IskolaMás szemmelDiák szemmel

Tények és vélemények

Nehéznek bizonyult a matek felvételi

A január 23-án lebonyolított központi írásbelik komoly csalódást okoztak a felvételizőknek. A javítókulcsot közlő cikkünkre érkezett kommentek szerint diákok és szülők egybehangzóan brutálisan nehéznek tartották a matek írásbelit.

Tíz feladat 45 percre, további alkérdésekkel – körülbelül egy perc jut egy kérdés megválaszolására a matematikai, kompetenciát mérő központi felvételin. A feladatlap felépítése jó tíz éve, mióta a központi írásbelit bevezették, alig változott. Ám akkor még csak a különösen nagy túljelentkezésű iskolák írathatták a központi tesztet, ami így néhány ezer gyereket jelentett mindössze. Tavaly óta azonban, ha egy középiskola felvételiztetni akar, csak a központi tesztet használhatja. Így ez a nyolcadikosok mintegy 60%-át érinti, ami 40-50 ezer gyereket jelent. Ennyi diák (és családjuk) tapasztalhatta tehát a tesztekkel kapcsolatos vélt vagy valós anomáliákat.

Mi történt a matek felvételin?

A Kölökneten alig két nap alatt több mint 400 komment érkezett a nyolcadikosok matek felvételijével kapcsolatban. Diákok, szülők idősebb testvérek panaszolják, hogy a teszt feladatai messze meghaladták a gyerekek képességeit. Nem is annyira a feladatok nehézsége, mint az időtényező okozta a gondot: a diák nekikezd a feladatlapnak, belemerül, majd valahol a negyedik feladat táján jár, amikor a felügyelő tanár közli, hogy még negyedórája van hátra. Ettől persze bepánikol, és már arra a teljesítményre sem lesz képes, ami jó esetben a hátralévő időbe még belefér. De sokan számoltak be arról is, hogy a korábbiaknál sokkal nehezebbek voltak a feladatok, és elért eredményük a próbatesztekhez képest 10-15 ponttal kevesebb lesz.

Baj-e, ha nehéz?

Miért baj, ha egy felvételi teszt nehéz, és nem születnek rajta jó eredmények? Részben a vizsgázó – ismétlem, több tízezer – gyerek önbecsülése szempontjából. Nemcsak a kommentelők, de egy általunk megkérdezett iskolaigazgató is beszámolt arról, hogy katasztrófahangulat uralkodott a felvételin – benézve a matekvizsgára, az igazgató maga nyugtatta a gyerekeket; lazítsanak, mert ilyen görcsölő, kétségbeesett tekintettel nem lehet gondolkozni...

Másrészt, és ez már a teszt funkcióját érinti, baj azért, mert a túl nehéz teszt nem mér olyan hatékonysággal, mint az átlagos eredményhez igazított kérdéssor. Ha a legjobbak 35-40 pontot érnek el, 40 és 50 pont között kimarad egy jó tízpontos sáv, amit a teszt ilyen módon nem használ a gyerekek közötti rangsorolásra, így nem lesz olyan pontos a mérés, mint ha szépen széthúzná az eredményeket a teljes skálán.

:

Fórumunk a témában

"Nem tudom, ki hogy van vele, de a matek felvételi szerintem indokolatlanul nehéz volt. Közben a magyart meg nagyjából a kisujjából kirázta az ember." Bővebben: Brutális matekfelvételi

Ez a hiba nemcsak a túl nehéz tesztek esetén áll fenn, hanem a túl könnyűeknél is, és úgy tűnik, az idén mindkét véglet bekövetkezett. A kommentelők, a matekvizsga brutális színvonala mellett, egyöntetűen nevetségesen könnyűnek tartották a magyar feladatsort, amiben szinte mindenki 45 pont feletti eredményt vár. A hozzászólásokból úgy tűnik tehát, hogy a magyar teszt sem mért jól, csak éppen fordított irányban: ez a mérés a pontozási sáv alsó részét nem használta ki. Ez persze a diákok lelkének jót tehet, arra azonban alkalmatlan, hogy visszajelezze, ki is az igazán jó magyaros...

Baj-e, ha az egyik vizsga könnyű, a másik meg nehéz?
A két vizsga színvonala közötti különbség azoknak kedvez, akik magyarból kevésbé jók (a könnyű vizsgán az ő tudásuk is elég volt a jó eredményhez), viszont matekból jobbak (a nehéz feladatok miatt csak a legjobbak tudtak kiemelkedni). A humános diákok viszont elveszítették az előnyüket, mert a magyar tesztben nem voltak nehéz, őrájuk szabott kérdések. Így, ha egy iskola azonos súllyal számítja be a két tesztet, azzal burkoltan a matekos beállítódású felvételizőknek kedvez.

Az iskoláknak különben módjában áll a két vizsga között súlyozni – van olyan iskola például, ahol a matektagozatra a matek eredményt, a humánra pedig a magyar eredményt veszik a másikhoz képest háromszoros súlyozással. Csakhogy a pontszámítási szabályaikat az iskoláknak a felvételi előtt nyilvánosságra kellett hozni, és a szabályok, bármilyen felemásra is sikerült a felvételi, utólag már nem módosíthatók. (Be kell látni, ez a vizsga biztonságos lebonyolítását, kiszámíthatóságát garantáló szabály.)

Bekerülési esélyek

A most felvételizőket talán megnyugtatja, hogy a bekerülést nem az abszolút pontszám (ez most a matek miatt sokaknak a vártnál kevesebb lesz), hanem az iskola felvételi keretszáma határozza meg. Az iskolák felvételi rangsort készítenek, és a bekerülés ennek alapján történik. Figyelem: adott tagozatra nem feltétlenül csak az első 30 hely valamelyikén lehet bekerülni, hiszen a lista elejéről kieshetnek olyanok, akiket máshová is felvettek.

Most, hogy a két vizsgán szerzett pontszámok ennyire eltérőek lehetnek, fontos, hogy ki-ki alaposan áttanulmányozza a szóba jövő iskolák saját pontszámítási szabályait, és ennek fényében átgondolja a jelentkezéseket. Érdemes a vágyott helyeket továbbra is előre sorolni, abból baj nem lehet – de ha az eredmény tükrében bizonytalanná vált a bekerülés, a lista végére célszerű egy-egy biztonsági helyet is beírni (ne legyen rá szükség...).

Tanulságok és kérdések

Bár egy internetes fórum nem alkalmas objektív vélemény megfogalmazására, a kibontakozott beszélgetés számos komoly kérdést felvet:
Ha évek óta, és matematikatanárok által is megerősített módon soknak bizonyul a 10 feladat 45 percre, nem volna-e szükség ennek a felülvizsgálatára? (Felvetődik, hogy a beláthatatlan mennyiség okozta stressz csökkenti egyes diákok teljesítőképességét, így azok a diákok mutatkoznak matematikából kompetensebbnek, akik a stresszt jobban bírják.) Mi a szakmai oka ennek a kombinációnak (10 példa és 45 perc), lehetséges-e a feladatok számának csökkentése, az idő növelése?

Milyen a tesztek összeállításának folyamata: ki állítja össze, hogyan mérik be a nehézségét, utólag vizsgálják-e, hogy jól működött-e a teszt (milyen eloszlást mutatnak az országosan összesített eredmények)? Milyen visszacsatolások vannak a folyamatban – hogyan garantálja a teszt elkészítéséért felelős Oktatási Hivatal, hogy az évről évre lezajlott vizsgák tanulságai a következő teszt összeállítása során hasznosuljanak? Megkerülhetetlen kérdések, hiszen a felvételi emberi és igazságos lebonyolításán több tízezer gyerek önbecsülése múlik, sorsuk igazságos rendeződéséről nem is beszélve.

Szerkesztőségünk dolgozik azon, hogy ezekre a kérdésekre megkapjuk a téma felelőseinek válaszát.

 
Kölöknet hozzászólások  
(108 hozzászólás) 
2014 november 22.
horváth klaudia alexa
azt mondom hogy tanuljatok mert ha nem tanultok akkor nem lesz belőletek semmi.
ja és gyerekek otthon is tanuljatok ne csak az iskolába oké
2014 november 22.
horváth klaudia alexa
ne ijen könnyű kérdéseket tegyenek fel.
2010 december 09.
Dóri
Az előttem hozzászóló, nevét vállalni nem merő kommentelőnek se ártott volna többet tanulni. Ha nem is matematikát...
2010 december 08.
 
Ne sírjatok már nyolcadikosok! Ha hülyék vagytok, ez van, de nehogy azt higgyétek, hogy a többiek okosabbak. Gyerünk sírjatok a vizsgáitokon, hadd röhögjenek ki! Miért nem tanultatok?
2010 május 28.
 
nn
2010 május 28.
 
nn
2010 március 20.
ioi
nehééééééééééz volt
2010 február 26.
nyolcadikos szülő
Nézzétek meg a Kölöknet elemzését az összesített adatokról, érdemes! biri, ha még nézed ezt a beszélgetést... Megerősítenek, hogy mennyire igazad van. Itt van a cikk: http://koloknet.hu/1070-kzpiskolai-felvteli-az-adatok-tkrben
2010 február 22.
biri
Ha megnézitek az Oktatási Hivatal honlapján a tesztek grafikonját külön-külön, akkor látszik, hogy sem a magyar, sem a matek nem mért jól. Nagyon messze van mindkettő attól a bizonyos harangformától!
2010 február 19.
wb n.n.
A magyar felvételi csak sima, egyszeres vizsgastresszt okozott. A matek a kevés idő okán, a szokatlan feladatok okán, a feladatok megfogalmazása okán (pl. 120 fok atlétizál, stb.) többszörös, rendkívüli stresszt okozott. Minél hatványozottabb a stresszhelyzet, annál inkább az egyéni személyiségjegyek szerinti a reakció. Ezért a feladatsor nem a matek tudást, hanem a stresszre való reagálási képességet mérte elsősorban. Ezért igazságos pontszámokat sem alakított ki. Nem fogadható el az a megközelítés, hogy mindenki számára egyformán nehéz volt. Gondoljuk meg, 2 méter széles, de csak 30 cm mély árkot minden gyerek átugrik. De ha ugyan ez az árokszélesség 20 méter mély szakadékú, sokan nem kísérlik meg az átugrást. Pedig "tudásuk" alapján biztosan át tudják ugrani a 2 méter szélességet. Tehát a "feladat" nem tudta igazságosan mérni, hogy át tudják-e ugrani a 2 métert. Üdvözlettel:
2010 február 18.
Egy anya
Kedves Elkeseredett diák! Ne keseregj, ennyit nem ér az egész. Ha nem is sikerül esetleg olyan erős gimibe kerülnöd, ahova eddig készültél, koránt sincs veszve semmi. A tanulás - a közhiedelemmel ellentétben - nem a tanárokon és az osztálytársakon múlik, hanem csakis Te rajtad! Ha igazán akarsz, a egy sötét putriba bezárva is meg tudod mutatni a világnak mit tudsz! És erre lesz ráadásul 4 éved. Sokkal több, mint a most esetleg elrontott pillanatnyi "elmezavar" ideje. Fel a fejjel, lehet, hogy a kevésbé "kockafejűek" sokkal jobbak lesznek. Ezt nem én mondom, hanem egy neves pszichológus. És még egy aranyköpés: Teher alatt nő a pálma. A teher itt: a kevésbé jó suli. Mutasd meg mit tudsz így is! Sok sikert!
2010 február 11.
elkeseredett diák
Én lélekben teljesen összetörtem...Tehettséggondozóm borzalmas lett.Emiatt a pillanatnyi felmérés miatt bukott szinte mindenem.
2010 február 09.
Én
Anonymus! Minek próbálná megírni bárki a tehetséggondozót, ha nem oda jelentkezett. Nyilván ennek oka van... nem kell a kettőt összemosni!
2010 február 09.
székely
Mit csináljak? (44 és 11= 55 pontot értem el.) Felvesznek valahová?! Már tanulni sincs kedvem.
2010 február 06.
Dóri
Nekem egész jól sikerült (matek:35;magyar:47) és így utólag visszagondolva nem is volt olyan nagyon nehéz. Az idő azért lehetett volna egy picit több, dehát évek óta 45 perc van a 10 összetett feladatra. Persze értem a felháborodást, de ahogy már az előző hozzászólók is írták, mindenkinek ugyanazt a felvételit kellett megírnia, úgyhogy aggodalomra semmi ok...:)
2010 február 05.
Anonymus
a sok unatkozó szülő inkább végezze a dolgát, nem volt sokkal nehezebb mint az előzőek, aki ezt nehéznek tartja az próbálta volna megírni 45 perc alatt a tehetséggondozós matekot.......
2010 február 05.
 
nem volt sokkal nehezebb ez a matek központi sem mint a többi, egyszerűen ez a generáció már elég pofátlan ahhoz, hogy felemelje a hangját ami teljesen értelmetlen, mert ugye ha jól sikerül a felvételi akkor okos a gyerek ha rosszul akkor meg a tanár a hülye... -.-, én személy szerint 43 pontra írtam meg a felvételit és nem éreztem sokkal nehezebbnek, a magyar 38 mert külalak miatt vontak le jó párat, a tehetséggondozós matek viszont tényleg nem volt túl könnyű, amiett meg nem értem miért fáj a fejetek hogy nehéz volt mert ugye nem csak nektek hanem mindenkinek nehéz volt akkor pedig mindenkinek ugyan úgy sikerült mint egyépként, a felvételi pontokat illetőleg ugyan ez a véleményem MINDENKI ugyan azt a felvételit írta tehát nem leszel másokhoz képest kevés pontszámú mert neki is rosszul sikerült... -.- ennyi :/
2010 február 04.
Kitty
Nekem összesen 67 pontom lett Ë™(47 a magyar, 20 a matek) Az osztálytársaimnak akik eddig megkapták 1nek 50 pont 3nak 57 pont 1nek 58 1nek 60 1nek 64 1nek 71 és egy másiknak 81 pont lett eddig ennyit tudok!(A matek 11-23 pont között mozog) Amúgy én most 3mas lettem matekból félévkor de eddig felsőbe mindig 4es voltam alsóba meg 5ös.
2010 február 04.
Kitty
Nekem összesen 67 pontom lett Ë™(47 a magyar, 20 a matek) Az osztálytársaimnak akik eddig megkapták 1nek 50 pont 3nak 57 pont 1nek 58 1nek 60 1nek 64 1nek 71 és egy másiknak 81 pont lett eddig ennyit tudok!(A matek 11-23 pont között mozog) Amúgy én most 3mas lettem matekból félévkor de eddig felsőbe mindig 4es voltam alsóba meg 5ös.
2010 február 04.
.........egy diak-nak válaszul 2
különben is, a panaszkodó illető nem írta 40 fölött: pont 40 pontosra írta
2010 február 04.
.........egy diak-nak válaszul 2
különben is, a panaszkodó illető nem írta 40 fölött: pont 40 pontosra írta
2010 február 04.
.........egy diak-nak válaszul
A többi nyomozza le és vonja felelösségre azt, aki ezt a felvételit gyártotta.
2010 február 04.
Már megint én
Attol függ hova akarsz menni. Elit gimnáziumhoz kevés, de közép szintűhöz elégnek kell lennie.
2010 február 04.
énvagyoook
A matek 16 magyar 43 azjó? szerintetek? (össz.: 59 pont)
2010 február 04.
A 40 pontos matek
Közbe körbe kérdeztem a suliba meg az ismerősök között és ugyanezt a visszajelzést kaptam. Ugyhogy valószínű hogy behívnak. Egy másik gyerek az osztályban 23 ponttal akar ugyanoda menni... olyan is van aki 25-el az Eötvösbe :) de azért mérges vagyok mert a tavalyit gyakorláskór 49 pontra megirtam, azzal nem kéne aggódnom hogy behívnak e a szóbelire.
2010 február 03.
.........egy diak
Azok ne panaszkodjanak akik a matekot 40 pont felett írták meg !!!!És a többi mit szóljon.
2010 február 03.
.........egy diak
Azok ne panaszkodjanak akik a matekot 40 pont felett írták meg !!!!És a többi mit szóljon.
2010 február 03.
Valaki
Kedves "Felháborodott diák"! Örülj, mert a te 40 pontos matekod most, ebben az évben egy nagyon jó eredménynek számít (főleg az osztályban, ahol kitűnő tanulóknak 20 pontja lett) és volt akinek 0. Mert ha tavaly írod ilyenre akkor átlagos lenne a teljesítményed, de most kiemelkedő. Ha a matek és a magyar összeadva meghaladja a 70 pontot, akkor te nagyon jó helyen vagy mert az átlag 50 pont körül mozog. A te 90 pontod egy kitűnő összpontszám, szóval elégggé valószínű, hogy behívnak!
2010 február 03.
Valaki
Kedves "Felháborodott diák"! Örülj, mert a te 40 pontos matekod most, ebben az évben egy nagyon jó eredménynek számít (főleg az osztályban, ahol kitűnő tanulóknak 20 pontja lett) és volt akinek 0. Mert ha tavaly írod ilyenre akkor átlagos lenne a teljesítményed, de most kiemelkedő. Ha a matek és a magyar összeadva meghaladja a 70 pontot, akkor te nagyon jó helyen vagy mert az átlag 50 pont körül mozog. A te 90 pontod egy kitűnő összpontszám, szóval elégggé valószínű, hogy behívnak!
2010 február 03.
Valaki
Kedves "Felháborodott diák"! Örülj, mert a te 40 pontos matekod most, ebben az évben egy nagyon jó eredménynek számít (főleg az osztályban, ahol kitűnő tanulóknak 20 pontja lett) és volt akinek 0. Mert ha tavaly írod ilyenre akkor átlagos lenne a teljesítményed, de most kiemelkedő. Ha a matek és a magyar összeadva meghaladja a 70 pontot, akkor te nagyon jó helyen vagy mert az átlag 50 pont körül mozog. A te 90 pontod egy kitűnő összpontszám, szóval elégggé valószínű, hogy behívnak!
2010 február 03.
Valaki
Kedves "Felháborodott diák"! Örülj, mert a te 40 pontos matekod most, ebben az évben egy nagyon jó eredménynek számít (főleg az osztályban, ahol kitűnő tanulóknak 20 pontja lett) és volt akinek 0. Mert ha tavaly írod ilyenre akkor átlagos lenne a teljesítményed, de most kiemelkedő. Ha a matek és a magyar összeadva meghaladja a 70 pontot, akkor te nagyon jó helyen vagy mert az átlag 50 pont körül mozog. A te 90 pontod egy kitűnő összpontszám, szóval elégggé valószínű, hogy behívnak!
2010 február 02.
Felháborodott diák
Én szerintem is r*hadt nehéz volt a matek, 5-ös vagyok és 49-50-esre irtam a 2008-2009-es felvételiket. Végül nagy nehezen elértem 40 pontot de nem vagyok megelégedve vele :( elvitte a kedvem a matektól: minek igyekezzek ha igy is ilyen xarra sikerül. Nyelvtanból 4-es vagyok és 43-as lettem.Szüleim félnek, hogy nem hívnak be szóbelire a Veres Pálné Gimnáziumba. szerintetek elég lessz?
2010 február 01.
8. osztályos tanuló
Az egész arra megy ki hogy minnél butább legyen a magyar társadalom!
2010 január 31.
biri
Azt eddig is tudtuk, hogy a matek tesztek nagy része nem a tananyagról szól. Ezeket a feladatokat azok a gyerekek tudják megoldani jól, akik éve óta matek szakkörre, tehetséggondozásra, versenyekre járnak. A többség azonban nincs hozzászokva ehhez a gondolkodásmódhoz, mert nem ezt tanítják nekik az iskolában. Az alsós tananyag pl. típusfeladatok ismétlése azzal a különbséggel, hogy az 1. o.-ban a 20-as számkörben, a 2.-ban a 100-as számkörben, stb... dolgoznak. A logikai gondolkodás, a gyors felfogóképesség és a kreativitás fejlesztése elmarad. Pedig hasznos lenne, különösen annak tudatában, hogy a felvételi teszteken pontosan ezeket kérik számon a gyerekektől - ráadásul túl rövid idő alatt - "kompetencia" néven. A mai gyerekek egyáltalán nem buták és lusták. Az én jó képességű, humán beállítottságú nyolcadikos lányom egy átlagos budapesti iskolába jár. Sokáig ötös volt matekból, most félévkor négyest kapott. Megoldotta az interneten fellelhető teszteket, eljárt az ált. isk. és az egyik gimi felvételi előkészítőjére (az utóbbiban 16ezret fizettünk a matekért), ennek ellenére mindössze 24 pontot szerzett. A magyar 49 pontos lett, de ettől nehezebbel is elboldogult volna, ha lehetőséget kap rá. A magyar annyira könnyű volt, hogy rengeteg egyforma eredmény fog születni. Fel kell tehát készülnünk arra, hogy a központi írásbeli értékét túlnyomórészt a matekból megszerzett pontok jelentik. Ez pedig igazságtalan hátrányt jelent a humán beállítottságú gyerekeknek. Elgondolkodhatnak az Oktatási Hivatal illetékesei azon, hogy normális dolog-e az, ha a matek átlag 10-15 pont, a magyar 40-45 pont lesz! A teszteket és a javítókulcsokat pedig nem lenne szabad a pótfelvételi előtt közzétenni! Mennyivel jobban jártak azok, akik betegeskedtek 23-án!
2010 január 31.
!!!!!
Gratulálok!!! Sikerült a 28.-án felvételizőket helyzeti előnybe hozni. Könnyebb volt , érthetőbb a matek. Az idő azért itt is kevés.
2010 január 31.
Szülő
Egyet kell, értsek az előttem szólóval. Ez az írásbeli nem lett volna nehéz 60-75 perc alatt. A matek 10 feladata al feladatokkal együtt 43 az az negyven három feladatot tartalmazott. Akkor, tehát ha kicsit számol, mennyi idő is jut egy feladatra? Még annyit ehhez, hogy ez a felvételi nem tükrözi a gyerekek valós tudását.
2010 január 31.
egy nyolcadikos anyukája
••• 2010. 01. 25. 17:12 Nem vagyok pedagógus ezt előre elmondom. Sajnos a mai fiatalság el van szállva mágától, ugyanúgy mint a szülők. Nem veszik észre ha gyermekük tök gáz, csak a pedagógust tudják okolni - persze van ebben is valami. Ha valaki buta az vállalja, és ne akarjon középiskolába menni, hanem menjen szakiskolába, ahol esetleg valami szakmát kap a kezébe. Egyébként a tantárgyak közé be kellene iktatni egy kis viselkedés kultúrát is, amit esetleg a szülők elfelejtettek megtanítani a " túl okos " gyermekeikkel- akik nem tudják megoldani a feladatokat. Erről nekem is van véleményem! Kihangsúlyozod, hogy nem vagy tanár (pedig az még mentség lenne), de szerinem gyereket sem láttál még közelről! Olyasmihez szólsz hozzá, amiről lila gőzöd sincs! Ha valóban érdekelne a téma beleolvastál volna a hozzászólsokba, esetleg még a feladatlapot is megnézted volna. He ezt megteszed, talán feltűnt volna (hiszen te okos vagy - csak a mi és a nyolcadikosain vannak elszálva maguktól), hogy az általád lehülyézett kiborult gyerekek, többsége jó tanuló vagy kitűnők(mint pl. az én fiam)! Nem a gyerek és a szülő osztja az iskolában az osztályzatot! A fiam 8 éve kitűnő, fél éve 3 helyre jár előkészítőre, 45 p. volt a leggyengébb tesztlap amit írt. A felvételin 33 p.-ot szerzett! Az ország összes nyolcadikosa, és szülei nevében visszautasítom a pocskondiázásodat! Javaslom, hogy abba szólj bele, amiről tudsz is valamit! Forest Gump szavaival élve: "Az a hülye, aki mondja!"
2010 január 30.
zsófi
Nagyon nehéz volt ez a matek.. nemvolt rá elég idő és az előző évi feladatlapokhoz képest nagyon nehéz volt !!!
2010 január 30.
egy elkeseredett 8.-os tanuló
nagyon nehéz volt a matek és kevés volt rá az idő is!!! legalább 60-75 perc-et adtak volna rá!!! ez igazságtalan!!!újra kellene írnunk!!!!
2010 január 30.
 
tényleg nehéz volt a matematika....volt olyan feladat is amit abszolúz nem is tanultunk!!! a magyar az nagyon könnyű volt az jó volt de a matematika...nem lehetne újra írni a matekot? :(
2010 január 30.
Egy szomorú szülő a sok közül
Tessék mondani!? Pósfai Pétert az OKH szakmai elnök- helyettesét még nem rúgták ki?Épp itt volna az ideje. Egy "szakembernek"tartott elnökhelyettes,aki úgy rea- gál a nyolcadikosok idei matekfelv.kapcsolatosan a szülők és a felvételizők kommentjeire,hogy azokat "Bizottságok" állítják össze és elhárítja a felelősségét ezt érdemelné!Ahelyett,hogy elővenné az idevágó jogszabályokat és elolvasná rájöhetne hol a hiba: Ugyanis,azA11/1994.(VI8)MKMrendelet 8. melléklete így kezdődik: "A Középfoku iskola a felvételin kizárólag az általános iskolai tanulmányok során,minden tanuló által elsajátítható tananyag alapján készíthet felvételi kérdéseket,feladatokat és nem kérhet számon olyan ismeretekben való jártasságot,amalynek megszerzésében kizárólag felvételi előkészítőn van lehetőség" A feladatok ugyanis nem merítették ki a fenti ídézetben foglaltakat.Nehezek voltak,olyan témájuak amivel nem foglalkoztak az iskolában és a megoldásukra szánható idő is kevés volt. Ne csodálkozzon kedves Pósfai Úr , ha jogosan hábo- rognak a szülők és a gyerekek! Itt volna az idő eldondolkoznia rajta!!!
2010 január 29.
Egy nyolcadikos
A matek az tényleg brutális lett...4-5ös vagyok matekból mégis csak 15 pontot értem el...vajon miért?xD na mindegy...mostmár tök8...azt nem értem hogy miért kellett ilyen hülye szerkeztési feladatot belerakni?? az előzőkben nem is volt...én ahoz hozzá se tudtam kezdeni...inkább a szövegeseket csináltam...volt egy kollégiumos feladat...hát mikor megtudtam hogy hogyvan rá a pontozási szabály kiakadtam....4 pont a levezetés és 1 pont a 4 helyes válasz...hát köszikexD és a pótfelvételi miért könnyebb mint az eredeti?? most azt értem hogy magyarból nehezebb, de ez akkor is kicseszés.....na mindegy...:/ milyen szerencse hogy csak egyszer vagyok 8.os...-.-"
2010 január 29.
Nyolcadikos
Szerintem a matek tényleg nehéz volt,ha több idő lett volna rá,akkor még talán meglehetett volna oldani,de mondjuk én pld pár feladatot el se tudtam kezdeni nem is értettem amúgy azt mondják hogy nem számított senki ilyen típusú feladatokra akkor mért van előkészítő?számomra semmit nem ért,magyart azt amúgy is tudtam volna,mateket meg így se tudtam. Ez hülyeség hogy gyerek lelkivilága,meg stressz..pff. A feladatra kell figyelni vagy tudod vagy nem ennyi,én is meg írtam,de nem stresszeltem,úgyis fölvesznek,nem érdekel hogy nem tudom befejezni,mert másoknak is úgyis szar,akkor meg nem mindegy?a gyerekek akikből válogatnak azok nem 90,hanem pld 65 öt írtak,és attól jönnek lejjebb a többiek Mindegy lesz ami lesz,faszom.....
2010 január 29.
Ildikó
A legnagyobb gond azzal van,hogy sajnos a az általános iskolákban nem gyakorlják eleget az ilyen jellegű feladatokat a gyerekek.Legtöbbjüknek problémát okozott a példa szövegértése is.ez az általános iskolai matektanárok felelőssége.Azokról már ne is beszéljünk,akik összeállították a feladatsorokat.2010-re mionden gyerek matek h...e lett?Nem,a feladat összeállítói komplett idióták.Sajnos,Ők ezért nagyon komoly pénzeket kapnak.De,kit érdekel a gyerekek lelkivilága,önbizalma?!
2010 január 29.
szdia
Kedves Felvételizők és kedves Szülők! Ma került fel egyik (pedagógiában jártas) szakértőnk cikke, mely tulajdonképpen egy levél minden reményvesztett illetékesnek. Olvassátok el, érdemes! http://koloknet.hu/1038-kedves-remnyvesztett-felvteliz Üdv: A Kölöknet csapata
2010 január 29.
Egy nyolcadikos
Szerintem is nehéz volt a matek felvételi bár én végig tudtam csinálni csak háát az utolsó 5 feladatot 5 perc alatt de lesz ami lesz.Az a baj hogy indokolni is kellet és 45percbe még az is hát nem fért bele mindenhol:S
2010 január 29.
Nyolcadikos lány
Kb. 40 kérdés 45 percre... Nem azért, de akkor egy kérdést értelmezzünk fél perc alatt, és oldjuk is meg szintén annyi alatt. DE előbb még el kell gondolni a megoldás menetét. Aztán még írjuk is le, oldjuk meg, 1 perc alatt? Aztán a maradék 5 percben nézzük is át.... Istenem...
2010 január 28.
gfuller
Az én lányom is most felvételizett és 13 pontot sikerült összehoznia. A magyar pedig 38. Ennyi,meglátjuk, mihez lesz elég. Én megdicsértem, mert ami tőle telt, megtett. Ezzel együtt szerintem nem kell az egészet túllihegni. Együtt gyakoroltam hónapokon keresztül vele, de sajnos a logikus gondolkodás nehezen tanulható. Szerintem nem volt nehéz. Én a 10. feladatot 3 perc alatt oldottam meg elolvasással együtt. Az idő pont arra elég, hogy egy átlagos képességű, felkészültségű gyerek átlagos teljesítményt nyújtson. Van akinek ez a jobb, van akinek az. Nem kell mindenkinek agysebésznek lennie.
2010 január 28.
Egy lány
Teljes mértékben igaza van ph-nak! Én is így gondolom és én egy diák vagyok, én tapasztaltam, hogy milyen ott ülni és 45 perc alatt megoldani egy 15 oldalas, 10 feladatos mateklapot!! Úgyhogy nagyon kíváncsi lennék azokra, akik olyan nagy mellel vannak és könnyedén odavágják nekünk, hogy "ááá ezen nem is volt semmi nehéz" meg "tök gáz, hogy ilyen gyerekek vannak akik nem tudják ezt megoldani". Nagyon grat nem-vagyok-pedagógus-ezt-előre-elmondom-nak...!!!! Vicces..nagyon vicces
2010 január 28.
ph
Kedves "nem vagyok pedagógus ezt előre elmondom". Én sem vagyok pedagógus csak egy szülő, na hagyjuk ezt a nagy okos észrevételt a mai gyerekekkel kapcsolatban, igenis okosak, persze van köztük tök gáz is, csak nem egy egész országnyi nyolcadokos. Előbb mondanám azt, hogy ez az egész matek felvételi tök gáz, meg azok akik megálmodták ezeket a feladatokat a felvételizőknek. Sajnos most írta a lányom is aki nem buta és nem tök gáz, sőt. Sajnos a matek nekünk is nagyon rosszul sikerült. Igenis nagyon nehéz volt, szívesen leültetném a nagyokosakat, oldják meg ők 45’ alatt ennyi szövegrésszel stb.
2010 január 28.
 
Előre szólok, nem vagyok matekzseni. Szombaton írtam jómagam is a felvételit, a magyar után az osztálytársaimmal mosolyogva jöttünk ki, hogy mindegyikünknek elég jól sikerült. Bementem megírni a matekot, nem volt egyszerű, de én a 45 perc alatt pontosan végeztem. Amikor megszólalt a hang, hogy tegyétek le a tollat, a 10. feladat c itemjéhez akkor írtam be a megoldást. Hazajöttem, másnap megnéztem a javítókulcsot, és egy 45-47 pontos felvételire számítok. Nem volt könnyű, de nem volt olyan nehéz sem, amilyen nehéznek itt sokan mondják. Itt sokan írták, hogy az utolsó feladat, érettségi feladat volt. Az én véleményem szerint nem az volt a legnehezebb feladat. Sokan írták előttem, hogy 3x-4x megoldották az előző évek feladatait, ahelyett, hogy megoldották volna 1x, a többi időt pedig fordították volna más feladatokra. 4-es voltam most matekból félévkor, tehát nem vagyok matekzseni. A másik véleményem pedig az, hogy aki megírta egy közepesre a matekot (25-30 pont) annak gondja nem lehet. tehát: "Ne csüggedjetek, nyolcadikosok! :)"
2010 január 28.
 
Egyetértek azzal, aki a 6. évfolyam feladatsorát a 8. évfolyamosokénál is nehezebbnek ítélte. Mindkét évfolyamon extrém sok volt a feladat, hiszen nem is 10, hanem az alkérdésekkel 35-40 feladat is volt."A félelem butává tesz", ami alkalmatlan állapot kreatív feladatok megoldására. Az előző évi felvételi dolgozatok, illetve felkészítő feladatsorok alapján(kb. 50-et csináltam végig 6.-os tanítványommal),vállalom azok bármelyikének összevetését az idei kérdéssorral akár nehézségben, akár mennyiségben. Nem értem, ha van spec. mat. felvételi, miért kell ilyenekkel nyúzni a köznépet? Ráadásul amit tudnak a gyerekek, abban lehet diferenciálni, amit nem, abban meg nem !
2010 január 28.
 
Kedves Mindnyájan! Bocsánat, hogy "már nem nyolcadikosként" kontárkodok bele... Az imént fejeztem be a feladatsort, nagyjából 20’ alatt, 92% lett. Ezért azt azért túlzásnak tartom, hogy tanároknak, felnőtteknek nem elég az idő a megoldásra. Abban azonban egyet kell értenem, hogy egy 8.-osnak mindenképpen embert próbáló, már-már lehetetlen feladat. Egyrészt a számos indoklást igénylő item miatt: ezeket a feladatokat legtöbben intuitívan oldják meg, nem feltétlenül tudatosul, hogy szavakkal is le kell írni a módszert, különösen azért, mert ilyen típusú feladat a korábbi években nem fordult elő. Másrészt a szokatlan alkalmazások, különösen a 6-7.-es feladatnál, úgy gondolom, egy átlagos diáknak nem feltétlenül van meg az ehhez szükséges absztrakt tudása. Harmadrészt a sietség miatti figyelmetlenségi hibák (ilyeneket egyébként magam is elkövettem): egyszerűen nincs idő tökéletesen megérteni, elemezni minden feladatot, csak legfeljebb átfutni, így gyakran a felismert kulcsszavakról másra asszociál az ember, mint amit a feladat valójában kér (lásd pl 5. feladat). Ennyit az "absztrakt módszertani" mindenféléről, elnézést a hosszúságért, időrablásért. Ne csüggedjetek, nyolcadikosok! :)
2010 január 27.
Ős(z)apó
Tisztelt Hozzászólók! Nem vagyok nagy netes! Kissé röstellem is, hogy ez életem első ilyetén hozzászólása túl az ötvenen, de sajnos közelebb már az 55-höz. Nejem egy multinál oktató, míg én egy magyar /még azért ilyen is van/ cégnél fizikai munkát végzek folyamatos műszakban. Három gyermekünk van, egy egyetemista, egy idén érettségiző gimnazista és egy nyolcadikos, aki többetekkel /Tisztelt fiatalkorú hozzászólók/ egy napon írt felvételi vizsgát. Két dolog okán ragadtam tollat, azaz inkább billentyűzetet. Egyrészt, mint egy közvetlenül érintett édesapja, másrészt, mint eme fórum 6 oldalát /jelenleg ennyi az összes/ végigolvasó, gondolatait önökkel, veletek megosztani szándékozó szülő. Előre kell bocsátanom, hogy a mi gyermekeink sem különbek a többinél. Ha tehetik, elbliccelik a tanulást, nem olvasnak, nincs plusz verstanulás, szorgalmi, rend a házban ... stb. Noszogatásuk viszont folyamatos, néha több, néha kevesebb sikerrel. Nincs különóra, fizetett korrepetítor. Nem is lenne rá keret sajnos. Igyekeztem beléjük sulykolni, hogy az iskolában, órai odafigyeléssel kell elsősorban tanulni, nem otthon. Otthon is kell természetesen, de nem elsősorban. Ha már ott kell úgyis lenned a suliban, figyelj oda, ne a szabadidőd rovására kelljen azt tanulnod, ami suliidő alatt is megmegy. Úgy veszem észre, eme érvelés valamilyen szinten hat. Két tárgy, a magyar nyelvtan és a matematika nevel szerintem gondolkodó, problémamegoldó elmét. Logikát fejleszt. Fontosnak tartom. Szerintem minden tárgy tanulható, az un. készségtárgyakhoz azonban nem árt egy kis adottság. A matematika szerintem nem készségtárgy, csak másképp tanulandó, mint pl. a történelem vagy egy idegen nyelv. Szoktam volt mondani, hogy profi lehetsz a Rákóczi-féle szabadságharcból úgy, hogy az 1848-asról nem is hallottál, vagy megtanulhatsz úgy hottentotta nyelvű szöveget, hogy sejtelmed sincs, mit jelent. Matematikából nagyon kevés dolgot kell tanulni, de azt tudni is kell, hogy micsoda, tehát érteni a tanultat. Nem úgy, mint a hottentottát. A matekban nincs kihagyás!!! Az egymásra épültség miatt. Ha csak egy alapműveletet nem tudsz, meghaltál. Hát még akkor, ha más egyebeket sem!! Nem óhajtok észt osztani, csupán tapasztalatot, mivel rákényszerültem a matek megoldására. Szigorú és állandó gyermeki felügyelet mellett! Nem is tudom, az utóbbi tíz évben önszántából ült-e mellettem egyhuzamban ennyi időt! Kitartó, ha ellenőrizheti és szívathatja a fatert, ugye? Így hát bő 35 évnyi butulás után papír, ceruza, stopper indul. Család vigyorogva hesszel. Csipog a telcsi. 3/4 óra letelt. Most kezdek neki a 8-asnak. Végre vége! 1 óra 11 perces küzdelem. 26 perc időtúllépés! Nekem ennyire futotta! Famili vigyorog. - Lassú vagy apus? - kényeztet a nej. Eredményhirdetés. Vigyorok orcákra fagyása. Egy hiba. A 4/c-re adott válaszom 6 az 5 helyett, szerintem ugyanis nem ötször, hanem 6-szor 60 a 300. Vizsgadrukk. Csemete: Az enyém is majdnem ilyen jó! Mire én: A "majdnem" egy huncut szó! Mire ő: Na jó, a 45 pont 1000 %! Mire én: Nekem elég a 100 % is, ha megvan! Meglátjuk majd febr. 2-n! Nehéz? Nem nehéz? Elintézhetnők úgy is, hogy ez relatív. Annak nem, aki megoldja, igen annak viszont, kinek ez nem sikerül. Az azonban már bicskanyitogató, hogy minden iskola azt tanít szinte, amit akar, s így előfordulhat nem tanult anyag számonkérése egy felvételi vizsgán. Régebben /még az én időmben is/ minden azonos típusú iskolában ugyanaz volt a tanmenet és egységes a tankönyvállomány. Ma ennek mi az akadálya? Csak nem az esélyegyenlőség? Az utóbbi időben nem volt botránymentes év az oktatási szférában. Pedig vannak állítólag jó magyar agyak! Vagy nem rájuk bizatott egy-egy felvételi vagy érettségi lebonyolítása? Félre végre a pancserokkal! Csatlakozom a magyar és a matek színvonala közti iszonyatos különbséget hangoztatókhoz. Stant és Pant fölidézve ko(z)mikus különbség. Egyértelműen a reál szféra térnyerése a humánéval szemben. Kérdés: Mi az oka? Dilettantizmus? Országos, népgazdasági érdek? Nem tudom. Sértődés ne essék a sarkított példa okán, de én el tudom képzelni, hogy inkább van szüksége jelen állás szerint a honnak 1000 gépészmérnökre, mint pl. 1000 egyiptológusra. Engedtessék meg még pár gondolat! Ne legyen elkeseredés senkiben! Ha nehéz volt az a fránya matek, mindenkinek az volt. A ponthatárokat a produktumok eredményeképp kénytelenek lesznek úgy meghúzni az illetékesek, hogy a gimik ne kongjanak. Nem tartom normális dolognak, hogy egy 14 éves fiatal nyugtatót szed, vagy napokig nem alszik egy vizsga miatt. Netán belebetegszik egy általa kudarcként megélt vizsgába. Azt viszont el kell mondanom, ha piti a felvételi, elveszik szortírozó jellege. Márpedig kell, hogy legyen! Gimnázium végcél szerintem nem lehet! Egy közbülső állomás, ugródeszka egyetemre, főiskolára. A jövő értelmisége tekintélyes részének képzése ott kezdődik, ezért oda válogatott alapanyag dukál! Elnézését kérem mindazoknak, akiktől csak az időt raboltam agymenésemmel. üdv
2010 január 27.
clever man
Ne haragudjatok, nekem a nyolcadikosok matekje nem tünt olyan nehéznek-csakhát vizsgadrukkban és 45 perc alatt,...hm...lehet, hogy mégis? A hatodikosok matekje viszont eszméletlen nehéz volt ezeknek a 12 éveseknek, speciel a 4., 9., és 10. példára gondolok, kíváncsi lennék a nyolcadikosok megtudnák-e oldani pár perc alatt(mert ugy-e visszaosztva nekik is csak ennyi jutott volna rá)....Az én lányom érdemes diák, végig 85-90%os feladatlapokat írt matekből(a korábbi felvételik feladatlapjai alapján), most örülni fogunk egy 65%-70%-nak is.....
2010 január 27.
egy 8. -os felvételiző...
Én is szombaton felvételiztem.Rengeteg készültem rá külön tanárral is.De ez kegyetlen.A tavalyi ezerszer könnyebb volt.Magyar után mindenki nevetve jött ki..aztán miközben írtuk a matekot a vizsgáztató meg szólal bő 10 perc rengeteg feladta volt hátra bepánikoltam az idő hiány miatt...aztán hallottuk hogy egy lányt sokk vagy pánikroham érte...előtte még sohasem volt ilyen neki...és a matekon...Tnap még a tévében is volt h a matek tanároknak nem volt elegendő az idő rá...és akkor egy 14 éves gyerek aki nem zseni hogyan írja meg?és lehet h pont azon a pár százalékon fog múlni h felvegyenek angol szakra ami már jó néhány éve az álmom...és ha nem vesznek fel összeomlok...Majdnem mindenki sírva jött ki?Normális ez?Egy 14 éves gyereket ilyen helyzetbe hozni:és földbe tiporni?ha olvassa ezt a bejegyzést bárki akinek köze volt ehhez a felvételihez üzenem neki h Köszönöm.és ha felvállalná és ne adj isten találkoznék vele az utcán lelkiismeret furdalás nélkül akkorát belerúgnék...
2010 január 27.
utefan96
tiszta szégyen volt a mostani felvételi, Én mint a felvételiző mondom ezt. Igaz, nekem nem igazán az idővel volt bajom, hanem a feladatok nehézségével, hiszen Én vagy háromszor átrágtam magam az elmúlt öt év mindkét változatán, de a mostani felvételire hiába való volt ez a közel másfél hónapos felkészülésem külön tanárral. Megértem hogy ez is tananyag, na de a tanagyagból való felelethez is kell valamivel felkészülni. Szenvedés volt ez a felvételi, 40% a cél a mateknél
2010 január 27.
szdia
Az Oktatási Hivatalból Pósfai nyilatkozott: http://koloknet.hu/1037-tanrok-szerint-is-kevs-volt-a-45-perc
2010 január 26.
olvasó
http://www.okm.gov.hu/miniszterium/sajtokozlemenyek/magyar-nemzet ezekszerint minden a legnagyobb rendben van (?)
2010 január 26.
k.k (kriszti)
Timi, hasonlóképp vélekedek. Ma délután nekiültem ÚJRA megcsinálni. Az eredetit kb. 25 pontosra számoltam. Most 67 perc alatt lettem kész, 47 pontos a javítókulcs alapján. Szégyen. :/ Ezek szerint 15 pontom úszott el az idegesség és az idő miatt, a maradék 7-et rójuk fel arra, hogy már átnéztem előtte egyszer a megoldókulcsot...szégyen.
2010 január 26.
Tímea
és még hozzátenném azt ,hogy Ezzel azt tették velem ,hogy felmerült bennem hogy basszus most akkor ennyire hülye vagyok? és most jövök rá hogy a 9eseig VÉGIG tuti jol meg tudtam vola csinálni .. ha a 10esbe bele sem kezdek de elkapdkodtam.. ááá .. annyira felidegesített az egész... és akkor kitünő vagyok orvosnak készülök... és igen rengeteget tanuloktanulok meret el akarok érni.. de attól rettegek hogy nem vesznek fel ... legyek villanyzserelő? vagy pincér basszus? hát nem.. ha egy jogász vagyok 120 ezer forintos keresettel akkor is jobban érzem magam mint egy pincér 200ezerrel.. mert értékelem atuást és ezért akarok TNUALNI! ettől akarják elvenni akedünket?? basszus.. nem mondtuk azt hogy nehéz volt .. annyira nem volt.. de az IDŐŐ... gondolkozzon már el mindneki könyörgöm...!
2010 január 26.
Tímea
én is 23-án írtam.. 8.os diák vagyok ... Én minden egyes előző évi feladatot megcisnáltam.. és a legtöbbjét 40 pont felettire.. ráadásul időn belül! a tavalyit 40 perc leforgása alatt 46 pontosra... annyira könnyű volt ... a magyartól féltem meg mondom ... és odamegyek .. meglátom hogy amgyar az valami nevetségesen könnyű volt... sugárzott a tekintetem a megkönnyebbüléstől.. leülök a matekhoz... Már az első feladat is túl lett bonyolítva... sajnálom a megye 10 legjobb matekosa közé bejutottam és inkább 2 kitalálása után továbbléptem mert egyszerűen BORZASZTÓAN fárasztó feladat volt:S pl. tavaly csak tudni kellett bánni az előjelekkel .. plusz mínusz .. itt meg...?? nem mondok semmit.. a 2. feladatok oké volt részemről bár a fokos meglepett... és a 3. feladat.. őszintén: 2 db megoldás megtalálása után tovább,entem számolni mert szerettem volan haladni... mikor megláttam hogy fogy az idő... 4. feladat... a megszokott leolvasós diagramos... ennél áltaában csak le kellett olvasni a jó eredményt vagy átlagot számolni de itt??? %számítástól kezdve... :@ ez kiborított.. és itt jött az hogy 20 perc eltelt... 5. feladat korrekt igaz hamis volt... 6. feladat nekem könnyű volt könnyűszerrel és gyorsan végigmentem rajta ... 7. feladat a kedvenceim közé tartozik meglepően könnyű volt megcsináltam :D és a 8. feladat.. egyenlettel kellett .. akkor már jócskán szorított az idő elkapkodtam és az egészet jólk vezettem le csupán EGY számmal elírtam az eredményeket így meg lehet hogy 5 pontnak fuccs:S:S 9. feladatot is elkapkodtam..:S de a végeredmény meg lett.. 10eshez semmit sem írtam.. ez látszólag jónak tűnik csak az a helyzet hogy az 1. és 3. feladatot ami ált.. könnyű elszúrtam:S nem ahgytam rá időt magamnak így cseszhetem hogy tudok számolni... őszintén remélem hogy ezzel mindenki így volt.. mármint a 25-30 pont már elég ahoz hogy bejussak... de ha adnak leglaább 60 ercet és olyan 45 pontot írok mint a huzat mert végig lehetettt tudni.. most én is csalódtam magamban .. a tanár si fog bennem és mindenki mert közismerten jó amtekos vagyok reál-humán beállítottságú mondjuk , DE ez azért.. hát ... az s gond volt hogy ideges lettem ... az utolsó 10 percben már remegett a kezem .. irtam össze vossza..:S csunya lett.... nagyon ideges vagyok.. de ha felvesznek én az egészet nagy ívben... de attól függ ki milyet írt... és számomra 2 dologban összefoglalható a feladatsor hibássága: 1. Az első feladat és a 3. feladat 4. leolvasós meglepően NEHÉZ volt! Erre 2x annyi időt kelett szánni mint a tavalyi meg ... feladatokra.. én ezeken csúsztam el .. 2. Maga az egész könnyű volt de az idő NEVETSÉGESEN KEVÉS! ennyi a véleményem az oktatási akármiről (N)
2010 január 26.
egy 8.-os
Én is most írtam... csatlakozom az előzőekhez: Tényleg nagyon nehéz volt matek, a magyar viszont nagyon könnyű. Negyed órával hamarabb befejeztem. A matekra feladatonként valóban 1,5-2 perc volt, hát ez édes kevés, nem beszélve arról, hogy szögperces feladatokat nem is gyakoroltunk, és amikor kérdeztem a matek tanárom, a válasza annyi volt, hogy: "elvileg 5.-ben kellett volna tanulnotok"... ennek ellenére csak néztem, mint borjú az új kapura. A másik matek tanárnak pedig annyi volt a véleménye, hogy: "nem tudom mit nem lehetett ezen megcsinálni, 2.-os feladatok voltak" Én is kitűnő voltam mindig, most mégis elbizonytalanodtam. Ezek után tényleg jó, ha a diákok 40%-át felveszik oda, ahová szeretne menni.
2010 január 26.
nyolcadikos tanuló
Én is 23-án ítam a felvételit.A magyar nevetségesen könnyű volt, igaz magyarból mindig is jobb voltam mint matekból. Felvételi előkészítőn olyan feladatokat gyakoroltunk amilyenek az előző évek felvételi feladatsoraiban voltak,idén teljesen más fajta feledatokat adtak, egyszerűen ki lehetett volna számolni őket mondjuk 75 perc alatt,nem 45, mert mindenaz időhúzásról szólt(pl.:3-as feladatban próbálgatni kellett hogyan lehet a számokat úgy elhelyezni a síkidomon beüli négyzetekben, hogy az egmás mellett álló számok oldalukkal ne érinkezzenek). Az utolsó 4 feladatot 30 perc alatt könnyüszerrel meg lehetett volna csinálni, de mire odaértem, 15 perc volt hátra.
2010 január 26.
k.k (kirszta)
http://www.mno.hu/portal/690853?searchtext=felv%C3%A9teli Ennyit erről...bocsi, ha volt már, nincs időm visszaolvasni. Nem tudom, hogy akkor most örüljek-e neki, vagy ne. :/ Kicsit fáj, hogy már ez is 100%-ig politika.
2010 január 26.
egy nyolcadikos
Én is most írtam felvételit, szombaton. Világ életemben kitünő tanuló voltam, habár matekból csak gyenge ötössel. Nekem a humán tárgyakhoz van érzékem. Rengeteget gyakoroltam a felvételire, annyit, hogy még a matekot is megtudtam írni 4-5 hibával. Aztán bementem szombaton, kisujjból kiráztam a magyart (ugyanúgy, mint az osztálytársaim- azok, akik életükben nem vettek könyvet a kezükbe, és a helyesírás valami misztikus fogalom számukra). Aztán jött a matek- nyugodtan számoljanak utána- feladatonkét 4,5 perc. Ha ez nem tűnik kevésnek, gondoljanak bele, hogy a legtöbb feladat a, b, c, d részfeladatot is tartalmazott. Így egy-egy kérdésre kb. 1,5-2 perc jutott. Ráadásul nem is voltak könnyű kérdések.(Ki emlékszik az 1., "bemelegítő" feladatra? Ha valaki odafigyelt, ráment 10 perce- nem 4,5, 10!) Gondolom mindenki a régebbi feladatsorokból készült- mikor kellett eddig fokot percbe váltani? Vagy kördiagrammon vacakolni, mert nem úgy volt, ahogy eddig. És könyörgöm: kinek az ötlete volt csonkolt testet rakni a 9. feladatba?! A matekosok sincsenek túl jó helyzetben, de mit szóljunk mi, humánosok? Komolyan azért nem vesznek fel oda, ahova szeretnék menni(ha fölvesznek valahova egyáltalán), mert elbuktam a matekot, a magyart meg mindenki tudta?!
2010 január 26.
még egy szülő
Napok óta foglalkoztat a téma, mert az én fiam is most felvételizett. A mi tapasztalataink véleményünk is jórészt megegyezik az előttünk szólókkal. Mindössze annyit tennék hozzá, hogy bár nekem nincs benne semmi gyakorlatom, civil kezdeményezésre buzdítanék mindenkit, szülőket, tanárokat, diákokat. Próbálják meg az iskolákban,önkormányzatokban, vagy oktatási hivatalokban közösen, összefogva képviselni a véleményüket, nyomásgyakorlással elérni, hogy ilyen még egyszer ne fordulhasson elő. Esetleg dugják össze a fejüket szülői értekezteten, kinek milyen ötlete lenne a cél érdekében. Kérjük együtt, ennek a felvételi rendszernek a javítását. Elsőként lenne egy javaslatom pl. készítsenek egy példatárat, amiben sok-sok feladat lenne, ebből felkészülhetnének a gyerekek, és a vizsgán is ebből választanák ki a feladatokat, így nem érhet senkit meglepetés, vagy vád. Tudná a tanár és a diák is, mire kell felkészülni. Végül szerettem volna hallani a felelősök véleményét is, kutattam , és mindössze ennyit találtam: Az MR1 krónika című műsorából idézve: "Az Oktatási Hivatal igazgatóhelyettese szerint nem szabad néhány vélemény alapján ítélni. Pósfai Péter azt mondja, biztosan sokan vannak, akiknek a feladatsor megoldása sok nehézséget okoz, esetleg egyes feladatokkal nem boldogulnak, ugyanakkor több ezren nagyon jó dolgozatot írnak, gyakorlatilag minden feladatot megoldanak. Pósfai Péter azt is hozzátette: a tételsorokat egy gyakorlott pedagógusokból álló bizottság állítja össze, amely évek óta ezt csinálja, a munkájuk pedig számos lektorálási lépés után kerül a diákok elé." - hát ezt inkább nem véleményezném
2010 január 26.
szülő
Interneten olvasható általános vélemény szerint eddig soha nem volt olyan nehéz a nyolcadikosok számára 2004-ben bevezetett központi írásbeli matematika felvételi, mint az idén. Korábban a felvételi feladatsorok egy része alapismereteket tartalmazó feladatok voltak (műveletek törtekkel, grafikonos ábrák, százalékszámítás). A féléves előkészítő tanfolyamokon minden tanár igyekezett felhívni a figyelmet arra, hogy a sok logikai feladat mellett mindenki ezeket gyakorolja be, hiszen az elmúlt évek tapasztalata alapján ilyen típusú feladat biztos lesz. A feladatsort összeállítok azonban az idén csúnyán ”megtréfálták” a végzősöket, tanáraikat meg szüleiket, mert a korábban megszokott típus feladatok helyett ebben az évben egy-két kivételtől eltekintve csak nehéz faladatokat tettek be a felvételibe. Ez különösen meglepő annak tükrében, hogy a magyar írásbeli felvételi sokkal könnyebb lett. Miután a magyart a többség jól megírta, a középiskolák feltehetően az alapján fognak válogatni a diákok között, hogy milyen a matematikai logikai készségük. Szándékosan nem tudást említek, mert a feladatok döntő többsége nem a tudást, hanem a logikai készséget méri fel. Néhány szót konkrétan a dolgozatról. A harmadik feladatban a fokot kellett percre átváltani, miközben ez legtöbb iskolában nem törzsanyag. A negyedik feladat teljesen életszerűtlen, sőt magyartalan azáltal, hogy egy kördiagram szerint a feladatban a tanulók „60 foka nem sportol, 50 foka úszik stb.” Miért foka, miért nem százaléka? Ha az volt a cél, hogy a tanulókat összezavarják, akkor ez sikerült. Végezetül megkérdőjelezem az egész középiskolai felvételi rendszer jogosságát. 14 éves gyerekeket stresszelünk teljesen fölöslegesen. Fél éven át nem hallanak mást a tanáraiktól (szüleiktől), hogy ezen a 45 percen múlik a jövőjük, hiszen a szelektálást döntően nem az iskolából hozott pontok, hanem az írásbeli vizsgák eredményei alapján végzik. Ezek után nem csoda, hogy hallottam olyan diákról, aki a vizsga előtt több nappal már nyugtatót szedett. Véleményem szerint néhány magas színvonalú iskola ugyan előírhatna speciális vizsgát, vagy behívhatná a jelöltet beszélgetésre (ahogy ez 2004 előtt volt), de azt nem tudom elfogadni, hogy lényegében a matematikai készség határozza a középiskolások szelektálását.
2010 január 26.
Éva
Én a pótfelvételi feladataira is kiváncsi vagyok. Alig várom, hogy lássam.
2010 január 26.
szülő
Szerintem is elég nagy a felháborodás ország szerte! Hangot kell hallatni! Én sem értem minek voltak az előkészítők, csak megint pénzt húztak le az emberről! Kíváncsian várom a "végeredményt"!
2010 január 26.
felvételiző
azért mégis mikor fognak intézkedni?amikor már mindannyiunknak bekellet adni a jelentkezési lapját?.. szerintem mondanom sem kell,hogy hány diák csalódott magában..és nem is lenne ennyire felháborító ,ha nem tanultunk volna rá ennyit.Augusztus óta különórákra jártam rendszeresen,a feladatsorokat többször átgyakoroltam,minden iskolában azt hallgattuk ,ha a tipus feladatokat begyakoroljuk,gondunk nem lehet..hangsúlyozom NEM lehet!! és mégis melyik volt itt a típus feladat?:O több ember mesélte,hogy amint meglátta a feladatokat,és elkezdte,olyan sírógörcs tört rá,hogy levegőt alig kapott,és bezárta a feladatlapot.ha az volt a cél,hogy a gyerekek lemondjanak a gimnáziumról SIKERÜLT:)) én is ezek után úgy érzem,hogy nem állnám meg a helyemet a gimnáziumban.dühös vagyok,és csalódott.. és ez országszerte így van és akik összeállították ezt a csodálatos feladatsort azoknak gratulálni tudok,hogy minden önbizalmunkat lerombolták:D köszi OH:)majd minden kitűnő tanuló megy szakmunkásbaaa:D szuper lesz$:
2010 január 26.
;)
azért mégis mikor fognak intézkedni?amikor már mindannyiunknak bekellet adni a jelentkezési lapját?.. szerintem mondanom sem kell,hogy hány diák csalódott magában..és nem is lenne ennyire felháborító ,ha nem tanultunk volna rá ennyit.Augusztus óta különórákra jártam rendszeresen,a feladatsorokat többször átgyakoroltam,minden iskolában azt hallgattuk ,ha a tipus feladatokat begyakoroljuk,gondunk nem lehet..hangsúlyozom NEM lehet!! és mégis melyik volt itt a típus feladat?:O több ember mesélte,hogy amint meglátta a feladatokat,és elkezdte,olyan sírógörcs tört rá,hogy levegőt alig kapott,és bezárta a feladatlapot.ha az volt a cél,hogy a gyerekek lemondjanak a gimnáziumról SIKERÜLT:)) én is ezek után úgy érzem,hogy nem állnám meg a helyemet a gimnáziumban.dühös vagyok,és csalódott.. és ez országszerte így van és akik összeállították ezt a csodálatos feladatsort azoknak gratulálni tudok,hogy minden önbizalmunkat lerombolták:D köszi OH:)majd minden kitűnő tanuló megy szakmunkásbaaa:D szuper lesz$:
2010 január 26.
6 osztályos gimnázium
Tudom, hogy a vita a 8. felviteliről szól de figyelmetekbe ajánlom a 6 osztályos gimnáziumok matek feladat sorát a felháborodás itt is hasonló, 10 faldat 45 perc alatt 12 éves gyerekeknek megoldhatatlna feladatokból. Hiába való volt az előkészító, a hónapokon keresztül tartó gyakorlás. 45 perc alatt sikerült a gyerekeket földe tiporni. Ezt nem lehet csinálni.
2010 január 26.
szdia
Kedves felvételizők, szülők és tanárok! Rajta vagyunk az ügyön, próbáljuk elérni az illetékeseket és lényegi információt szerezni a problémátokkal kapcsolatban. Ha megtudunk valamit, mindenképpen olvashatjátok majd itt a Kölökneten. Üdvözlettel: A Kölöknet csapata
2010 január 26.
Petra
Borzasztó matekfeladatok, semmiféle hasonlóság nincs az eddigi évekhez képest. Azok áttekinthetőek voltak. A magyar nagyon alap volt. Jó lenne, ha az ezért felelősök elgondolkodnának ezeken a dolgokon. És most aki 28-án írja akkor ilyen nyomásra annak könnyebb lesz? Mert akkor nincs igazság. Minek tanultam eddig?
2010 január 25.
Renáta
én is most irtam , és felvoltam háborodva , de nagyon mi az , hogy a magyart ilyn könnyvé tették ?? a matekot meg brutálisra nem is az , hogy nehéz de az idö látván bepánikoltam ... 10 feladat és visszatérö kérdések... meg az összesévi feladatokat kitölöttem .. és semmi hasonlóság nem volt köztük ..semmi fokok semmi mind iylen szöveges s*ar ... matekhoz nem vagyok hülye de ez tullépte a határt .. kelett volna rá még vagy 45 perc és akkor belehetett volna fejezni ... nem is vagyok már rá kiváncsi nagyon lehangolt az egész --
2010 január 25.
1 nyolcadikos
Ezzel a legnagyobbat az nyerte, aki pótfelvételit fog írni...
2010 január 25.
Dr. Bilik István (szülő)
A január 23-án lezajlott írásbeli felvételi feladatok összeállítása maximum 2-es osztályzatot kaphatna, mert -a magyar és a matek feladatok különböző fajsúlyuak voltak; -a matek feladatok túl nehezek voltak az iskolában leadott matek-anyaggal összehasonlítva; -a matek feladatok megfogalmazása pongyola, sokhelyütt pontatlan volt; -a matek feladatok sorrendje az összeállítók egyértelmű hozzá nem értését bizonyítja; -nagyon reméljük, hogy a január 30-i tehetséggondozó felvételi teszt gondosabban kerül összeállításra!
2010 január 25.
 
Kedves Richárd! Igen bölcs. Valóban a matemaitika megoldható, csak nem mindegy mennyi időt adnak rá. De Ön a nyelvtan felvételin megbukott volna"Én egy 4.-es kislány apukája vagyok"
2010 január 25.
egy szegedi 8.-os
45 perc nem volt rá elég és nagyon nehéz is volt.Én is a azt hittem hogy olyasmi lesz mint a 2009-es és amikor megláttam teljesen bepánikoltam. Utána már annyira ideges voltam hogy azt is elfelejtettem amit tudtam.Nagyon sokat gyakoroltam rá és nagy csalódás ért .Amikor befejeztem elsírtam magam hogy nem sikerült ,és nem is mertem megnézni a megoldókulcsot.Szeptember óta készültem rá!!!!!!!!!!Nem kellet volna ilyen nehéz feladatokat adni. Voltak olyan feladatok amiket nem is nagyon tanultunk.
2010 január 25.
Mila
Nem szabadna ilyen sok feladatot 45 percre kiadni.Ha jobban belegondolunk 4,5 percünk van egy feladatra.Viszont van olyan,amikor egyes feladatokra minimum 10 perc kellene. No comment--Ez Magyarország!!
2010 január 25.
Richárd
Én egy 4.-es kislány apukája vagyok. Így a nyolcosztályos felvételiről van véleményem. Ott teljesen fordítva történt minden. A matek korrekt volt. Nehéz de megoldható. Nem úgy a magyar. Hivatalos nevén magyar nyelv írásbeli feladatok. A feladatok inkább hasonlítottak a fejtörőkre a Füles-ből. Nagyon fel vagyok háborodva. mintha nem lett volna a sipka alatt annyi, hogy összeszedjenek 10 magyar nyelvi feladatot. Ja. És meghívok minden olyan gyereket 10 gombóc fagyira, aki 9 évesen Kányádi verset olvas.
2010 január 25.
8os diák. ;)
elképesztő, hogy milyen nehéz volt. =O hát ezt vmeik tanár sem tudná megcsinálni...*-) a 10 feladat különben is érettségis feladat volt =O hát hogy a fenébe gondolták ezt... átgondolták egyáltalán hogy ilyen nehezet adnak??=O szörnyűú....-.-’
2010 január 25.
 
http://hetivalasz.hu/itthon/botranyos-felveteli-a-tanarok-is-csak-neztek-26738
2010 január 25.
asdadasdasd
írassa meg akkor 45perc alatt,de akkor ne olyan feladatokkal,mint ezek voltak..hogy egy feladat majdnem egy oldal,ha meg rövid,akkor nem is 8.os tananyag..a szögperc számitásról nem is beszélve..-.-
2010 január 25.
 
Nem pedagógus,de biztos tökéletes gyereket nevelt!! Én tisztességes, gyerekeket neveltem.Magántanár foglalkozott velük. Az egyi már három nyelven beszél. A fiam is rendes tisztességes. Még sem tudta befejezni a matekot, de szeretném,ha ez a nagyon okos nem pedagógus leülne és 45 perc alatt megoldaná.
2010 január 25.
k.k (továbbra is kriszti:))
Na, hazaértem. Nem semmi. Először is nagyon NAGYON SZÉPEN szeretném megköszönni a Kölöknetnek a cikket. Csak lesz itt valami. :)
2010 január 25.
fulben
Ez katasztrófa volt...Én is megszámoltam a pontjaim a javítókulcs alapján.Magyarból 48 pont,matek 35.Nem is a feladatok nehézsége okozott gondot,hanem az idő.Fél óra eltalt,mikor észrevettem,hogy 1 lapot oldottam meg.Ekkor elkezdtem összevissza részpontokat gyüjteni,szerencsére nem pánikoltam be teljesen.És azt hozzá tenném,hogy a felvételi elötti 2 éjszakán nem aludtam semmit.
2010 január 25.
.__.
••• 2010. 01. 25. 17:12 Nem vagyok pedagógus ezt előre elmondom. Sajnos a mai fiatalság el van szállva mágától, ugyanúgy mint a szülők. Nem veszik észre ha gyermekük tök gáz, csak a pedagógust tudják okolni - persze van ebben is valami. Ha valaki buta az vállalja, és ne akarjon középiskolába menni, hanem menjen szakiskolába, ahol esetleg valami szakmát kap a kezébe. Egyébként a tantárgyak közé be kellene iktatni egy kis viselkedés kultúrát is, amit esetleg a szülők elfelejtettek megtanítani a " túl okos " gyermekeikkel- akik nem tudják megoldani a feladatokat. véleményem erre: óó hát persze,országszerte minden nyolcadikos sík hülye,nem de?:DDD hülye gyerek nincs,max lusta..de a tanár viszont felkelthetné a tantárgy felé az érdeklődést... .__."
2010 január 25.
veevv.
még hogy nehéznek bizonyult?botrányos volt. megoldottam minden feladatsort 2001-2től nem tudom pontosan,3szor 4szer. és kifogott rajtam a matek.hetente járok különórára van,hogy hetente többször,és évek óta 5-ös vagyok matekból.a kommentárok látván nem csak én vélem így. a magyar minden kétséget kizárva nagyon könnyű volt.de ez szerintem nem nyugtat meg senkit.én is szombaton írtam,én nem sírva jöttem ki nevetve.a nyomoromon nevetve..nem a boldogságtól.talán megkellet volna találni,a kettő között a hangsúlyt.jól van oké,oké hogy valahogy szelektálni kell,de nem úgy,hogy a humánosoktól elvesszük az esélyt,mert konkrétan ez így történt,mivel a matekot,még sok reálos sem értette..a reálosok pedig értették a magyart,mivel ezt egy 7.es is megtudta volna oldani!ezzel nem akarok senkit lealacsonyítani,de ezzel a felvételivel,szerintem rettentő sok gyereket aláztak meg ezzel.és túl sok embernek ment el a kedve a gimnáziumtól,mondván "úgysem jutok be,ezzel a pontszámmal" bennem is ez van..majd megyünk bádogosnak kitűnő tanuló létünkre,szuper lesz;) köszi oh:)
2010 január 25.
zara
Szombaton felvételiztem én is.Soha nem voltam nagyon jó helyesíró,a nyelvtanszabályokat sem értem.Igaz irodalomból ,mert olvasni szeretek,mindig is 5-ös voltam.DE megleppett a felvételi.A mondatelemzést amiből pocsék dogáim lettek, hibátlanra írtam.( az OM oldalán néztem meg.)A fogalmazásra magamnak 6 pontot adva 45 pontos felvételi írtam.Míg a matek...Jártam és járok is matekversenyre.TÉnyleg nagyon jó vagyok matekból!A próba felvételimből a legjobb 45 pontos lett a legrosszabb 35. De itt megse értettem a feladatokat!Én is sírva jöttem ki.És azt láttam ,hogy a zseni évfolyamtársaim akiknek a legrosszab próba felvételi 44(!) pontos lett hüppögve jöttek ki velem a wc-be sírni.Senki nem értette ,hogy a nyelvtan után nevetéssel átitatott hangulat miért lett temetés a matek után.Rendben van ,hogy kiakarjaák szűrni a jókat.DE kérdem én,ilyen áron?!Mert Nagyon sokan vagyunk akik semminek érezték magukat a felvételi után.
2010 január 25.
 
Nem vagyok pedagógus ezt előre elmondom. Sajnos a mai fiatalság el van szállva mágától, ugyanúgy mint a szülők. Nem veszik észre ha gyermekük tök gáz, csak a pedagógust tudják okolni - persze van ebben is valami. Ha valaki buta az vállalja, és ne akarjon középiskolába menni, hanem menjen szakiskolába, ahol esetleg valami szakmát kap a kezébe. Egyébként a tantárgyak közé be kellene iktatni egy kis viselkedés kultúrát is, amit esetleg a szülők elfelejtettek megtanítani a " túl okos " gyermekeikkel- akik nem tudják megoldani a feladatokat.
2010 január 25.
 
Szép napot! Egyetértek a felháborodott szülővel. De sajnos nem fogják felvállalni, nem olyan gerinces emberek. Főleg azért nem, mert nem lehet rá ésszerű magyarázatot adni, sem a matematika erősségére, és főképp nem arra, hogy a magyar ennyire gyenge volt. Kívánom annak aki ezt jóváhagyta és megírta, hogy éljen át olyan perceket, órákat, napokat, mint mi. Üdv. 1 apa
2010 január 25.
apuka
Hajrá neveljünk együtt buta társadalmat!!!
2010 január 25.
anyuka
Gratulálok ! A jelek azt mutatják ,hogy valami nagyon nem működik az oktatásban,vagy a gyermekeink ennyire retardáltak?Nesze semmi fogd meg jól!Kedves Tanárok vagy akik a feladatsort készitették !Arcal válalják már magukat és mondják el a diákoknak és izguló szüleiknek ,hogy ez mire volt jó?Talán üresek a szakiskolák?Igy akarják lebutitani a jövő generációját? Úgy néz ki ,hogy jól haladnak.SZÉGYEN ,GYALÁZAT....
2010 január 25.
8-os felvételiző
Én is szombaton voltam felvételizni és felháborított, ami történt. Hála az égnek egész jó vagyok magyarból és matekból is, így a magyar után már nem hittem, hogy a matek nagyon nehéz lehet. Gyakorlatilag szeptember óta megállás nélkül készültem az írábelire, és hozzá voltam szokva, hogy 35 perc alatt kényelmesen elkészülök vele. Most olyan feladat is volt, amit elírtam és arra sem volt időm, hogy kijavítsam a választ, pedig tudtam, hogy rossz. Még az egyik osztálytársam, aki zseni matekból, még ő is azt mondta, hogy ez kegyetlen volt. Most mit szóljon az, akinek mondjuk kettese van. Hallottam olyat is, hogy valahol negyed óra szenvedés után üresen adták be a feladatlapot. És tényleg igaz, hogy nagyon sokan sírva jöttek ki a teremből, mert egyszerűen képtelenek voltak befejezni. Nem tudom, hogy ezek után, hogy legyünk optimistábbak...
2010 január 25.
felháborodott tanuló ( 8. osztályos)
Nem akarok Einstein lenni, és az agyam se matekos beállítottságú. Kimondottan nem kedvelem ezt a tantárgyat. Akkor minek erőltetik rám? minek kínoznak ezzel?Már az összes türelmem és energiám elfogyott, nem bírom tovább ezt a kínzást? Különben is: a matek, fizika, kémia készségtantárgy, nem csak megtanulni, hanem megérteni is kell. Lássuk be: nem lehet mindenki matekzseni. Egyébként kíváncsi lennék rá, hogy ki állítja össze a feladatokat. Abba az emberbe most szívesen belerúgnék, és nem lenne lelkiismeretfurdalásom! Hát nincs igazam?
2010 január 25.
egy 8. os diák
Én szombaton írtam meg a felvételit és úgy vélekedek ,hogy nem szabadna ennyi különbség lenni a két tantárgy között mert a matematika nem 8.os szintű volt és nagyon merem remélni,hogy az iskolák lejjebb viszik a bekerülési ponthatárokat ,mert ez így nem volt reális. A felvételin a matematika után sokan sírva jöttek ki ,mert annyira nem sikerült nekik .Még a kitűnőknek sem.Elszomorító ,hogy az oktatási minisztérium ennyire nem tudja behatárolni a megfelelő szintű felmérőt.
2010 január 25.
még egy felháborodott szülő
Sajnálom, hogy az agyon bonyolított rendszereinkből (oktatási, felvételi) fakadó minden probléma, mind az oktatás minőségét rombolja és a Gyerekeink kárára megy. Egy embertelen, lelketlen világot építenek már hosszú évek óta azok, akik részt vállaltak az oktatási reformokban. Korábban is tanultak gyerekek, akik felnőtté váltak, közben megtanultak írni, olvasni és számolni. Lettek belőlük többen Nobel díjasok, miniszterek, kormányfők, orvos professzorok, stb. Sajnálom, hogy az utóbbi időben sokan, sok féle módon avatkoztak be, de egy biztos, egyiküknek sem a gyermek állt az elképzelései középpontjában! Ilyen volt ez a matematika felvételi is. 4,5 perc/feladat, 14 évesen? Ki volt az aki ezt így jóváhagyja, ki volt az aki előkészíttte? Kérem vállalják, ha olvassák! A porba taposták az ország nyolcadikosait! Remélem, legalább érzik ennek a súlyát!
2010 január 25.
felháborodott szülő
Csak szokja a gyerek a kudarcot, legalább kevesebb meglepetés éri az életben.
2010 január 25.
felháborodott szülő
Bizonyára a jövő matematikai Nobel díjasait akarták kiválasztani.
2010 január 25.
 
Én is most írtam a felvételit és számomra is az idővel voltak gondok!egy lány
2010 január 25.
 
Nem elég 45 perc ennyi feledatra!!!!
2010 január 25.
 
Köszi Kölöknet!:) Nagyon nehéz volt a mostani matek felvételi ilyen nehéz még szerintem soha nem volt!!!!Sokat készültem erre a felvételire és amikor megláttam majdnem ott a tanterembe sírtam erre nem elég az a 45 perc!!!
2010 január 25.
 
Ez az idő nagyon kevés arra , hogy 10 ilyen nehéz feladatot megértsünk, és meg is csináljunk!! szeintem mas gyerek is így van evvel!! egy tanuló
2010 január 25.
 
köszi kölöknet!!:) nehéz volt nagyon és a legnehezebb eddig!!!:S a 10 pedig érettségis feladat =O hogygondolták??
2010 január 25.
Molly
Köszönjük Kölöknek! :D Én is örülök.
2010 január 25.
 
Örülök , hogy végre valakik ezt is hírként értékelik... Köszi Kölöknet! :)
Összes hozzászólás (108) megtekintése »
Kölöknet hozzászólás
aláírás

XGyerünk, anyukám! - Teakiadó