Nők Lapja Iskolaválasztó különkiadása
A Nők Lapja Iskolaválasztó különkiadásában megjelent a 120 legjobb középiskola listája. A listát a Kölöknet szakértője, Lannert Judit állította össze. A komplex lista egyaránt figyelembe vette az érettségi és kompetenciamérési eredményeket, valamint a lemorzsolódási mutatókat és néhány ellátottsági mutatót (a rangsor összeállításának módszertanát is közli a különkiadás). Ez a rangsor különbözik a HVG rangsortól. Egyrészt a továbbtanulási adatokat, miután azok csak a magyar felsőoktatásba bekerülők adatait közlik, nem vettük figyelembe, helyette az egyéni szintű érettségi eredményeket vettük alapul, ami sokkal jobban mutatja a középiskolák eredményességét. Fontos, hogy a komplex rangsorban a hozzáadott érték is belekerült, így egyszerre számított az abszolút és relatív eredményesség. Külön listát is közöl a lap a matematika és szövegértés terén legjobban fejlesztők iskoláiból. Itt közöljük azon intézmények listáját, akik mindkét terepen az első 25-ben végeztek. Ez a lista azért is különleges, mert egyszerre szerepelnek rajta gimnáziumok, szakközépiskolák és szakiskolák. Munkájukhoz itt a Kölöknet oldalán is szeretnénk gratulálni!
- KECSKEMÉTI SZC VIRÁGH GEDEON SZAKKÖZÉPISKOLÁJA ÉS SZAKISKOLÁJA
- Andrássy György Katolikus Közgazdasági Középiskola
- FM DASzK, Szakképző Iskola - Ujhelyi Imre Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskolája és Kollégiuma
- Győri Móra Ferenc Általános Iskola és Szakközépiskola
- Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium
- Kisvárdai SZC Ady Endre Gimnáziuma, Szakképző Iskolája és Kollégiuma
- Lippai János Mezőgazdasági Szakképző Iskola
- Megyervárosi Általános Iskola és Gimnázium Árpád Fejedelem Gimnázium és Általános Iskolája
- Ózdi SZC Deák Ferenc Szakképző Iskolája és Művészeti Szakközépiskolája Herbolyai Utcai Telephelye
- Pécsi Kodály Zoltán Gimnázium
A teljes lista és módszertan elolvasható a nyomtatott újságban.

2017. október 19.Lannert Judit

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Hogyan barátkoznak a bölcsis, ovis, kisiskolás gyerekek? Mit kell tudni a gyerekbarátságokról? Hogyan tudunk a visszahúzódó gyerekeknek a barátkozásban segíteni? Ötletek szülőknek.

A bizalmat, kötődést már babakortól kezdődően építgetjük ki a gyermekünkkel, ami annyit tesz, hogy a gyermekünk tisztában van azzal, hogy szeretjük őt, bármi is történik, bármit is tesz - és ezzel stabil érzelmi alapokkal indítjuk őt el az életben.

Ahány gyerek, annyiféle rajz. Ám van néhány ábrázolási forma és mód, ami bizonyos gyermektípusokra jellemző, jelentéssel bírnak a használt színek, az ábrázolás módja, az alakok elrendezése és maga a témaválasztás is. A pszichológusok régóta “olvassák” a gyerekrajzokat, de jó, ha a szülők is ismerik az alapokat.

Bűbájos tavaszi mondókákat gyűjtöttünk egy csokorba, ezúttal kifejezetten olyanokat, amelyek csupán négy rövidke sorból állnak. Rövidségük, tömörségük miatt könnyen megtaníthatók a legkisebbeknek is. A lényeg, hogy amíg ezeket a rigmusokat ismételgeted, közben tapsoljatok, grimaszoljatok, mozogjatok, és legfőképpen kacagjatok jó nagyokat.

Mikor kezd el járni a baba? Mikor kezd el rajzolni a baba, kisgyerek? Mikor tanul meg biciklizni a kisgyerek? Mit kell tudnia egy gyereknek nagycsoportos óvodás korára? Válaszok a cikkben.

Hogyan fejleszti észrevétlenül a futóbicikli a bölcsődés, óvodás korú gyerekeket? Hogyan függ össze a biciklizés a tanulási nehézségekkel? Mi történik az agyban tekerés, pedálozás közben? Mozgásterapeuta szakértő válaszol.

A Mátrát gazdagon átszövik a látványosabbnál látványosabb turistautak, amelyek kilátókat, várakat, vízeséseket, szurdokvölgyeket kereszteznek. Annyi a felfedeznivaló, hogy egy hosszú hétvége is kevés hozzá! A kedvenc kirándulóhelyeink közül válogattunk, amelyek mindegyike családi kirándulásra is alkalmas. (Kezdőfotó: Fotó: Oszter-Fekete Gréta)

Azt mindannyian érezzük, hogy a családi anekdoták és legendák mindannyiunk számára kiemelt jelentőséggel bírnak. Azt, hogy pontosan miért fontosak ezek az életmesék, dr. Kádár Annamária neves gyermekpszichológus, meseterapeuta magyarázza el.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.

Bár a hiperaktivitással többnyire csak iskoláskorban foglalkoznak először a szülők, mert a kisgyerek csak nehezen tud beilleszkedni az iskola rendjébe, a szakemberek szerint a legtöbb gyerek esetén már kétéves korban, sőt, bizonyos jelekből már csecsemőkorban is megállapítható lenne.
Kereki Judit gyógypedagógus írása a hiperaktivitás korai tüneteiről.
Az oldal támogatója:
