Szülő- és gyereknevelés

Viszlát figyelemzavar, viszlát dühroham! "Mentális súlyemelés" ADHD-s tünetek, szétszórtság, nyugtalanság, dührohamok ellen!

Szeretnéd, ha a gyermeked érettebben kerülne az iskolába vagy, ha az állandó nyüzsgése, szétszórtsága csillapodna? Cikkünkben két olyan lehetőséget mutatunk be részletesen, amely egészen látványos módon képes az éretlen idegrendszerű, ADHD-s, tanulási nehézséggel küzdő vagy magatartás zavaros gyerekek idegrendszerét erősíteni.


Minden gyermek számára van remény, ha a kognitív képességek gyengék, a tanulás lassú és küzdelmes - állítják tudományos meggyőződéssel a GEM Tanulási Központ szakemberei, akik nem csak ADHD-s, diszlexiás és más tanulásban akadályozott gyerekekkel foglalkoznak, hanem mentális teljesítményfokozást célul kitűző felnőttekkel, vagy agyi eseményen, agysérülésen átesett idősekkel is.

Dr. Bohács Krisztina ADHD szakértőt, a Gem Tanulási Központ szakmai vezetőjét a központjukban elérhető, magas kutatási alapokon nyugvó fejlesztőprogramokról kérdeztük, amelyek effektív segítséget jelenthetnek az érintettek számára.
- Több programmal segítünk a hozzánk fordulóknak, ezekből kettőt emelnék ki. Az egyik BrainRx program névre hallgat. Az egyesült államokbeli Gibson Kutatóközpontban fejlesztették ki neurológusok, kognitív pszichológusok és neuropszichológusok az elmúlt 35 év során, és jelenleg is folyamatosan frissítik és csiszolgatják az agykutatás friss eredményeinek megfelelően - kezdi dr. Bohács Krisztina.

BrainRx (6 éves kor felett): "újrahuzalozza az agyat"

- A figyelemhiánnyal és esetlegesen hiperaktivitással élő gyermekek agya mérhetetlenül jól reagál a pozitív és okkal dicsérő, méltányló üzenetekre. Ezek a gyerekek kikészülnek, ha valami negatív előjelű dolgot mondunk nekik, mert olyan gyenge az énképük és olyan alacsony az önbizalmuk, hogy még, ha egy tárgyra teszünk is negatív megjegyzést, rögtön magukra vonatkoztatják és személyes ítéletnek vagy kritikának veszik. Vagyis nagyon pozitív, visszajelzésekben gazdag, feltétel nélküli szeretettel kialakított légkörben olyan mentális „súlyzókat” emeltetünk velük, amelyektől a gyengén huzalozott neurális hálók elképesztő módon megerősödnek - magyarázza a szakember.

- A BrainRx program voltaképpen harmincöt év alatt kicsiszolt mentális feladatrendszerek megszintezett gyűjteménye ­ különböző szinteken és különböző sebességeken végzendő feladatoké –, amelyből nagy körültekintéssel a gyermek kognitív profiljához szorosan illeszkedő, egyénre szabott tréningprogramot alakítunk ki. A digitális feladatokat pedig minden gyermek esetében Amerikából küldik meg nekünk - teszi hozzá.

- Használunk ütemet, ezt a metronóm adja, és kizárólag egyénileg, sosem csoportban, egy terapeuta dolgozik egy gyermekkel. Ezek a mentális súlyemelgetések egyáltalán nem hasonlítanak az iskolai tantárgyakra, tartalom függetlenek, azaz nyilak, betűk, formák. A mentális műveletek nagyon érdekesek, és minden gyermek rohanva érkezik terapeutájához, mert bár kemény agyi munkáról van szó, vidám, sőt vicces az egész. És már két hét után érzik, mennyire éles kezd lenni a gondolkodásom, mennyivel erősebb kezdek lenni mentálisan. A programot figyelemzavar és hiperaktivitás esetén, és tanulási zavarok esetén is használhatjuk, a hozzánk érkező diszlexiások nyolcvan százaléka tünetmentesen távozik. A program érzelmi területekre gyakorolt transzfer hatása nagyon erős: csökkenti a szorongást, a hatásvizsgálatok kiugrásszerű önbizalom növekedést és az együttműködő képesség emelkedését jelzik. Hat éves kor feletti gyermekekkel, sőt felnőtt ADHD-val élőkkel is dolgozhatunk. Gyakran előfordul, hogy apa és fia együtt érkezik a programra - mondja.

AccelerateRx (4-6 éveseknek): iskolaéretlen gyerekeknek remek lehetőség

- A másik program az AccelerateRx: ez az előbbi program kistestvére, 4 éves kortól 6 éves korig dolgozhatunk vele, és minden hozzánk érkező gyermeket iskolaéretté teszünk vele. Nagy boldogság, amikor a dühroham, a szétszórtság eltűnik, az állandó nyüzsgés lecsillapodik, és a gyermek végre ragyogó  intelligenciájának megfelelően kezd el teljesíteni a hétköznapi életben és az iskolában is. Ezért vagyunk elkötelezettek az ADHD kognitív megközelítése mellett. A jelzett programok evidencia-alapú, kettős vak orvosi kutatásokkal is igazolt programok, tudományos státuszuk magas - összegzi az intézmény szakmai vezetője.

 

Kölöknet hozzászólás

aláírás
 
XKölöknet Szolidaritás