35 dolog, amit senki nem mondott neked a kamasz fiúk neveléséről
Azt gondolod, hogy egy tinédzser fiúval az élet csupa meglepetés? Hát, lehet, hogy igazad van! Azok az évek, amikor a KISFIÚ éppen a FÉRFIvá érik, eléggé próbára teszik a szülők idegeit. Amíg egy apa vissza tud emlékezni a saját életének erre a korszakára, addig egy anya nem hagyatkozhat a saját emlékeire.
Éppen ezért egy amerikai anya összegyűjtött néhány fontos tudnivalót, hogy ne érjen nagy meglepetés a fiad kamaszkorában!

Készülj fel a következő dolgokra, ha kamasz fiút nevelsz!
- A legfontosabb beszélgetések a kocsiban, utazás közben zajlanak.
- Egy fiatal hölgy össze fogja törni a szívét és te ezért titokban nagyon mérges leszel arra a lányra.
- Legtöbbször meg tudja oldani a legnagyobb TV/számítógép/telefonos problémáidat.
- Bármennyire is fel akar nőni, jobban fél a felnőttkortól, mint hinnéd.
- Valószínűleg te vagy a legkevésbé vagány, egyúttal legszeretettebb ember az életében.
- Úgy fog beszélni a gyermekkoráról, mintha a távoli múlt lett volna…
- … és néha észre fogod venni, hogy te is úgy beszélsz róla.
- Addig enné a kedvenc ételét, amíg ki nem pukkad.
- Nagy szabadságérzetet ad, hogy nem kell már félned a 12 karikás filmektől.
- Úgy fog aludni, mint a bunda.
- Mindig megszámolja majd, hány szál szakálla, bajsza nőtt.
- Még mindig szívesen meghallgatja, hogy hogyan született meg.
- Anélkül, hogy tudatosulna benne, szüksége van arra, hogy tudasd vele, egy fiúnak is szabad sírni.
- Kiszagolja, ha nyitva maradt egy üveg pia a házban.
- Muszáj éreznie, hogy ő fontos másoknak.
- Unatkozik. Mindig unatkozik.
- Félni fog attól, hogy beszéljen a tanáraival.
- Néha ok nélkül mérges lesz (ő sem fogja tudni megmondani, hogy miért).
- Sokkal jobban fogod szeretni ebben a korban, mint bármikor azelőtt.
- Még mindig szereti a rajzfilmeket.
- Egy hülye döntés mindent megváltoztathat.
- A kapcsolata az édesapjával egy kicsit törékenynek tűnik.
- Akar egy zárat a szobájára (persze nem biztos, hogy szóvá teszi).
- Sokkal többe kerül ezekben az években, mint eddig bármikor.
- Nyakigláb – Jól megnyúltak a karjai, lábai.
- Az anyja főztje még mindig a kedvence.
- Bírja, hogy még mindig őrzöd a babaruháit, ovis alkotásait, kedvenc játékait.
- Még be sem fejezte az evést, de már éhes. Mindig éhes.
- Meglepően családpárti.
- Még mindig legalább olyan gyakran megsérül, mint amikor óvodás volt.
- Amikor fiatal anyukákat hallasz beszélgetni, azt fogod kívánni, hogy bárcsak neked is a pelenkacsere lenne a legnagyobb problémád.
- Nem igazán szeret az ételén másokkal osztozni.
- Nehéz lesz eldönteni, hogy csak feledékeny, lusta, vagy mindkettő egyszerre.
- Már most is az egyik legjobb ember, akit ismersz…
- … és rájössz, hogy ez csak a kezdet.
Kedves kamasz fiút nevelő Anyuka, Apuka! Melyik ponttal értesz egyet, melyikkel nem? Te mit tapasztalsz? Hogyan készítenéd fel a kisfiús szülőket a kamasz srácokra?
A cikk forrása: sracnevelde.hu
2017. október 17.Frank Ágnes

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Hogyan barátkoznak a bölcsis, ovis, kisiskolás gyerekek? Mit kell tudni a gyerekbarátságokról? Hogyan tudunk a visszahúzódó gyerekeknek a barátkozásban segíteni? Ötletek szülőknek.

A bizalmat, kötődést már babakortól kezdődően építgetjük ki a gyermekünkkel, ami annyit tesz, hogy a gyermekünk tisztában van azzal, hogy szeretjük őt, bármi is történik, bármit is tesz - és ezzel stabil érzelmi alapokkal indítjuk őt el az életben.

Ahány gyerek, annyiféle rajz. Ám van néhány ábrázolási forma és mód, ami bizonyos gyermektípusokra jellemző, jelentéssel bírnak a használt színek, az ábrázolás módja, az alakok elrendezése és maga a témaválasztás is. A pszichológusok régóta “olvassák” a gyerekrajzokat, de jó, ha a szülők is ismerik az alapokat.

Bűbájos tavaszi mondókákat gyűjtöttünk egy csokorba, ezúttal kifejezetten olyanokat, amelyek csupán négy rövidke sorból állnak. Rövidségük, tömörségük miatt könnyen megtaníthatók a legkisebbeknek is. A lényeg, hogy amíg ezeket a rigmusokat ismételgeted, közben tapsoljatok, grimaszoljatok, mozogjatok, és legfőképpen kacagjatok jó nagyokat.

Mikor kezd el járni a baba? Mikor kezd el rajzolni a baba, kisgyerek? Mikor tanul meg biciklizni a kisgyerek? Mit kell tudnia egy gyereknek nagycsoportos óvodás korára? Válaszok a cikkben.

Hogyan fejleszti észrevétlenül a futóbicikli a bölcsődés, óvodás korú gyerekeket? Hogyan függ össze a biciklizés a tanulási nehézségekkel? Mi történik az agyban tekerés, pedálozás közben? Mozgásterapeuta szakértő válaszol.

A Mátrát gazdagon átszövik a látványosabbnál látványosabb turistautak, amelyek kilátókat, várakat, vízeséseket, szurdokvölgyeket kereszteznek. Annyi a felfedeznivaló, hogy egy hosszú hétvége is kevés hozzá! A kedvenc kirándulóhelyeink közül válogattunk, amelyek mindegyike családi kirándulásra is alkalmas. (Kezdőfotó: Fotó: Oszter-Fekete Gréta)

Azt mindannyian érezzük, hogy a családi anekdoták és legendák mindannyiunk számára kiemelt jelentőséggel bírnak. Azt, hogy pontosan miért fontosak ezek az életmesék, dr. Kádár Annamária neves gyermekpszichológus, meseterapeuta magyarázza el.

Bár a hiperaktivitással többnyire csak iskoláskorban foglalkoznak először a szülők, mert a kisgyerek csak nehezen tud beilleszkedni az iskola rendjébe, a szakemberek szerint a legtöbb gyerek esetén már kétéves korban, sőt, bizonyos jelekből már csecsemőkorban is megállapítható lenne.
Kereki Judit gyógypedagógus írása a hiperaktivitás korai tüneteiről.

Minden napra egy kreatív feladat! A méltán híres, Minden napra egy mese című könyv mintájára, a Kreatív Partnerség Magyarország Program Facebook oldalán naponta kerülnek megosztásra művészek és kreatív szakemberek tanulással kapcsolatos ötletei. Miként könnyíthetjük meg a gyerekek tanulását?

Szakértőink
Tanár alapvégzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Leginkább a közoktatási intézmények működése és eredményessége foglalkoztat.
Horváth Magdolna
Család- és párterapeuta, mediátor, tréner.
Főképp családjoggal, ingatlanjoggal, öröklési joggal, társasági joggal, peres képviselettel foglalkozom.
Lannert Judit
Oktatáskutató
Közgazdász-szociológus végzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Fontos számomra, hogy a szakma és a civil oldal között termékeny, korrekt információkon és pozitív kommunikáción alapuló kapcsolat alakuljon ki.
Peer Krisztina
Klinikai gyermek szakpszichológus
Pszichológusként és meseterapeutaként dolgozom gyermekekkel, kamaszokkal és fiatal felnőttekkel, mellette felnőttképzésben tanítok pszichológiát, valamint rendszeresen tartok önismereti, készségfejlesztő, kommunikációs és konfliktuskezelő tréningeket.
Szalai-Lászlók Kitti
gyógypedagógus
Több mint egy évtizede dolgozom utazó gyógypedagógusként. Munkám során elsősorban olyan gyermeknek segítek, akik magatartás problémákkal, figyelemzavarral, diszlexiával és/vagy tanulási nehézségekkel küzdenek. Célom, hogy a gyermekek örömmel és sikerélménnyel tanuljanak – hiszen minden gyermek képes fejlődni, ha megtaláljuk számára a megfelelő utat.
Miben tudok segíteni:
• beszédértés és beszédészlelési nehézség
• diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia
• figyelemzavar
• mozgásfejlesztés
• hiperaktivitás
• magatartászavar
• tanulási motiváció hiánya
• stresszkezelés
• önbizalomhiány
• szülő-gyermek kapcsolati nehézségek
Évtizedek óta pedagógusokat és pedagógus-hallgatókat tanítok. Kutatóként az osztályfőnökök munkájával és a konfliktusok kezelésével foglalkozom a legtöbbet.
Gyarmati Katalin Anna
Mediátor
Nem terápiás munkát végzek, hanem problémák megoldásában segítem a hozzám fordulókat, mindig a jövőt szem előtt tartva, a legjobb megoldásra fókuszálva. Több gimnáziumban tevékenykedtem gyermekvédelmi szakemberként, dolgoztam középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekekkel, családgondozóként pedig problémákkal küzdő családokkal. Kamasznavigátor című kiadványomat ajánlom kiskamaszt nevelő szülőknek.
Villányi Györgyné Jutka
Óvodapedagógus
Brunszvik Teréz-díjas óvodapedagógus vagyok és pedagógia szakos egyetemi végzettségem is van. Jelenleg óvodapedagógus hallgatókat tanítok, és szakvizsgás képzéseken óvodapedagógusokat.
Az oldal támogatója:
