IskolaKülföld

Ne az osztályzatok körül forogjon az életünk!

Az Arizona Állami Egyetem kutatói arra hívták fel a szülők figyelmét, hogy nem jó, ha túl sokat foglalkoznak kisiskolás gyermekeik jegyeivel, mert ezzel csak elültetik bennük a stresszt, és mindez az egészségükre is negatív hatást gyakorol.

Ebben a korban még sokkal fontosabb lenne, hogy a kedvességre és a mások iránti tiszteletre neveljék a kicsiket, ne pedig az iskola teljesítményt hajszolják. A Journal of Youth and Adolescence című lapban közzétett tanulmányban a kutatást vezető Suniya Luthar és munkatársa Jason Karageorge 506 hatodikos diákok kísértek figyelemmel, akiket arra kértek, hogy sorolják fel, mik azok a dolgok, amiket a szüleik leginkább értékelnek bennük, majd azt próbálták megállapítani, mindez mennyire befolyásolja a gyerekek iskolai teljesítményét.

Az eredmények azt mutatták, hogy lelkileg és az iskolai teljesítményüket tekintve is azok a gyerekek jöttek ki a legjobban a dologból, akiknél a szülők a kedvességet többre értékelték a jó jegyeknél, míg ahol a teljesítmény volt az előtérbe helyezve, ott számos negatív tünet jelentkezett, például depresszió, szorongás, alacsony önbecsülés, ráadásul, paradox módon éppen ezek a gyerekek kezdtek el rosszabbul teljesíteni az iskolában is, és gyakran a magatartásukkal is gondok voltak.

A szakemberek hozzátették, nem azzal van a baj, ha a szülő biztatja a gyermekét, hogy tanuljon rendesen, hanem azzal, ha minden az iskolai teljesítménynek és a jegyeknek van alárendelve, és ez minden egyéb dologra árnyákot vet. A megfelelő egyensúly megtalálása a lényeg, hogy a gyerekünk azt lássa, az emberi kapcsolatok, a másokhoz való viszonyulás ugyanolyan fontos dolog az életben, mint az, hogy jól tanuljunk és felkészültek legyünk. És emellett a gyerekek számára az is nagyon jelentős, hogy ne éreztessük velük soha azt, hogy nem elég jók nekünk, szülőknek.

2016 december 27. Kölöknet/Medipress

 
 
Címkék: külföld

Kölöknet hozzászólás

aláírás