A megfelelő iskola kiválasztása az egyik legfontosabb döntés gyermekünk iskolás évei alatt.
A jól sikerült választás megalapozza a gyermek kiegyensúlyozott fejlődését, és könnyebbé teszi
a mi életünket is. Ehhez igyekszünk segítséget nyújtani az iskolákkal kapcsolatos konkrét adatok,
nyilvános információk rendszerezésével.
Az Oktatási és Kulturális Minisztérium minden tanév elején kitöltet az iskolákkal
egy igen terjedelmes kérdőívet, amelyben a tanulók, a tanárok és a tárgyi erőforrások (tantermek, számítógépek…stb.)
számát rögzítik. Az adatbázis fontos tulajdonsága, hogy az iskolák ez alapján igényelhetnek különféle tanulói
fejkvótákat a költségvetésből. Azaz kitöltése nem csupán kötelező; az iskoláknak valódi érdekében is áll.
Így feltehetően az átlagosnál megbízhatóbb adatbázis jön létre, ami tartalmazza valamennyi iskola adatait.
Jelenlegi adatbázisunk a 2009/2010-as adatok feldolgozásával készült.
Bővebben...
ISKOLA
(feladatellátási hely)
Azt az épületet, és ezen belül azt az iskolatípust vagy szintet (általános iskola, szakiskola, speciális szakiskola, gimnázium stb.) jelöli, ahová a gyerek bejár. Ha egy intézménynek több „tagiskolája” van, azok külön feladatellátási helynek számítanak. Az adott iskolában zajló képzésről itt tájékozódhatnak.
FENNTARTÓ
(intézményi szint)
A különböző feladatellátási helyeket összefogó gazdasági és adminisztratív egység. Hozzá kötődik az épületek fenntartása, a tanárok foglalkoztatása, az infrastruktúra (uszoda, iskolabusz stb.) működtetése. A fenntartó által az iskolában biztosított programokról, szolgáltatásokról itt tájékozódhatnak.
Itt találják meg a középiskolák 10. osztályos szövegértés- és matematika kompetenciamérésének eredményeit is!

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

A középiskolai felvételik utolsó két hónapos időszakát érdemes a célzott felkészülésre fordítani. Ehhez adunk szakértői tanácsokat felvételiző diákok szüleinek.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

A gyerekek képességeinek felmérését a jelenleginél sokkal hosszabb távú, szofisztikáltabb vizsgálattal is meg lehetne oldani, amivel a diák-szülő-iskola hármasfogat mindhárom szereplője jobban járna. Miniinterjú Pánczél Róbert matematika-fizika szakos középiskolai tanárral, a a REMx és a JatekMatek tanulástámogatási felületek kitalálójával. (Nyitókép forrása: Dívány/Ruzsovics Dorina)

Cikkünkben különböző sajátos nevelési igényű gyerekeknek ajánlunk speciális - főképpen szegregáló - iskolákat, hogy ezáltal könnyítsük meg a tanulási nehézséggel küzdő, tanulásban akadályozott, enyhe ADHD-s, intellektuális képességzavarral, autizmussal élő ép értelmű vagy értelmileg akadályozott, mozgásukban sérült gyerekek iskolaválasztását - Budapesten és környékén.
Az oldal támogatója:
