![ADHD](/files/21/adhd_rovat.jpeg)
SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.
![Földes Petra: A bizalom tere – Társaskönyv tanároknak (Könyvajánló)](/files/23/bizalom-tere-3d-1600x-300x.jpg)
„A Társaskönyv éppen olyan, amilyennek a szerző az iskolát elképzeli: együtt gondolkodó, inspiráló, kapcsolatorientált, és rendkívül gyakorlatias, sok valódi esettel és példával. A 21. század a változásról szól, ez a könyv a változásba beleszédült világ közepén mutat fel örök értékeket.” – írja a kötetről Gyarmathy Éva.
![Mit tanulhatunk Menottitól?](/files/23/menotti-300x.jpeg)
Nyolcvanöt éves korában elhunyt César Luis Menotti, argentin futball legenda. Menotti 39 éves volt, amikor hazai pályán először vb-címre vezette a nemzeti csapatot. Bár az edző számára a győzelem fontos volt, de nem azonnal és nem bármi áron akarta elérni azt, a technikai tudást többre tartotta a mindenáron győzni akaró trükközésnél. Többek között a szakember filozófiájáról, természetéről, céljairól, illetve a foci és oktatás összefüggéséről ír blogbejegyzésében Lannert Judit oktatáskutató.
![Mire utal, ha az óvodás gyerek nem szeret rajzolni, színezni? Miket rajzolgatnak az 1,5-6 éves gyerekek?](/files/23/child-drawing-beautiful-landscape-300x.jpeg)
Ha egy gyermek nem tud az életkorának megfelelő módon rajzolni, vagy feltűnően kerüli a rajzolással, kézműveskedéssel, festéssel kapcsolatos tevékenységeket, az gyakran különböző nehézségekre utal.
![5 libegős kirándulási célpont gyerekkel, ahol hatalmasakat lehet kirándulni](/files/23/gettyimages-1362280203_-1--300x.jpeg)
Az egészen kicsi gyerekek még nem igazán szeretnek és nem is igazán tudnak hosszan gyalogolni az erdőben, ellenben ha libegőzést is beiktatunk a programba, akkor garantáltan megjön a kedvük a túrázáshoz. Az alábbiakban jó pár libegős kirándulási úti célt ajánlunk, ahol természetesen nem csak maga a felvonó a kuriózum, hanem a környék kínálta rengeteg túra vagy kirándulási lehetőség is. Használjuk ki a jó időt, irány a természet!
Nyitókép: Getty Images
Filmkapcsolatok
![Reménytelen szerelem, válás, bullying: Ezek a leggyakoribb okok, amivel a kamaszok a filmterápiás szakemberhez fordulnak - Interjú](/files/22/gettyimages-682235848-300x.jpeg)
A "Nem vagytok egyedül" elnevezésű kiskamaszoknak indított népszerű csoportfoglalkozások kapcsán beszélgettünk Hilbert Anette filmterapeutával.
![Gyerektanulás - Minden napra egy kreatív feladat!](/files/19/kreativfeladatok-300x.jpeg)
Minden napra egy kreatív feladat! A méltán híres, Minden napra egy mese című könyv mintájára, a Kreatív Partnerség Magyarország Program Facebook oldalán naponta kerülnek megosztásra művészek és kreatív szakemberek tanulással kapcsolatos ötletei. Miként könnyíthetjük meg a gyerekek tanulását?
![TeaKiadó](/images/ajanlo/teakiado-babazz-lazan-2023.jpg)
Szakértőink
Évtizedek óta pedagógusokat és pedagógus-hallgatókat tanítok. Kutatóként az osztályfőnökök munkájával és a konfliktusok kezelésével foglalkozom a legtöbbet.
Gyarmati Katalin Anna
Mediátor
Nem terápiás munkát végez, hanem a problémák megoldásában segít a hozzá fordulóknak, mindig a jövőt szem előtt tartva, a legjobb megoldásra fókuszálva. Alkalmazták több gimnáziumban gyermekvédelmi szakemberként, dolgozott középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekekkel, ezen kívül családgondozóként foglalkozott problémákkal küzdő családokkal. A mediátor szakmán belül mindezeket a tapasztalatokat kamatoztatja nap mint nap, tapasztalatairól weboldalán számol be rendszeresen, Kamasznavigátor című kiadványa a közelmúltban látott napvilágot.
Lannert Judit
Oktatáskutató
Közgazdász - szociológus végzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Fontos számomra, hogy a szakma és a civil oldal között termékeny, korrekt információkon és pozitív kommunikáción alapuló kapcsolat alakuljon ki.
Tanár alapvégzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Leginkább a közoktatási intézmények működése és eredményessége foglalkoztat.
Főképp családjoggal, ingatlanjoggal, öröklési joggal, társasági joggal, peres képviselettel foglalkozom.
Villányi Györgyné Jutka
Óvodapedagógus
Brunszvik Teréz-díjas óvodapedagógus vagyok és pedagógia szakos egyetemi végzettségem is van. Jelenleg óvodapedagógus hallgatókat tanítok, és szakvizsgás képzéseken óvodapedagógusokat.
Horváth Magdolna
Család- és párterapeuta, mediátor, tréner.
Peer Krisztina
Klinikai gyermek szakpszichológus
Pszichológusként és meseterapeutaként dolgozom gyermekekkel, kamaszokkal és fiatal felnőttekkel, mellette felnőttképzésben tanítok pszichológiát, valamint rendszeresen tartok önismereti, készségfejlesztő, kommunikációs és konfliktuskezelő tréningeket.
Az oldal támogatója:
![](/files/20/nka_oldalsavba.jpeg)