Szülő- és gyereknevelés

Új trend: olyan játékot adunk a gyerek kezébe, amivel mi magunk is játszottunk anno (Kutatás)

A gyerekjátékok megőrzése, illetve a családon belül megtartásuk iránti igény egyre jobban felértékelődik Európában – világít rá egy 2000 fő megkérdezésével végzett friss nemzetközi kutatás. A nyitókép csak illusztráció, forrás: 123RF.

A megkérdezett felnőttek 2/3-ada törekszik arra, hogy olyan játékokat adjon a gyerekeik kezébe, amelyekkel még ők is használtak kiskorukban – derül ki a Mattel játékgyártóhoz tartozó márka, a Fisher-Price megbízásából készült friss kutatásból, ami arra is rámutat, hogy:

a szülők ennek azért is tulajdonítanak nagy jelentőséget, mert a régi játékok a nagyszülők számára is ismerősek és velük ők is sokkal könnyebben játsszanak az unokáikkal. Közülük is a fa játékok emelkednek ki a mezőnyből,

amelyek a kutatásba bevont megkérdezettek jelentős hányada (átlagosan több mint 60%) szerint a legjobbak és úgy vélik, hogy a leginkább ezek állják ki az idő próbáját.

Nem csoda, hogy a régi játékok családon belüli tovább ajándékozása egyre jellemzőbb Európában – emelik ki a felmérés készítői. Az ismert játékgyártó cég azzal támogatja ezt az örvendetes folyamatot, hogy idén szeptemberben világszerte, így Magyarországon is bevezeti az időtálló, fából készült, nyílt végű, illetve a generációk közti játékra ösztönző, hat hónapos és öt éves kor közti gyerekeknek szánt Wood termékeit.

A fából készült játékok a legidőtlenebbek

„A fából készült játékok a legidőtlenebbek. A kutatásból az is kiderül, hogy a válaszadók többsége (közel 70%) szerint ezek a játékok a legjobbak a közös játékhoz és azzal a megkérdezettek szinte kivétel nélkül egyetértettek, hogy az a játék a legélvezetesebb, amikor mindenki együtt tud játszani a családban. A Wood bevezetésével ezekhez az alapokhoz térünk vissza, hogy vele egy olyan szórakoztató, tanulságos és az egészséges fejlődést elősegítő játékélményt biztosítsunk, amit a nagyszülők, a szülők és a gyerekek egyaránt szeretni fognak.” – mondta Török Kata, a Mattel magyarországi marketing menedzsere. Ezt támasztják alá Dr. Sipos Lilla pszichológus tapasztalatai is, aki szerint a természetes anyagból készült fajátékok olyan tartós és sokoldalú játékok, amelyek túl azon, hogy biztonságosak ezernyi módot nyújtanak ahhoz, hogy a gyerekek szabadon kifejezhessék általuk magukat.

A kutatás az Obsurvant által, a Mattel megbízásából 2024 májusában végezték Európa több országában (Görögország, Anglia, Lengyelország, Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Benelux államok,Törökország, Németország, Norvégia) országonként 2000 felnőtt megkérdezésével.

Kölöknet hozzászólás

aláírás