Kivel nagyobb buli a strand? Anyával vagy apával?

Akárhogy is változik a világ, vannak különbségek férfiak és nők között, amik makacsul tartják magukat. Ilyen például az is, ahogy egy átlagos szünidei strandolás lezajlik a gyerekkel.
Anyával a strandon
- Indulás előtt beken 50 faktoros naptejjel, hogy mire a medencébe kerülök, felszívódjon. Olvasta, hogy így biztosan megvéd a leégéstől.
- Megérkezéskor megbeszéljük a szabályokat.
- Előre megmondom, hogy melyik medencében leszek, és ha át szeretnék menni egy másikba, akkor előtte szólnom kell.
- Anya szerint a csúszda nagyon veszélyes, ezért egyedül nem csúszdázhatok. Ha mégis megengedi, akkor az első csúszást nézi, utána max még egyet enged. "Jobb, ha nem kísértjük a sorsot!" Szokta mondani. Nem szeretne az ügyeleten ülni velem, ha beverem a fejem, vagy eltöröm valamim.
- 12-kor szól, hogy ebéd. Valami könnyűt rendel. Saláta, sült husi, bubimentes ásványvíz. Fagyi csak később.
- Ebéd után közvetlen nem mehetek fürdeni, mert tele hassal nagyon veszélyes a fürdés.
- Fél óránként magához hív, hogy igyak vizet, és újra beken a szupervízálló naptejjel.
- Amíg fürdök, a medence partjáról figyel. Néha integet, és szól, ha elmegy a büfébe inni egy kávét.
- Labdázni is szoktunk, de csak addig, míg másokat nem zavarunk.
- Hazaindulás előtt keresünk egy öltözőt, átöltözünk, megigazítjuk a hajunkat, eszünk még egy fagyit, és hazáig szójátékot játszunk a kocsiban.
Apával a strandon
- Strand előtt még beugrunk valahova, mert apának dolga van.
- Strandra érkezéskor kicsit mérges, mert nem hoztuk a diákigazolványom, így annyit kell fizetni értem, mintha felnőtt lennék.
- Az első árusnál vesz 2 db vízipisztolyt. Jó nagyot és erőset, hogy távolról is tudjon lövöldözni.
- Egy óra alatt kipróbálom az összes medencét, apa addig csukott szemmel, hason fekve vigyáz a cuccainkra.
- Mikor szólok neki, hogy kicsit fáj a bőröm a vállamon, nagyon mérges, mert nem tudja, anya rakott-e be naptejet a táskába. Szerencsére rakott, kettőt is. Az egyik tubuson egy 6-os, a másikon egy 50-es szám van. Apa azt mondja, mindegy, melyikkel kenem be magam.
- A csúszda szerinte önmagában nagyon gagyi, ezért csúszdaversenyt akar. Aki veszít, az fizet egy sört.
- Egyébként nem akar játszani velem a vízben, mert szerinte én egy pityogó vagyok, aki nem bír veszíteni. A múltkor is sírógörcsöt kaptam, mikor lelökött a gumicápáról, hogy ő legyen a cápakirály.
- Nagyon aranyos is tud lenni. Ha szólok neki, úgy 3 óra körül, hogy éhes vagyok, mert nem reggeliztem, akkor mindig megkérdezi, hogy mit szeretnék enni. Én választhatok. Ilyenkor szoktam kérni fagyit meg kólát, és ő megveszi, annyit kérek, csak, hogy akkor ne kérjek a sült kolbászából. A sörből adna, de ahhoz még kicsi vagyok.
- Akkor indulunk el haza, amikor pont épp elbóbiskol, de én nyaggatom, mert már nem süt annyira a Nap, és kicsit fázom is.
- Hazafelé a kocsiban telefonálni szokott. Anya veszekszik vele, hogy hol a fenében vagyunk már...
Nyitókép: Getty Images
A cikk forrása: she.hu
2017. augusztus 16.Percze Ágnes

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Akár már egy iskolafüzet árával is támogathatsz egy nagyszerű kezdeményezést, amelynek célja, hogy a tanulás és tanítás kreatívabb, élményszerűbb és örömtelibb legyen a ti iskolátokban is!

Azzal kell kezdenünk, hogy nem létezik olyan, hogy egyértelműen "jobb", mert mindkét csoporttípusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Ez a kérdés gyakran még a gyakorlott óvodapedagógusokat is megosztja. Sok múlik a körülményeken: a pedagógus képzettségén, a csoport tagjainak képességein, a struktúrán, valamint azon, hogy az óvónők mit szeretnénk elérni.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
Az oldal támogatója:
