Iskola

Felvételi dili

A negyedik, hatodik, és nyolcadik osztályosok és Szüleik megterhelő időszak elé néznek. A központi felvételi dolgozatokra készülés még vírusmentes időszakban is feszültségekkel teli: a látástól vakulásig az oktatas.hu [2] oldalról letöltött korábbi feladatsorok otthoni megoldása nagyon megterheli ebben az időszakban a családi kapcsolatokat. Az idegőrlő gyakorló feladatsorok a pihenés, a szórakozás, és a családi értékes együttlét elől veszik el az időt.

Ha az iskola teszi a dolgát, és lelkiismeretesen felkészíti Diákjait a felvételire, akkor könnyen túlzásba eshet és túlterhelheti a tanulókat. Ha nem veszi magára ezt a feladatot, akkor pedig a szakmai felkészülés terhe teljes egészében a család vállára helyeződik át. A szokatlan szituációkkal teli járvány-helyzet tovább nehezíti ezt a kihívást.

- Gyermekeink és Családjaink lelki egyensúlyának megőrzése céljából meghatározó, hogy szülőként és gyermekként hogyan szervezzük meg a felkészülést. Már nyáron elkezdtük-e, vagy csak a vizsga előtti két hétben hajrázunk majd? Pihentetjük Gyermekünket, vagy rávesszük, hogy minden szabad energiáját erre fordítsa? Kihez forduljunk segítségért? Milyen szakmai támogatást vegyünk igénybe? Tényleg csak a maximális pontszám fogadható el a Gyermekünktől? Online szakkört keressek, vagy megbízzak egy személyes részvételű foglalkozásban

- Középiskolai tanárként több előkészítő szakkört és foglalkozást vezettem, és több ezer felvételi dolgozatot javítottam, vagy tekintettem át. Igyekszem a következő cikkekben segítséget nyújtani a felvételire készülő Diákoknak és Szüleiknek e szokatlan feladat elvégzésében.

- Indulásként egyrészt azt javaslom, hogy már idejekorán kezdjenek el a vizsga típusfeladataival foglalkozni. Ebben segít, hogy a felvételi feladatsorok évről-évre ugyanazokból a típusokból állnak és az aprólékos megoldókulcsok is megtalálhatók a feladatsorok mellett. Másrészt szakmai segítségként lehetőleg online - is folytatható - felkészítő szakkört keressenek, hogy a vírushelyzet a lehető legkisebb mértékben befolyásolja a munka menetét. Ebben kiváló forrás akár a YouTube, amelynek felvételeiről a Gyermek saját ütemének megfelelően sajátíthatja el a tudnivalókat.

- A legfontosabb azonban a nyugodt, feszültségmentes légkör biztosítása, és az, hogy kizárólag Gyermekünk vágyait próbáljuk megvalósítani a továbbtanulási tervek szövögetésekor, ne a sajátunkat.

 

Pánczél Róbert, a pécsi Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziumának matematika-fizika-informatika tanára (matematika munkaközösség-vezető), a JatekMatek.hu tanulássegítő oldal üzemeltetője.

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCdvrH4uq4KaNwt9uyAzpJig

Web: https://www.jatekmatek.hu/

FaceBook: @JatekMatek

Hasonló tartalmakért iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre!
 

Kölöknet hozzászólás

aláírás