Iskola

Mennyi kávét iszik az ofő?

Egy friss kutatás kiderítette, milyen foglalkozások esetén a legnagyobb a koffeinfüggőség kockázata. Az újságírók, a tanárok és a rendőrök naponta átlagosan négy-öt csésze kávét isznak. Az összes résztvevő 85 százaléka is... »   1 hozzászólás

Idén is keresik az ország legintelligensebb diákjait

Ismét megrendezik tavalyi, rendkívül sikeres Nagy Diák IQ-tesztelnevezésű versenyt. A háromfordulós megmérettetésen a Mensa HungarIQa fejlesztésében készült IQ-teszt kitöltésével mérhetik fel saját intelligenciaszintjüket a... »

Én voltam az osztály kirekesztettje – őszinte vallomás családról, iskoláról, kegyetlenségről

1981 januárjában születtem. Így az általános iskolát 1987-ben kezdtem el. Én voltam az osztály kirekesztettje. Megpróbálom leírni, vajon miért is alakulhatott így. »   5 hozzászólás

A Lecke

Azt mindig tudtam, hogy egyszer eljő az a nap is, amikor nem tudok majd segíteni a gyereknek a leckében, de hogy rögtön a harmadik napon bekövetkezik, ahogy elkezdtük az ötödik évfolyamot – azt nem gondoltam volna. »   1 hozzászólás

SOKSZEMKÖZT - egyedülálló színházi pályázat középiskoláknak

A Magyar Színházban a 2012/13-as évadtól kezdve ifjúsági- és családi színház is működik. A mostani évad három premierjéhez csatlakozva, hosszabb távon szeretnének együttműködni két-két kiválasztott budapesti középiskolai... »

Bántják a gyerekem az iskolában – Figyelmeztető jelek

Természetes, hogy nap mint nap előfordulnak nézeteltérések, csipkelődések az osztályokban. A gond akkor van, ha a konfliktusok zaklatássá, bántalmazássá válnak, ami mind a bántalmazó, mind a bántalmazott lelki fejlődésében... »   7 hozzászólás

Az iskolai terrorizálás már az óvodában elkezdődik

Az iskolai terrorizálás összetettségét bizonyító holland kutatásból az derül ki, hogy az elhízott fiúk nagyobb valószínűséggel terrorizálnak másokat, illetve válnak terrorizálás áldozatává, mint soványabb kortársaik – és az... »

Mi volt ma az iskolában? Semmi… 30 ötlet arra, hogyan kérdezzünk jobban

Generációkon átívelő, nem túl hatékony információcsere a címben idézett dialógus. Ha valóban érdekel minket, mi történt a suliban, kerüljük ki a sztereotip mondatokat, és meglehet, értékelhető választ is kapunk... »   8 hozzászólás

Bezzeg a mi időnkben… Iskolakezdés régen és most

A teljesség igénye nélkül megpróbáltuk összeszedni az emlékeinket, hogy volt ez az egész a mi, vagyis a hetvenes években első osztályba lépő generáció idején. Aztán összehasonlítjuk azzal, ami most, 2014-ben van… »

Felhívás iskolák számára

A NEO Magyar Segítőkutya Egyesület az Emberi Erőforrás Minisztériuma támogatásával szakmai, érzékenyítő (térítésmentes) programsorozatot valósít meg a 2014/15-ös tanévben, melyhez várja együttműködő iskolák jelentkezését. »

Milyen a jó iskolaigazgató?

A következő gondolatok arra szolgálnak, hogy az iskolaév elején ne bal lábbal keljünk fel, és a „Minden kezdet nehéz…” szlogent kiegészíthessük azzal, hogy „ … de megoldható!”. Efféle írásokkal mostanában tele van a net, de... »

Mi állhat a romló iskolai teljesítmény hátterében? A szakértő válaszol

Az osztályfőnök szerint valamennyire megtanult olvasni elsőben, de egy szintről nem tud tovább jutni. Ez okozza a szövegértési és helyesírási problémákat is. Szerinte nem szabadott volna másodikba engedni a gyereket... »   4 hozzászólás

Rájöttek, mi támogatja a gyermekek nyelvi és olvasási készségét

Nem kell valami igen bonyolult dologra gondolni: egy friss amerikai kutatás szerint a zene- vagy énektanulás javíthat a hátrányos helyzetű gyermekek nyelvi és olvasási készségén. »   13 hozzászólás

Vádemelés iskolai hiányzás miatt

A 13 éves kislány  2014 februárjáig 246 óra igazolatlan hiányzást halmozott fel, de már óvodába sem nagyon járt, az elmarasztalás indoka az, hogy mindezzel a gyermek érzelmi-pszichés fejlődését veszélyeztette. »

Miért megtévesztő, ha skatulyázunk – A címkék hatalma (4. rész)

Sorozatunkban már említést tettünk arról, hogy a skatulyázás alapjai az agyunk működéséből fakadnak. Kitértünk arra, hogy hajlamosak vagyunk túl gyorsan, kevés jelből ítélkezni – amely ítéletünket később nem könnyű... »

Egy kattintással újjászülethetnek az iskolaújságok!

Az iskolaújság fontos része az oktatási intézmények működésének, ennek ellenére az elmúlt évek tendenciája, hogy az iskolák egyre ritkábban jelentetnek meg saját újságot.  De majd most! »

Minden skatulyázás korlátoz – a pozitív is! (3. rész)

Minisorozatunkban szakértőnk azt a kérdést boncolgatja, hogy mi a skatulyázás, miért tesszük, milyen hatással van ez például az iskolában a gyerekekre – most pedig arra tér ki, hogy mit tapasztalunk, ha skatulyázunk, vagy... »

PISA 2012 – Helyünk a nemzetközi mezőnyben

Előző írásunkban azzal foglalkoztunk, hogy – rövidebb és hosszabb távon – miért van szükség a PISA felmérések által alkotott átfogó képre, valamint végigvettük, miként épül fel a feladatrendszer struktúrája. Most azt... »

Magántanulók a gyerekeim – Pipacsiga története

"Van, aki ezt a döntést bátor dolognak tartja, én azt érzem, hogy nem tudnám máshogy csinálni most. Az iskola úgy is sok életerőt kiszív belőlem, hogy nem nekem kell járnom, hanem a gyerekeimnek" – írja blogján... »

Magyar magántanulók Bajorországban? Tilos!

Az ottani törvények szerint, akármilyen eredménnyel tanult eddig szülőhazájában, a bajorföldön akárcsak átmenetileg is letelepedni kívánó családok gyermekeit kizárólag szakmunkásképző iskolába írathatják be. A Kölöknet... »   14 hozzászólás

A Kölöknet kiadója a Netvestor Kft. © Minden jog fenntartva

. Strict Standards: Non-static method siteLog::performance() should not be called statically in /home/koloknet/site/lib-2013082/functions.php on line 2230 Strict Standards: Non-static method siteLog::sitestat() should not be called statically in /home/koloknet/site/lib-2013082/functions.php on line 2231