
Új kutatás szerint az intelligencia már 7 hónapos korban megjósolható
Megmondható előre, hogy a baba, kisgyerek okos felnőtt lesz-e? Változtathatunk az IQ-n, vagy az előre...
A mesterséges intelligenciát nem titokban, hanem jól kell használni– Szakértő tanácsai tanuláshoz
Pedagógusként és szülőként ugyanazzal a dilemmával küzdünk: hogyan lehet beengedni a mesterséges...
19 év után válik Nicole Kidman
Hollywood egyik utolsó nagy álompárjának számítottak, de úgy tűnik, véget ért a románc: az 58 éves...
Egyre fiatalabb korosztályt érint a mellrák
A mellrák a leggyakoribb rosszindulatú daganatos betegség a nők körében, hazánkban több mint 7500 új...
Te melyik játékos személyiségtípus vagy a nyolc közül?
A tanulás, majd a munka része a mindennapjainknak, de a játékról sem szabad elfeledkeznünk. A játék...
Mit fejlesztenek a mesék kisgyerekkorban? Életkori ajánló meseolvasáshoz
A mesék évezredek óta kísérik az emberiséget, és nem csupán szórakoztatásra szolgálnak. A gyermekek...
Stop az óvodai fertőzéseknek! Kis odafigyeléssel csökkentheted a betegségek terjedését!
Tüsszentés, köhögés, orrfolyás – ezek a legtipikus tünetek egy óvodai közösségben. A bölcsődébe,...

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.
Egyedülálló online workshop mutatja be a Dadogás Elkerüléscsökkentő Terápiáját (ARTS®), amely forradalmian új megközelítést kínál a dadogással élőknek, családtagjaiknak és a velük foglalkozó szakembereknek.
A BOOKR Class hivatalosan bekerült a UNICEF Learning Cabinetbe – arra a globális platformra, amely a világ legmeghatározóbb EdTech megoldásait ismeri el.
Átfogó reformra szorul a magyar olvasástanítás rendszere – mutattak rá a szakemberek az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Olvasás- és szövegértés-tanulás konferenciáján. Az elmúlt években folyamatosan romlottak a magyar diákok szövegértési eredményei, ám a téma elismert kutatói egyetértettek abban: ezen javítani lehetne, ha az olvasás tanítása nemcsak a magyarórákon kapna szerepet.
„Svédasztalos” pedagógiai konferenciát tartottak, hogy segítsék a tanárok munkáját. Összesen nyolc pedagógiai lehetőséget mutattak be a váci Kispréposti Palotában rendezett pedagógiai konferencián. Ezeket a lehetőségeket foglaltuk össze röviden.
9–12. osztályos diákoknak hirdet tanulmányi csapatversenyt a Magyar Tudományos Akadémia, hogy erősítse vitakészségüket, hiteles tudást adjon, és gondolkodásra, cselekvésre ösztönözzön. Ez alkalommal a téma a Reformok kora.
Dobogós helyen végeztek a Tatai Református Gimnázium diákjai a World Robot Olympiad (WRO) európai döntőjében, amelyen 37 országból több mint 160 csapat vett részt. A 11. évfolyamos tanulók a legtöbb csapatot vonzó Robomission kategóriában indultak az általuk megtervezett és felépített robottal, a kétnapos versenyről pedig bronzéremmel tértek haza.

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Akár már egy iskolafüzet árával is támogathatsz egy nagyszerű kezdeményezést, amelynek célja, hogy a tanulás és tanítás kreatívabb, élményszerűbb és örömtelibb legyen a ti iskolátokban is!

Azzal kell kezdenünk, hogy nem létezik olyan, hogy egyértelműen "jobb", mert mindkét csoporttípusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Ez a kérdés gyakran még a gyakorlott óvodapedagógusokat is megosztja. Sok múlik a körülményeken: a pedagógus képzettségén, a csoport tagjainak képességein, a struktúrán, valamint azon, hogy az óvónők mit szeretnénk elérni.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
Az oldal támogatója:
