10 ok arra, hogy még ma beszállj a Chips Brigádba!

A TerraCycle és a Chio összefogásából született Chips Brigád tagjai önállóan vagy csoportban is gyűjthetik az eddig pusztán szemétnek hitt csomagolóanyagot. Ha neked is fontos környezeted védelme, semmi más dolgod nincs, mint regisztrálni, megőrizni az üres csomagolást és eljuttatni a gyűjtőhelyre. Megmondjuk, miért jó ez neked – és a bolygónak!
-
Megtörtént, hogy egy tóban megtalálták egy 18 évvel ezelőtt elfogyasztott chips csomagolását. A zacskó szinte érintetlen állapotban maradt meg, még a dátumot is le lehetett olvasni róla... Minden egyes újrahasznosított chipszes zacskóval enyhítjük a környezetünkre rótt káros terhelést.
-
A postaköltséget teljes egészében átvállalják, és minden zacskó után 2 forintot jóváírnak a számládon.
-
A számlán felhalmozott összeget félévente bármelyik nonprofit alapítvány számára felajánlhatod: a kezdeményezés így ötvözi a környezettudatosságot a jótékonysággal.
-
A beküldött csomagolások többek között irattartók, hátizsákok és táskák formájában születnek majd újjá a program során.
-
Már csak alig másfél száz regisztrációra van lehetőség, az eddigi brigádok több mint százezer csomagolást, ezáltal mintegy 300 ezer forintot gyűjtöttek össze.
-
Ha a gyűjtött hulladékod készen áll a postázásra, igényelj csomagküldő címkét a honlapon, nyomtasd ki, és ragaszd rá a csomagra. Miután a csomagod beérkezett, 7-10 munkanapon belül a jóváírt TerraCycle pontok megjelennek a profilodon.
-
Az Irány a suli! gyűjtőversenyben bármely magyarországi általános iskola, középiskola vagy felsőoktatási intézmény részt vehet, amennyiben oktatási intézményként sikeresen regisztrál és csomagot küld a Chips Brigádba a verseny időtartama alatt.

-
2015 márciusáig minden hónapban kisorsolnak egy-egy sportszert a csomagot beküldő iskolák között. Az aktuális havi díj kisorsolása után teszik közzé a következő hónapban megnyerhető havi díjat.
-
Az első tíz iskola, amely összességében tíz kilogrammnyi sóssnack-csomagolást küld be a verseny időtartama alatt, garantált nyereményben részesül: díjuk egy-egy labdacsomag, amely öt kosárlabdát, öt röplabdát és öt focilabdát tartalmaz.
-
A verseny ideje alatt legtöbb csomagolást gyűjtő intézményt egy 250 000 forint értékű iskolazöldítési programmal jutalmazzák.

2015. február 25.Kölöknet

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Hogyan barátkoznak a bölcsis, ovis, kisiskolás gyerekek? Mit kell tudni a gyerekbarátságokról? Hogyan tudunk a visszahúzódó gyerekeknek a barátkozásban segíteni? Ötletek szülőknek.

A bizalmat, kötődést már babakortól kezdődően építgetjük ki a gyermekünkkel, ami annyit tesz, hogy a gyermekünk tisztában van azzal, hogy szeretjük őt, bármi is történik, bármit is tesz - és ezzel stabil érzelmi alapokkal indítjuk őt el az életben.

Ahány gyerek, annyiféle rajz. Ám van néhány ábrázolási forma és mód, ami bizonyos gyermektípusokra jellemző, jelentéssel bírnak a használt színek, az ábrázolás módja, az alakok elrendezése és maga a témaválasztás is. A pszichológusok régóta “olvassák” a gyerekrajzokat, de jó, ha a szülők is ismerik az alapokat.

Bűbájos tavaszi mondókákat gyűjtöttünk egy csokorba, ezúttal kifejezetten olyanokat, amelyek csupán négy rövidke sorból állnak. Rövidségük, tömörségük miatt könnyen megtaníthatók a legkisebbeknek is. A lényeg, hogy amíg ezeket a rigmusokat ismételgeted, közben tapsoljatok, grimaszoljatok, mozogjatok, és legfőképpen kacagjatok jó nagyokat.

Mikor kezd el járni a baba? Mikor kezd el rajzolni a baba, kisgyerek? Mikor tanul meg biciklizni a kisgyerek? Mit kell tudnia egy gyereknek nagycsoportos óvodás korára? Válaszok a cikkben.

Hogyan fejleszti észrevétlenül a futóbicikli a bölcsődés, óvodás korú gyerekeket? Hogyan függ össze a biciklizés a tanulási nehézségekkel? Mi történik az agyban tekerés, pedálozás közben? Mozgásterapeuta szakértő válaszol.

A Mátrát gazdagon átszövik a látványosabbnál látványosabb turistautak, amelyek kilátókat, várakat, vízeséseket, szurdokvölgyeket kereszteznek. Annyi a felfedeznivaló, hogy egy hosszú hétvége is kevés hozzá! A kedvenc kirándulóhelyeink közül válogattunk, amelyek mindegyike családi kirándulásra is alkalmas. (Kezdőfotó: Fotó: Oszter-Fekete Gréta)

Azt mindannyian érezzük, hogy a családi anekdoták és legendák mindannyiunk számára kiemelt jelentőséggel bírnak. Azt, hogy pontosan miért fontosak ezek az életmesék, dr. Kádár Annamária neves gyermekpszichológus, meseterapeuta magyarázza el.

Bár a hiperaktivitással többnyire csak iskoláskorban foglalkoznak először a szülők, mert a kisgyerek csak nehezen tud beilleszkedni az iskola rendjébe, a szakemberek szerint a legtöbb gyerek esetén már kétéves korban, sőt, bizonyos jelekből már csecsemőkorban is megállapítható lenne.
Kereki Judit gyógypedagógus írása a hiperaktivitás korai tüneteiről.

Minden napra egy kreatív feladat! A méltán híres, Minden napra egy mese című könyv mintájára, a Kreatív Partnerség Magyarország Program Facebook oldalán naponta kerülnek megosztásra művészek és kreatív szakemberek tanulással kapcsolatos ötletei. Miként könnyíthetjük meg a gyerekek tanulását?
Szakértőink
Tanár alapvégzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Leginkább a közoktatási intézmények működése és eredményessége foglalkoztat.
Villányi Györgyné Jutka
Óvodapedagógus
Brunszvik Teréz-díjas óvodapedagógus vagyok és pedagógia szakos egyetemi végzettségem is van. Jelenleg óvodapedagógus hallgatókat tanítok, és szakvizsgás képzéseken óvodapedagógusokat.
Évtizedek óta pedagógusokat és pedagógus-hallgatókat tanítok. Kutatóként az osztályfőnökök munkájával és a konfliktusok kezelésével foglalkozom a legtöbbet.
Peer Krisztina
Klinikai gyermek szakpszichológus
Pszichológusként és meseterapeutaként dolgozom gyermekekkel, kamaszokkal és fiatal felnőttekkel, mellette felnőttképzésben tanítok pszichológiát, valamint rendszeresen tartok önismereti, készségfejlesztő, kommunikációs és konfliktuskezelő tréningeket.
Lannert Judit
Oktatáskutató
Közgazdász-szociológus végzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Fontos számomra, hogy a szakma és a civil oldal között termékeny, korrekt információkon és pozitív kommunikáción alapuló kapcsolat alakuljon ki.
Főképp családjoggal, ingatlanjoggal, öröklési joggal, társasági joggal, peres képviselettel foglalkozom.
Gyarmati Katalin Anna
Mediátor
Nem terápiás munkát végzek, hanem problémák megoldásában segítem a hozzám fordulókat, mindig a jövőt szem előtt tartva, a legjobb megoldásra fókuszálva. Több gimnáziumban tevékenykedtem gyermekvédelmi szakemberként, dolgoztam középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekekkel, családgondozóként pedig problémákkal küzdő családokkal. Kamasznavigátor című kiadványomat ajánlom kiskamaszt nevelő szülőknek.
Szalai-Lászlók Kitti
gyógypedagógus
Több mint egy évtizede dolgozom utazó gyógypedagógusként. Munkám során elsősorban olyan gyermeknek segítek, akik magatartás problémákkal, figyelemzavarral, diszlexiával és/vagy tanulási nehézségekkel küzdenek. Célom, hogy a gyermekek örömmel és sikerélménnyel tanuljanak – hiszen minden gyermek képes fejlődni, ha megtaláljuk számára a megfelelő utat.
Miben tudok segíteni:
• beszédértés és beszédészlelési nehézség
• diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia
• figyelemzavar
• mozgásfejlesztés
• hiperaktivitás
• magatartászavar
• tanulási motiváció hiánya
• stresszkezelés
• önbizalomhiány
• szülő-gyermek kapcsolati nehézségek
Horváth Magdolna
Család- és párterapeuta, mediátor, tréner.
Az oldal támogatója:
