Iskola

Romlottak a 8-10. évfolyamos diákok szövegértési eredményei az előző tanévben

Közzétette az Oktatási Hivatal (OH) a 2021-2022-es tanévben első alkalommal teljesen digitálisan szervezett országos kompetenciamérés eredményeit, a részleteket a hivatal szerdai budapesti sajtótájékoztatóján ismertették.

Brassói Sándor, az OH elnöke közölte, az elmúlt években az országos kompetenciamérésekben átállási folyamat történt, amelynek eredményeképp a 2021-2022-es tanévben már teljesen digitálisan, a Tehetségkapu online felületén zajlottak a felmérések.

Velkey Kristóf Gábor, az OH köznevelési elemzési főosztályának vezetője a tavalyi kompetenciamérés eredményeit ismertetve elmondta:

  • matematikából a 8. és 10 évfolyamon az előző évekhez hasonló eredményt értek el a diákok,
  • 6. évfolyamon az átlageredmény jelentősen javult,
  • szövegértésből a 8. és 10. évfolyamon romlás figyelhető meg,
  • 6. évfolyamon pedig hasonló szinten vannak az eredmények mint egy évvel korábban.

Az eredmények változásában a mérőeszközváltás mellett a koronavírus-járvány is jelentős szerepet játszhatott - jegyezte meg a főosztályvezető.

Elmondta azt is, hogy a digitális átállásnak köszönhetően új mérési területekkel is kiegészült a rendszer: a 6., a 8. és a 10. évfolyamon a matematika, a szövegértés, valamint az angol, illetve német nyelv mellett természettudományból is oldottak meg feladatokat a diákok 2022-ben.

Velkey Kristóf Gábor közölte azt is, hogy sikeresen lezajlottak az idei mérések is. Ezzel kapcsolatban elmondta, hogy az iskolák részéről régóta nagy igény mutatkozott a minél korábbi visszajelzésekre az eredményekről, a digitális átállásnak köszönhetően pedig most ez is megvalósul, ettől az évtől ugyanis előzetes eredményeket is tudnak adni a mérés lezárulta után egy-két héttel a tanulóknak és az intézményeknek.

Dugasz János, az OH köznevelési programok főosztályának vezetője a digitális mérés előnyeiről beszélt: nem kell többé próbaméréseket végezni a fő mérés előtt, már nem a szaktanároknak kell javítaniuk az idegen nyelvi feladatokat, az iskolák rugalmasabban tudják szervezni a mérést, változatosabbak a feladatok, gyorsabb a kiértékelés, így hamarabb kaphatnak visszajelzést az iskolák és a diákok, valamint bővíteni tudták a mérési területeket és évfolyamokat is.


Forrás: MTI / Soós Lajos

Forrás: MTI 2023. június 28.
Kezdőfotó: Getty Images
 

Hasonló tartalmakért iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre!
 

Kölöknet hozzászólás

aláírás