Folytasd tovább a verset: „Már vénülő kezemmel fogom meg a...” – Mind a tízet eltalálod?

Irodalmi kvízjáték – Folytasd tovább a megkezdett verssorokat. Ha mind a tízet eltalálod, akkor műveltebbnek mondhatod magad, mint az átlag.
Az alábbi idézetek még iskolás korunkban tanult versekből származnak, lássuk, mire emlékszel belőlük. Ha készen állsz, már kezdődhet is a kvíz!
Indítsd el a játékot, és teszteld a tudásod! Játékidő: 2 perc
Folytasd tovább a verset: „Már vénülő kezemmel fogom meg a...” – Mind a tízet eltalálod?
1. kérdés
Milyen volt szőkesége, nem tudom már, De azt tudom, hogy szőkék a ...
(Juhász Gyula verséből)
2. kérdés
... éves lettem én - meglepetés e költemény (József Attila verséből)
3. kérdés
Már egy hete csak a mamára gondolok mindíg, meg-megállva. ... kosárral ölében, ment a padlásra, ment serényen. (József Attila verséből)
4. kérdés
Este van, este van: kiki nyúgalomba! Feketén bólingat az ... lombja. (Arany János verséből)
5. kérdés
Ég a napmelegtől a kopár szík ... (Arany János verséből)
6. kérdés
Vadat és halat, s mi jó falat Szem-szájnak ingere, Sürgő csoport, száz ... hord, Hogy nézni is tereh (Arany János verséből)
7. kérdés
Csak maradj magadnak! Biztatóm valál; Hittem szép szavadnak: Mégis ... (Csokonai Vitéz Mihály verséből)
8. kérdés
Reszket a bokor, mert Madárka szállott rá. Reszket a ..., mert Eszembe jutottál (Petőfi Sándor verséből)
9. kérdés
Befordúltam a konyhára, Rágyujtottam a ... (Petőfi Sándor verséből)
10. kérdés
Már vénülő kezemmel Fogom meg a... (Ady Endre verséből)
2024. december 25.Kvízmester

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Akár már egy iskolafüzet árával is támogathatsz egy nagyszerű kezdeményezést, amelynek célja, hogy a tanulás és tanítás kreatívabb, élményszerűbb és örömtelibb legyen a ti iskolátokban is!

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

A Márton-napi menüt egy egyszerű, de nagyszerű ízletes, intenzív fűszerezésű szósszal tudod feldobni, amit akár napokkal korábban is összeállíthatsz, és mivel a fűszeres mártogatós különlegesség házilag, sajátkezűleg készül, a vendégeid garantáltan imádni fogják! Ezt a lilahagyma chutney receptet azoknak is ajánljuk, akik nem éppen konyhatündérnek születtek.

Szent Márton napja november 11-re esik a naptárban, amelyhez számos szokás, regula és ezzel együtt népi hiedelem, szólás-mondás is kapcsolódik. Ezek közül természetesen a legtöbb már kikopott a mindennapi életünkből és szóhasználatunkból. Mivel a Márton-nap egy idő óta újra reneszánszát éli, és évről-évre egyre népszerűbb a fiatal családok körében, rövid összeállításunkkal ennek a népszokásnak az eredetére és lényegére szeretnénk ráirányítani egy kicsit a figyelmet.

Előfordult már, hogy egy külföldi utazásról hazatérve úgy érezted, mintha újjászülettél volna? Ez az agyad növekedésének köszönhető! Az utazás varázsa évszázadok óta rabul ejti az embereket. Az új úti célok felfedezése, a különböző kultúrákban való elmerülés és az újszerű élmények átélése egyszerre tesz eleget a változatosság iránti vágyunk beteljesítésének és a feltöltődésnek. De vajon azzal tisztában vagyunk-e, hogy milyen hatást gyakorol az agyunkra?
Az oldal támogatója:
