-
Cél: a tanulóban rejtőző sajátos képességek kifejlesztése és felszínre hozatala
-
A tanulónak aktív szerepe van a tanulása irányításában, a tevékenységének kiválasztásában
-
Változatos anyagokat és eszközöket alkalmaznak a kutatás, a felfedezés serkentése érdekében
-
Különböző életkorú tanulókat együttesen oktatnak
-
Individualizált tanulási lehetőségeket teremtenek
-
Tanári teamek irányítják a tanulást
-
Diagnosztikus értékelési eljárást alkalmaznak
-
Tereket, bútorzatokat rugalmasan, a célokhoz igazodva alakítják ki
Cél: a tanulóban rejtőző sajátos képességek kifejlesztése és felszínre hozatala A...
-
Alapfeltevés: az egyes tanulók tanulási képességei, adottságai egymástól eltérőek, ezek a különbségek eltérő tanulási környezetet, eltérő tanítási eljárásokat igényelnek
-
A tanulásra való felkészültség, az általános és speciális kognitív képességek, személyiségvonások, motivációs jellemzők jelentős mértékben meghatározzák, hogy egy adott tanítási eljárásból az adott személy mit, mennyit és hogyan hasznosít
-
A tanulás során fel kell tárni a tanulók ismertetett jellemzőit, és ezeknek megfelelően kell megszervezni számukra az oktatást
-
Lényege: egymástól eltérő tanulási eljárásokat tesz lehetővé
Alapfeltevés: az egyes tanulók tanulási képességei, adottságai egymástól eltérőek, ezek a...
-
Lényege: a tanulók tevékenységének szabályozásában látja az eredményes tanulás feltételeit
-
A tevékenység megfelelő szabályozásának érdekében az alábbi alapelveket kell követni:
-
Az oktatás céljainak meghatározása
-
A tanulók induló szintjének pontos meghatározása
-
A tananyag lépésekre tagolása
-
A tanulók aktív tevékenységének kiváltása
-
A tanulók válaszainak rendszeres ellenőrzése, megerősítése
-
Az egyéni ütem biztosítása
-
Lényege: a tanulók tevékenységének szabályozásában látja az eredményes tanulás feltételeit...