A megfelelő iskola kiválasztása az egyik legfontosabb döntés gyermekünk iskolás évei alatt.
A jól sikerült választás megalapozza a gyermek kiegyensúlyozott fejlődését, és könnyebbé teszi
a mi életünket is. Ehhez igyekszünk segítséget nyújtani az iskolákkal kapcsolatos konkrét adatok,
nyilvános információk rendszerezésével.
Az Oktatási és Kulturális Minisztérium minden tanév elején kitöltet az iskolákkal
egy igen terjedelmes kérdőívet, amelyben a tanulók, a tanárok és a tárgyi erőforrások (tantermek, számítógépek…stb.)
számát rögzítik. Az adatbázis fontos tulajdonsága, hogy az iskolák ez alapján igényelhetnek különféle tanulói
fejkvótákat a költségvetésből. Azaz kitöltése nem csupán kötelező; az iskoláknak valódi érdekében is áll.
Így feltehetően az átlagosnál megbízhatóbb adatbázis jön létre, ami tartalmazza valamennyi iskola adatait.
Jelenlegi adatbázisunk a 2009/2010-as adatok feldolgozásával készült.
Bővebben...
ISKOLA
(feladatellátási hely)
Azt az épületet, és ezen belül azt az iskolatípust vagy szintet (általános iskola, szakiskola, speciális szakiskola, gimnázium stb.) jelöli, ahová a gyerek bejár. Ha egy intézménynek több „tagiskolája” van, azok külön feladatellátási helynek számítanak. Az adott iskolában zajló képzésről itt tájékozódhatnak.
FENNTARTÓ
(intézményi szint)
A különböző feladatellátási helyeket összefogó gazdasági és adminisztratív egység. Hozzá kötődik az épületek fenntartása, a tanárok foglalkoztatása, az infrastruktúra (uszoda, iskolabusz stb.) működtetése. A fenntartó által az iskolában biztosított programokról, szolgáltatásokról itt tájékozódhatnak.
Itt találják meg a középiskolák 10. osztályos szövegértés- és matematika kompetenciamérésének eredményeit is!

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Nyolcvanöt éves korában elhunyt César Luis Menotti, argentin futball legenda. Menotti 39 éves volt, amikor hazai pályán először vb-címre vezette a nemzeti csapatot. Bár az edző számára a győzelem fontos volt, de nem azonnal és nem bármi áron akarta elérni azt, a technikai tudást többre tartotta a mindenáron győzni akaró trükközésnél. Többek között a szakember filozófiájáról, természetéről, céljairól, illetve a foci és oktatás összefüggéséről ír blogbejegyzésében Lannert Judit oktatáskutató.

A táborozás nemcsak szórakozás: fejleszti a gyerekek szociális készségeit, önállóságát és önbizalmát is, hiszen egy rövid időre kiszakadnak a megszokott környezetükből, és új helyzetekben próbálhatják ki magukat. Napközis és ottalvós táborokat egyaránt ajánlunk.

Egyre több különleges játszótér szórakoztatja a gyerekeket Budapesten. Ezek közül mutatjuk be a kedvenceinket. Fotók a cikkben: Kölöknet

Strandolás gyerekkel – Babapancsolós, vízi csúszdás, vízeséses, hullámmedencés, sodró folyosós és árnyas játszótérrel felszerelt strandot keresel? Mutatjuk 2025 legjobb fővárosi gyerekbarát strandjait, aktualizált, friss információkkal.

Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.

Közhírré tétetik, hogy az idén is ingyenesen csobbanhatunk a Duna hűsítő hullámai között a fővárosban. Gyerekekkel is bátran kilátogathatunk ide. Mutatjuk képeken a szabadstrandot, ahol egész nyáron a belépés díjtalan. (Nyitókép: Római szabadstrand)

Milyen gyereknek való a nyári tábor? Mit tehetünk, ha a gyermekünk zárkózott, félénk? Mikor válik elengedhetővé a gyerek a nyári táborba? A táborérettség és a táborra felkészítés témáját járja körül Varga Mónika a hozdkiazellenorzot.hu és a Beírás felnőtteknek című könyv szerzője, aki 10 éven keresztül táboroztatott általános iskolás gyermekeket külföldön, nyelvi táborokban, illetve napközis táborokban is dolgozott, ahol óvodás korú gyerekekkel szintén foglalkozott. A pedagógus szakember tapasztalata tehát sokrétű. Varga Mónika írását olvashatjátok.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
Az oldal támogatója:
