Egy igazán okos fürdetőjáték

A “Teknős pajtik” fürdőjáték igazi kedvenc lett nálunk már pár nap alatt. Sári (a kisebbik tesztalany) már a játékdoboz látványától hihetetlen lelkes lett, így már alig várta az esti fürdést.

A teknős figurák amúgy is nagy kedvencek nálunk, de igazán a játék sok funkciója tetszett meg a gyerekeknek. Ugyanis a kisteknősök a csempére, kádra tapaszthatók, illetve fröcskölni, spriccelni is lehet velük, amivel önmagában el lehet tölteni egy fürdetésnyi időt.
|
|
A teknősmama viszont logikai játékot rejt, ami egyrészt előhozza a mélyen elrejtett pedagógust a kedves szülőkből, másrészt a mi tesztalanyaink, a két és fél éves Sári és a hatéves Hédi már bölcsis-ovis rutinnal egyből tudod kezelni, és segítség/ráhatás nélkül kezdték keresni a megoldásokat. Tehát nekik nem volt nehéz a játék gyors felfedezése, “használatba vétele”, de a dobozon látható egy éveseknek valószínűleg szülői segítségre lesz szüksége a játék érdekeségeinek megismertetésére. A játék egyébként szépen kivitelezett, könnyen tisztítható, szépen kidolgozott (kínai fröccsöntő mesterek ajánlásával). |
|
A fürdetőjáték hasznos, “minőségi időt” adó eszköz ahhoz, hogy beszélni tudjunk a kicsiknek a színekről, a teknősmama lábainak és a kicsi teknősök páncéljainak színeit párosítva. A teknősmama páncélját felemelve ráadásul formákkal is játszhatunk, hogy a melyik felületbe illik a négyszög, vagy kör, esetleg a hatszög vagy a háromszög. Matekos apukák ilyenkor elsüthetnek egy-egy pitagorasz-tételt is. És még hátra van a bónusz, az szuper kedvenc funkció: a teknősmama lábat kiemelve, mint az egyszeri séf a Konyhafőnökben, kiváló víz kanalazó, csorgató eszközt kapunk, mely megtanítja a gyereket arra, hogy egy nagy kanál víz is könnyen és gyorsan kicsoroghat alul a lyukakon. A nevetés garantált.
|

Nálunk a játékok érdekességi időtartama viszonylag rövid, viszont a teknős pajtik egyből a top3 fürdőcucc közé kerültek, igaz a legnagyobb menőséget, a “habpartyt” nem tudja letolni az első helyről, viszont a kiválóan kiegészíti azt. Tehát a legjobb: habparty teknős pajtikkal.
+1 tipp: használjuk a játékot hajmosásnál, mivel a gézengúzok tuti egymást fogják spriccelni, locsolni, fröcskölni. Egykéken a játékot nem teszteltük, de nagy valószínűséggel az „önleöntés”, mint opció az egyedüli gyerekeknél is bejön. Ajánljuk minden olyan szülőnek, akiket megnyugvással tölt el, hogy mindenhol fejlesztő játékok vannak kis tudóspalánták körül, illetve olyanoknak is akik csupán nevetve akarnak fürdőzni a gyerekekkel. (X)
|
A cikk megjelenését a JátékNet.hu webáruház támogatta
2017. április 13.Sári és Hédi apukája

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Akár már egy iskolafüzet árával is támogathatsz egy nagyszerű kezdeményezést, amelynek célja, hogy a tanulás és tanítás kreatívabb, élményszerűbb és örömtelibb legyen a ti iskolátokban is!

Azzal kell kezdenünk, hogy nem létezik olyan, hogy egyértelműen "jobb", mert mindkét csoporttípusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Ez a kérdés gyakran még a gyakorlott óvodapedagógusokat is megosztja. Sok múlik a körülményeken: a pedagógus képzettségén, a csoport tagjainak képességein, a struktúrán, valamint azon, hogy az óvónők mit szeretnénk elérni.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
Az oldal támogatója:
