Időben az iskolába!

Ha a reggeli késés nálatok mindennapos, akkor itt az idő elolvasnod pár tippet, hogyan változtass ezen.
-
Gyermekednek legalább 10-11 óra éjjeli alvása van szüksége, ha még általános iskolás. Ha hamarabb lefekteted, az nagy eséllyel segít abban, hogy reggel könnyebben felkeljen és az iskolában is jobban tudjon teljesíteni. Semmiképpen se engedd este a TV elé, inkább olvass neki mesét vagy hallgassatok klasszikus zenét, hogy könnyebben elaludjon.
-
A reggeli késések egyik oka lehet az is, hogy a gyerek ódzkodik attól, hogy bemenjen az iskolába. Kérdezd meg tőle, hogy van-e vajon ennek valami konkrét oka? Esetleg csúfolják vagy piszkálják az osztálytársai? Vagy az egyik tanárral kapcsolatban volt kellemetlen élménye? Ez lehet például a hátterében annak, ha nem akar kikelni az ágyból.

-
Ajánlj fel valamit, ami megéri neki az erőfeszítést. Ha reggel időben felöltözik és megmossa a fogát, akkor délután majd az állatkert felé kerültök a kocsival vagy elmentek biciklizni. Édességgel viszont ne kecsegtesd, a rendszeres jutalomfánk vagy süti alaposan alááshatja a gyerek egészségét, nem beszélve arról, hogy egy idő után előfordulhat, hogy teljesen hatástalanná válik.
-
Próbáljátok ki a reggeli zuhanyt, általában hatékonyan ébreszt.
-
Légy szigorú minden reggel! Gyermekednek meg kell értenie, hogy az iskolába járás nem egy opcionális lehetőség, hanem kötelesség! Ezzel szemben engedd meg neki, hogy ő válassza ki a cipőt vagy a ruhát aznapra.
2013. augusztus 15.Hepp Ildikó

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Akár már egy iskolafüzet árával is támogathatsz egy nagyszerű kezdeményezést, amelynek célja, hogy a tanulás és tanítás kreatívabb, élményszerűbb és örömtelibb legyen a ti iskolátokban is!

Azzal kell kezdenünk, hogy nem létezik olyan, hogy egyértelműen "jobb", mert mindkét csoporttípusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Ez a kérdés gyakran még a gyakorlott óvodapedagógusokat is megosztja. Sok múlik a körülményeken: a pedagógus képzettségén, a csoport tagjainak képességein, a struktúrán, valamint azon, hogy az óvónők mit szeretnénk elérni.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
Az oldal támogatója:
