Folytasd tovább a verset: „Már vénülő kezemmel fogom meg a...” – Mind a tízet eltalálod?

Irodalmi kvízjáték – Folytasd tovább a megkezdett verssorokat. Ha mind a tízet eltalálod, akkor műveltebbnek mondhatod magad, mint az átlag.
Az alábbi idézetek még iskolás korunkban tanult versekből származnak, lássuk, mire emlékszel belőlük. Ha készen állsz, már kezdődhet is a kvíz!
Indítsd el a játékot, és teszteld a tudásod! Játékidő: 2 perc
Folytasd tovább a verset: „Már vénülő kezemmel fogom meg a...” – Mind a tízet eltalálod?
1. kérdés
Milyen volt szőkesége, nem tudom már, De azt tudom, hogy szőkék a ...
(Juhász Gyula verséből)
2. kérdés
... éves lettem én - meglepetés e költemény (József Attila verséből)
3. kérdés
Már egy hete csak a mamára gondolok mindíg, meg-megállva. ... kosárral ölében, ment a padlásra, ment serényen. (József Attila verséből)
4. kérdés
Este van, este van: kiki nyúgalomba! Feketén bólingat az ... lombja. (Arany János verséből)
5. kérdés
Ég a napmelegtől a kopár szík ... (Arany János verséből)
6. kérdés
Vadat és halat, s mi jó falat Szem-szájnak ingere, Sürgő csoport, száz ... hord, Hogy nézni is tereh (Arany János verséből)
7. kérdés
Csak maradj magadnak! Biztatóm valál; Hittem szép szavadnak: Mégis ... (Csokonai Vitéz Mihály verséből)
8. kérdés
Reszket a bokor, mert Madárka szállott rá. Reszket a ..., mert Eszembe jutottál (Petőfi Sándor verséből)
9. kérdés
Befordúltam a konyhára, Rágyujtottam a ... (Petőfi Sándor verséből)
10. kérdés
Már vénülő kezemmel Fogom meg a... (Ady Endre verséből)
2024. december 25.Kvízmester

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Akár már egy iskolafüzet árával is támogathatsz egy nagyszerű kezdeményezést, amelynek célja, hogy a tanulás és tanítás kreatívabb, élményszerűbb és örömtelibb legyen a ti iskolátokban is!

Azzal kell kezdenünk, hogy nem létezik olyan, hogy egyértelműen "jobb", mert mindkét csoporttípusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Ez a kérdés gyakran még a gyakorlott óvodapedagógusokat is megosztja. Sok múlik a körülményeken: a pedagógus képzettségén, a csoport tagjainak képességein, a struktúrán, valamint azon, hogy az óvónők mit szeretnénk elérni.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
Az oldal támogatója:
