„Jól működő osztályterem” – Pályázati felhívás iskolák és pedagógusok számára
A nagy érdeklődésre való tekintettel meghosszabítjuk pályázati határidőnket november 25-e éjfélig!
A T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ, valamint a Kölöknet.hu szülői közösségi portál ezért kétfordulós pályázatot hirdet „Jól működő osztályterem” címmel magyar iskolapedagógusok számára, melynek keretében az iskolák pedagógusai a tanulási tereiket mutathatják be egy szakértői zsűrinknek írásos és vizuális formában.
A gyerekeket körülvevő tereknek és térbeli tárgyaknak elementáris hatása van mind a tanulásra, a képességek fejlődésére, mind a társas kapcsolatokra. A tanulási tereket ezért például az OECD is vizsgálja, a témában Magyarországon is megjelentek kötetek pedagógiai és építészeti megközelítésből egyaránt.
A 2007 óta a színvonalas magyar közoktatás érdekében működő T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ, valamint a Kölöknet.hu szülői közösségi portál ezért kétfordulós pályázatot hirdet „Jól működő osztályterem” címmel magyar iskolapedagógusok számára, melynek keretében az általuk használt tanulási tereiket mutathatják be egy szakértői zsűrinek írásos és vizuális formában.
A pályázat célja, hogy megtaláljuk a legjobban funkcionáló, legkülönlegesebb hazai osztálytermeket vagy egyéb tanulási tereket, és felhívjuk a figyelmet a térhasználat szerepére az eredményes oktatásban. A zsűri által legjobbnak ítélt három tanulási térről a Kölöknet videóriportot készít, melyet a portálon megjelentet, így a pályázók lehetőséget kapnak arra, hogy a jól működő osztálytermüket a széles közönség számára is bemutassák.
Pályázók köre:
Magyarországi iskolák pedagógusai
A tanulási teret bemutató pályázatnak tartalmaznia kell:
- maximum 10 darab fotót vagy egy maximum 3 perces videót a tanulási térről gyerekek nélkül
továbbá
- egy maximum 1 oldalas szöveges ismertetőt, amely tartalmazza az osztályterem/tanulási tér kialakításának fő szempontjait és a benne zajló pedagógiai munka jellegzetességeit, valamint bemutatja a tanulási térhez kapcsolódó külső tereket is.
Az elbírálás két főbb szempontja, melyre kérjük, hogy az ismertetőben mindenképpen térjenek ki:
- miként segíti az adott tér a pedagógiai munkát?
- a tanterem hogyan kapcsolódik a fizikai környezetéhez?
A szakmai zsűri tagjai:
Lannert Judit Ph.D., oktatáskutató
Réti Mónika oktatáskutató, a Kutató Tanárok Országos Szövetségének elnöke
Tánczos Tibor DLA, építész, kutatási területe az innovatív tanulási terek
Zágon Bertalanné, a Lépésről lépésre program szakértője
A pályázat 1. fordulójának benyújtási határideje:
2018. november 18-a éjfél
2. forduló: 2018. december eleje
Az előválogatást jelentő 1. fordulón túljutott pályázók egy a zsűri által kiküldött adatlap kitöltése révén mutathatják be részletesebben a tanulási tereiket.
Az eredményhirdetés várható időpontja:
2019. január vége
A pályázat benyújtásának módja:
A jol.mukodo.osztalyterem@gmail.comcímre küldött e-mail-ben. A pályázati anyag lehet az e-mailhez fűzött csatolmány vagy az e-mailben található link, melyek révén a képek, illetve videók elérhetők. Csatolmányként küldött videók esetében avi vagy mp4 kiterjesztésű fájlokat várnak, fotók esetében pedig jpg-t.
A zsűri külön felhívja a figyelmet, hogy a beküldött pályázati anyagokat nem fotó- esztétikai szempontból ítéli meg, hanem azok informativitását részesíti előnyben. Továbbá kérik a pályázókat, hogy a képi anyagon lehetőleg NE szerepeljenek tanulók (hogy a tér jobban érvényesüljön), és inkább az írásos anyagba foglalják bele a tanulók tevékenységeit, vagy akár a gyerekek is lerajzolhatják, hogy milyen tevékenységeket végeznek a térben. Ha a pályázó mégis úgy dönt, hogy a fényképeken a tanulókat is szerepelteti, akkor a pályázónak kell gondoskodnia arról, hogy a gyerekekre vonatkozó adatvédelmi és személyiségi jogi szabályok ne sérüljenek (pl. a szülőktől írásos engedélyt kell ehhez kérnie).