10 ok arra, hogy még ma beszállj a Chips Brigádba!

A TerraCycle és a Chio összefogásából született Chips Brigád tagjai önállóan vagy csoportban is gyűjthetik az eddig pusztán szemétnek hitt csomagolóanyagot. Ha neked is fontos környezeted védelme, semmi más dolgod nincs, mint regisztrálni, megőrizni az üres csomagolást és eljuttatni a gyűjtőhelyre. Megmondjuk, miért jó ez neked – és a bolygónak!
-
Megtörtént, hogy egy tóban megtalálták egy 18 évvel ezelőtt elfogyasztott chips csomagolását. A zacskó szinte érintetlen állapotban maradt meg, még a dátumot is le lehetett olvasni róla... Minden egyes újrahasznosított chipszes zacskóval enyhítjük a környezetünkre rótt káros terhelést.
-
A postaköltséget teljes egészében átvállalják, és minden zacskó után 2 forintot jóváírnak a számládon.
-
A számlán felhalmozott összeget félévente bármelyik nonprofit alapítvány számára felajánlhatod: a kezdeményezés így ötvözi a környezettudatosságot a jótékonysággal.
-
A beküldött csomagolások többek között irattartók, hátizsákok és táskák formájában születnek majd újjá a program során.
-
Már csak alig másfél száz regisztrációra van lehetőség, az eddigi brigádok több mint százezer csomagolást, ezáltal mintegy 300 ezer forintot gyűjtöttek össze.
-
Ha a gyűjtött hulladékod készen áll a postázásra, igényelj csomagküldő címkét a honlapon, nyomtasd ki, és ragaszd rá a csomagra. Miután a csomagod beérkezett, 7-10 munkanapon belül a jóváírt TerraCycle pontok megjelennek a profilodon.
-
Az Irány a suli! gyűjtőversenyben bármely magyarországi általános iskola, középiskola vagy felsőoktatási intézmény részt vehet, amennyiben oktatási intézményként sikeresen regisztrál és csomagot küld a Chips Brigádba a verseny időtartama alatt.

-
2015 márciusáig minden hónapban kisorsolnak egy-egy sportszert a csomagot beküldő iskolák között. Az aktuális havi díj kisorsolása után teszik közzé a következő hónapban megnyerhető havi díjat.
-
Az első tíz iskola, amely összességében tíz kilogrammnyi sóssnack-csomagolást küld be a verseny időtartama alatt, garantált nyereményben részesül: díjuk egy-egy labdacsomag, amely öt kosárlabdát, öt röplabdát és öt focilabdát tartalmaz.
-
A verseny ideje alatt legtöbb csomagolást gyűjtő intézményt egy 250 000 forint értékű iskolazöldítési programmal jutalmazzák.

2015. február 25.Kölöknet

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Akár már egy iskolafüzet árával is támogathatsz egy nagyszerű kezdeményezést, amelynek célja, hogy a tanulás és tanítás kreatívabb, élményszerűbb és örömtelibb legyen a ti iskolátokban is!

Azzal kell kezdenünk, hogy nem létezik olyan, hogy egyértelműen "jobb", mert mindkét csoporttípusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Ez a kérdés gyakran még a gyakorlott óvodapedagógusokat is megosztja. Sok múlik a körülményeken: a pedagógus képzettségén, a csoport tagjainak képességein, a struktúrán, valamint azon, hogy az óvónők mit szeretnénk elérni.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
Az oldal támogatója:
