A Kölöknet szülői és az OFOE pedagógusi portálok egyik legfőbb törekvése, hogy a szülők és a pedagógusok közötti kapcsolat a lehető legjobb legyen. Ez valamennyiünk, de első sorban gyerekeink, illetve tanítványaink alapvető érdeke. A jó kapcsolat kialakításához elengedhetetlen, hogy a fiatalokért felelős felnőttek szót értsenek egymással.
Közös kérdőívünkben, amelyet általános- és középiskolás gyerekek szüleinek és pedagógusainak készítettünk, a szülők és pedagógusok közötti kommunikáció jellegzetességeit szeretnénk feltárni. A vizsgálat eredményeiről tájékoztatjuk majd Önöket, és előre köszönjük, ha észrevételeikkel, javaslataikkal, kritikai megjegyzéseikkel segítenek teljesebbé, árnyaltabbá tenni a kialakuló helyzetképet. Reméljük, hogy ezzel el tudunk indítani egy a szülők és pedagógusok kapcsolatát pozitív irányba befolyásoló együttműködést.
Kérjük, hogy töltsék ki a következő kérdőívet, és ha tudják, terjesszék is ezt a saját közvetlen környezetükben.
Közreműködésüket előre is köszöni
Kölöknet és Osztályfőnökök Országos Egyesülete (OFOE)
SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.
A táborozás nemcsak szórakozás: fejleszti a gyerekek szociális készségeit, önállóságát és önbizalmát is, hiszen egy rövid időre kiszakadnak a megszokott környezetükből, és új helyzetekben próbálhatják ki magukat. Napközis és ottalvós táborokat egyaránt ajánlunk.
Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.
Közhírré tétetik, hogy az idén is ingyenesen csobbanhatunk a Duna hűsítő hullámai között a fővárosban. Gyerekekkel is bátran kilátogathatunk ide. Mutatjuk képeken a szabadstrandot, ahol egész nyáron a belépés díjtalan. (Nyitókép: Római szabadstrand)
Milyen gyereknek való a nyári tábor? Mit tehetünk, ha a gyermekünk zárkózott, félénk? Mikor válik elengedhetővé a gyerek a nyári táborba? A táborérettség és a táborra felkészítés témáját járja körül Varga Mónika a hozdkiazellenorzot.hu és a Beírás felnőtteknek című könyv szerzője, aki 10 éven keresztül táboroztatott általános iskolás gyermekeket külföldön, nyelvi táborokban, illetve napközis táborokban is dolgozott, ahol óvodás korú gyerekekkel szintén foglalkozott. A pedagógus szakember tapasztalata tehát sokrétű. Varga Mónika írását olvashatjátok.
Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.