestor Kft. © Minden jog fenntartva