Iskola

Mennyire tudják tartani a lépést a pedagógusok a 21. század gyermekeivel?

Egy tanár akkor tud lépést tartani a mai gyerekekkel, ha nemcsak a száraz tananyagot adja át, bifláztat, hanem élményt is nyújt. Játékos, projektalapú feladatokkal, gyerekre való nyitottsággal, közös gondolkodással és a kritikai szemlélet fejlesztésével sokkal könnyebb lenne motiválni őket. De hogyan lehet mindezt igazán jól csinálni?

A szülőknek tele van a hócipőjük azzal, hogy állandóan azt hallják a gyerektől, hogy „nincs kedvem iskolába menni” – az ellenállás nagy része onnan fakad, hogy unalmas a gyerekeknek az iskola, nem köti le őket a tanulás... Talán azt még a laikusok is érzik, hogy valóban teljesen mást és másképpen kellene tanítani a mai gyerekeknek.

Az elmúlt évtizedekben alapjaiban változott meg a világ, és ezzel együtt a gyerekek is. A tanórán ma már más eszközökkel és módszerekkel lehet őket megszólítani, mint ahogyan mi tanultunk annak idején. A mai diákok túlterheltek és alulmotiváltak, figyelmüket nehezen köti le a túlrészletezett, száraz tankönyvi szöveg és a hagyományos osztálytermi munka. Sokszor unalmasnak találják, ahogyan és amit a tanárok tanítanak, sokszor mert újdonság alig akad számukra, az interneten szinte minden információt megtalálnak. Saját ötleteik, igényeik azonban ritkán kapnak kellő figyelmet. A szakértők egyetértenek abban, hogy a mai gyerekeket teljesen más megközelítéssel és korszerű eszközökkel lehet megszólítani.

Ahogyan minden szakmára, a pedagógusokéra különösen igaz: folyamatosan kell lépést tartaniuk nemcsak a megváltozott gyerekállománnyal, hanem az állandóan változó gyerekproblémákkal, a változó világ kihívásaival is.

Ismerve a hazai oktatási viszonyokat, ez gyakran elmarad. A túlterhelt pedagógusoknak nincs idejük, energiájuk továbbképzésekre járni, szakirodalmat beszerezni vagy követni a legújabb trendeket. Pedig naprakész pedagógusok nélkül a közösségi médián és állandó ingeráradaton felnövő nemzedék nem tudja elsajátítani a 21. század kihívásaihoz nélkülözhetetlen tudást és készségeket. 

Az Adjuk össze! pedagógusokat támogató kampánya éppen ezt a "lemaradást" igyekszik pótolni: költséges és időigényes tanfolyamok helyett egyszerű, gyakorlati segítséget kínál. Az adományokból összeállított speciális könyvcsomag a legfrissebb kutatásokon alapuló pedagógiai módszereket, gyakorlati példákat és korszerű megoldásokat ad a tanárok kezébe. Az ajándékcsomagba bekészített három szakkönyv megismerteti őket a kreatív oktatás ezerféle lehetőségével, a tehetséggondozás és a tanár–diák, illetve tanár–szülő kapcsolat új megközelítéseivel.

Olyan gyakorlati és azonnal bevethető eszközöket ad a tanár kezébe, amelyekkel a tanórák érdekesebbé, izgalmasabbá tehetők, és a gyerekek valódi, 21. századi készségeket sajátíthatnak el.

Hogyan jut el az ajándékcsomag a ti iskolátokhoz?

Úgy, hogy te is adományozó leszel. Három egyszerű lépésben foglaltuk, hogy mit kell ehhez tenned:

1. Kattints az Adjuk össze! adománygyűjtő oldalra. Kattints a Támogatom gombra!

2. Fizess be minimum 3 000 Forint összegű adományt. (De akár a teljes 25 000 Forintot is befizetheted). Megjegyzésbe írd be a sulitok nevét.

3. Terjeszd, vidd hírét az akciónak az ismerőseid, iskolás szülőtársaid körében, hogy ők is támogassák a kampányt. (Minél többen támogatjátok a kampányt, annál nagyobb az esély arra, hogy az ajándék-könyvcsomag célba ér).

Miért fontos, hogy a pedagógusaitok ezeket a könyveket ismerjék?

Gyermekeink csak akkor szerezhetnek valóban versenyképes tudást, széles ismereteket, ha naprakész, tájékozott, kreatív pedagógusok tanítják őket. Ez közvetlenül javítja a tanulási teljesítményüket, továbbtanulási, és később majd munkaerőpiaci esélyeiket is. A tét tehát óriási, de a jó hír, hogy mi, szülők is tehetünk ezért. Ha támogatjuk gyermekünk iskoláját és pedagógusait, azzal közvetve gyermekünk tudását, készségeit és jövőbeli lehetőségeit gyarapítjuk.

A könyvcsomag tartalma

      A legátfogóbb magyar pedagógiai szakkönyv a kreatív tanítás és tanulás elméletéről és gyakorlatáról. 
Ebben a kézikönyvben a kreativitás különböző aspektusai tudományos igényességgel, átfogó elemzésben jelennek meg. Az iskolai lét egészen új lehetőségeit tárják fel a szerzők, akik a tudományos-szakmai ismeretek mellett sokéves iskolai tapasztalataikat is közreadják a könyvben.

      Gyarmathy Éva közvetlen hangvételű, szellemes stílusban megírt ismeretterjesztő könyvében a tehetség fogalmával és természetével kapcsolatos friss, pszichológiai, társadalomtudományi és agybiológiai kutatási eredményeit mutatja be. E lehengerlő, humoros és közérthető szakkönyv rámutat, hogy a tehetségekhez való viszonyulásunk – a hétköznapokban és a pedagógiában is – igen nagy részben téves, és mind a tehetség azonosítását, mind fejlesztését más alapokra kell helyeznünk.

      Földes Petra az iskolát és a pedagógiai munkát bizalom- és kapcsolatközpontú megközelítésben mutatja be. A diákok, a tanárok és a szülők különféle szerepeinek közelítését tűzi ki célul egy bizalmi légkör kialakításának reményében. A fizikailag és lelkileg is biztonságérzetet nyújtó pedagógiai tér bemutatása során nagy figyelmet fordít a sérülékeny társadalmi csoportokhoz tartozó gyerekekre.

Kölöknet hozzászólás

aláírás