Oviblog

A szülőknek is jár a nyári szünet! Így lazíts, ha nincs lehetőséged igazán pihenni a nyáron!

Nyári szünet: ami egy álom a gyerekeknek, már nem biztos, hogy az a szüleiknek is. Legalábbis legtöbbször nem annyira élik meg csodásnak és felhőtlennek ezt az időszakot, mint a csemetéik. Hogy miért? Nos, a leggyakoribb válasz erre a kérdésre az az, hogy „mert nekik nyáron is kutya kötelességük dolgozni”. És akkor még nem beszéltünk egyéb kötelezettségeikről: a háztartás vezetéséről, a gyerekek ellátásáról, a főzésről, mosásról, a nyári programok szervezéséről, satöbbi, satöbbi, satöbbi.


De akkor mégis, hogy a fészkes jó fenében és leginkább mikor fog egy szülő is végre úgy pihenni és kikapcsolódni, mint ahogy azt a gyereke a nyár folyamán megteheti?

Nem akarok letörni senkit a nyilvánvaló válasszal, ami leginkább a színtiszta valóság szövetét kapargatja. Azaz, hogy a két „pihenést” nem igazán lehet egymáshoz hasonlítani és ez már így is marad, amíg a gyerekek fel nem nőnek. Inkább rá is térek most a menekülőútra, és ebben az írásban felkínálok néhány tippet szülőtársaimnak arra nézve, hogy miként tudnak még a legpocsékabb, legforróbb, legfárasztóbb vagy épp legunalmasabb nyári napból is kicsikarni egy kis örömöt és pihenést maguknak. Ezek az ötletek persze apróságszámba mennek, mégis, ha jól alkalmazzuk őket, no meg persze elégszer is, akkor talán érezhetjük úgy a nyár végére, hogy „akkor is kihoztam belőle a lehető legtöbbet, amit tudtam”! Ki tart velem?

# Kávézz, teázz, mintha az életed múlna rajta!

Talán nem az egész életed, de az aktuális jóléted múlhat azon, hogy mennyire kényezteted magadat finomságokkal. Készíts magadnak könnyed, nyári ételeket, tegyél gyümölcsöt a jégkockába, gyárts otthon házi fagyit, sima kávé helyett készíts görög frappét, klasszikus tea helyett pedig jegesteát! Aztán persze fogyaszd el őket nyugodt környezetben: ülj ki a teraszra, vagy sétálj egyet a munkahelyed körül, amíg szürcsöld a finomságokat. Lényeg, hogy ne a képernyő előtt görnyedj, közben ne nyomkodd a mobilodat és ne a munkán agyalj folyamatosan!

# Cseréld le a filmezést társasra!

Ugye milyen jól tud esni, hogy az esti fektetés után lehuppansz a kanapéra és benyomsz a tv-n egy filmet? Nos, persze: a filmezés is segíthet órákra kikapcsolni, azonban utána ugyanolyan hulla fáradtan zuhansz be az ágyba, mintha nem csináltál volna semmit. A szellemi fáradtság eluralkodása helyett válassz valami más elfoglaltságot esténként: trenírozd még kicsit az agyad egy jó kártyapartival, vagy társasozással! Meglátod, sokkal jóízűbben fogsz utána ágyba bújni!

# Koktélozz este a teraszon!

Nem tudsz elmenni nyaralni? Hiányzik a vízparti naplemente? Meg tudom érteni. De általában nem lehet egész nyáron a vízparton lógatni a lábunkat. Épp ezért teremtsd meg otthon a vízparti, nyáresti hangulatot: rendezd be kényelmesen az erkélyt, vagy a teraszt, vagy akár csak a kanapéd környékét: legyen hangulatfény, egy kis nyári dekoráció, aztán jöhet a fröccs, vagy egy laza koktél! Ha szerencséd van, még a naplementét, vagy a csillaghullást is elcsípheted.

# Mozizz extrém helyen!

A legtöbbünknek már van legalább egy streaming előfizetése, így aztán nem nehéz bárhova magunkkal vinni a kedvenc filmjeinket. Rendezz be ideiglenes mozitermet a fürdőben, hogy a habokból nézhesd a sorozatodat, vagy egy nyári mozit; vagy költözz ki a szabadba a telefonoddal, gépeddel, projektorral és add át magad a régi kertmozi-érzésnek! Pattogatott kukoricát készíteni ér!

# Welnessezz home officeban!

Ha otthonról dolgozol és már túl vagy az aznapi kötelező bejelentkezéseken (azaz már nem kell webkamerát használnod), üss két legyet egy csapásra: szépítkezz, miközben dolgozol! Moss hajat és munka közben hagyd a meleg levegőn megszáradni, tegyél fel egy arcpakolást, áztasd be a lábad az asztal alatt fürdősós vízbe, tegyél fel hidratáló szemmaszkot, vagy amit csak meg tudsz valósítani, miközben a számítógépeden pötyögsz. Ha megteheted, hallgasd közben a kedvenc nyári zenéidet, ami feldobja kicsit a hangulatod!

# Lazíts a napi rutinon, az alvási szokásokon!

Hétvégenként, vagy ha hét közben sem kell a munkába rohannod, pihenj tovább! Ne érdekeljen, hogy a gyereknek fél órával – órával felborul a megszokott napirendje, vagy hogy nem délben, hanem csak 13 órakor fogtok ebédelni. Este próbálj meg hamarabb ágyba bújni miután a gyerekek már lefeküdtek: ne böngéssz a mobilodon az ágyban fekve, inkább olvass, vagy egyszerűen csak csukd be a szemed: meglátod, képes leszel hamarabb ellazulni és elaludni is.

# Olvass, dolgozz, mozogj, aludj a szabadban!

Ha rugalmas a munkavégzésed helye, akkor ne habozz: tedd át a székhelyedet a szabadba! Persze csak, ha nem éppen 40 fok van odakinn és nem fő meg a fejed, amíg megírsz egy e-mailt. Két munkamenet közben az is sokat segíthet, ha sétálsz egyet az utcán, ebédszünetben kiülsz a Duna-partra, vagy ha munka után olvasol kicsit a kertben, amíg a gyerekek rohangálnak, játszanak. A szabad levegőn töltött idő nem csak a gyerekek számára elengedhetetlen, hanem nekünk, felnőtteknek is: használd ki ügyesebben az idődet és települj ki többször a szabadba! Tipp: hétvégén a délutáni csendes pihenőt is lehet odakinn tartani, ha nincs nagy hőség.

 

 

 

 

Kölöknet hozzászólás

aláírás