A Kölöknet szülői és az OFOE pedagógusi portálok egyik legfőbb törekvése, hogy a szülők és a pedagógusok közötti kapcsolat a lehető legjobb legyen. Ez valamennyiünk, de első sorban gyerekeink, illetve tanítványaink alapvető érdeke. A jó kapcsolat kialakításához elengedhetetlen, hogy a fiatalokért felelős felnőttek szót értsenek egymással.
Közös kérdőívünkben, amelyet általános- és középiskolás gyerekek szüleinek és pedagógusainak készítettünk, a szülők és pedagógusok közötti kommunikáció jellegzetességeit szeretnénk feltárni. A vizsgálat eredményeiről tájékoztatjuk majd Önöket, és előre köszönjük, ha észrevételeikkel, javaslataikkal, kritikai megjegyzéseikkel segítenek teljesebbé, árnyaltabbá tenni a kialakuló helyzetképet. Reméljük, hogy ezzel el tudunk indítani egy a szülők és pedagógusok kapcsolatát pozitív irányba befolyásoló együttműködést.
Kérjük, hogy töltsék ki a következő kérdőívet, és ha tudják, terjesszék is ezt a saját közvetlen környezetükben.
Közreműködésüket előre is köszöni
Kölöknet és Osztályfőnökök Országos Egyesülete (OFOE)
SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.
Bár a hiperaktivitással többnyire csak iskoláskorban foglalkoznak először a szülők, mert a kisgyerek csak nehezen tud beilleszkedni az iskola rendjébe, a szakemberek szerint a legtöbb gyerek esetén már kétéves korban, sőt, bizonyos jelekből már csecsemőkorban is megállapítható lenne.
Kereki Judit gyógypedagógus írása a hiperaktivitás korai tüneteiről.
Minden napra egy kreatív feladat! A méltán híres, Minden napra egy mese című könyv mintájára, a Kreatív Partnerség Magyarország Program Facebook oldalán naponta kerülnek megosztásra művészek és kreatív szakemberek tanulással kapcsolatos ötletei. Miként könnyíthetjük meg a gyerekek tanulását?
Főképp családjoggal, ingatlanjoggal, öröklési joggal, társasági joggal, peres képviselettel foglalkozom.
Szekszárdi Júlia
Oktató
Évtizedek óta pedagógusokat és pedagógus-hallgatókat tanítok. Kutatóként az osztályfőnökök munkájával és a konfliktusok kezelésével foglalkozom a legtöbbet.
Gyarmati Katalin Anna
Mediátor
Nem terápiás munkát végez, hanem a problémák megoldásában segít a hozzá fordulóknak, mindig a jövőt szem előtt tartva, a legjobb megoldásra fókuszálva. Alkalmazták több gimnáziumban gyermekvédelmi szakemberként, dolgozott középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekekkel, ezen kívül családgondozóként foglalkozott problémákkal küzdő családokkal. A mediátor szakmán belül mindezeket a tapasztalatokat kamatoztatja nap mint nap, tapasztalatairól weboldalán számol be rendszeresen, Kamasznavigátor című kiadványa a közelmúltban látott napvilágot.
Horváth Magdolna
Család- és párterapeuta, mediátor, tréner.
Lannert Judit
Oktatáskutató
Közgazdász - szociológus végzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Fontos számomra, hogy a szakma és a civil oldal között termékeny, korrekt információkon és pozitív kommunikáción alapuló kapcsolat alakuljon ki.
Villányi Györgyné Jutka
Óvodapedagógus
Brunszvik Teréz-díjas óvodapedagógus vagyok és pedagógia szakos egyetemi végzettségem is van. Jelenleg óvodapedagógus hallgatókat tanítok, és szakvizsgás képzéseken óvodapedagógusokat.
Peer Krisztina
Klinikai gyermek szakpszichológus
Pszichológusként és meseterapeutaként dolgozom gyermekekkel, kamaszokkal és fiatal felnőttekkel, mellette felnőttképzésben tanítok pszichológiát, valamint rendszeresen tartok önismereti, készségfejlesztő, kommunikációs és konfliktuskezelő tréningeket.
Sinka Edit
Oktatáskutató
Tanár alapvégzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Leginkább a közoktatási intézmények működése és eredményessége foglalkoztat.