Guide

Hétszínvirág Óvoda

Programok

Pedagógiai program címe:
Képességfejlesztő és Értékközvetítő Pedagógiai Program
A választott program bemutatása:
Zöld Óvoda

A „Zöld Óvoda” címet viselő óvodák pályázat útján nyerik el e név viselését. Ezen óvodák helyi pedagógiai programjaiban kiemelt szerepet kap a környezeti, környezetvédelmi nevelés. A cél az, hogy a környezettudatos magatartást általánossá tevő és elmélyítő, környezeti nevelő és szemléletformáló nevelési elvek alapján valósuljon meg a kisgyermeknevelés. Az óvodás korosztály sajátos, korcsoportjának megfelelő módszerekkel és eszközökkel, valamint élményekre és tapasztalatokra épített tanulási környezet kialakításával olyan környezeti nevelésben részesüljön, mely hatékony rendszerbe szerveződve biztosítja a nevelés eredményességét. Az óvodai állampolgári nevelés elméleti és gyakorlati kérdéseinek kidolgozása segíti a programfejlesztési munkálatok kiszélesítését Minél kisebb korban kell elkezdeni, mivel a gyermekkorban megfigyelt és utánzás útján elsajátított környezetkímélő és környezetvédő magatartás beépülve a személyiségbe környezettudatos felnőtté válást fog eredményezni. A 20 pontos Zöld Óvoda kritériumrendszer ad támpontot a szemlélet átvételéhez és a helyi pedagógiai program fejlesztéséhez. A harmadszor elnyert Zöld Óvoda címmel rendelkező óvodák programjába beépültek a Zöld Óvoda nevelési elvei. 

A program kiegészítési sajátosságai óvodánkban:
Óvodánk a családi nevelés kiegészítője, mely biztosítja az óvodáskorú gyermek fejlődésének és nevelésének optimális feltételeit. A gyermeki személyiségvonások alakulását ez a széles óvó-védő, szociális, nevelő- személyiségfejlesztő környezet teszi alkalmassá a befogadásra és az aktív részvételre. Olyan gyermekek nevelésére törekszünk, akiket megillet a gyermeki szabadság, akiknek az örömteli, töltekező, rácsodálkozó, tevékenyen ráérős védett gyermekkoruk érdekében a játék szent és sérthetetlen.
Fejlesztõ szoba:
igen
Tehetséggondozás:
igen
Egyéb csoport:
Só szoba az Újmajori u. telephelyen
Az óvodai munka pedagógiai jellemzõi:
Nevelésünk célja •Érdeklődő, nyitott, kreatív személyiség nevelése. •A gyermeki személyiség harmonikus testi és szociális fejlődésének elősegítése és az iskolaérettség elérése, az életkori és egyéni sajátosságok és az eltérő fejlődési ütem figyelembe vételével, ideértve a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek ellátását is. •A természeti és társadalmi környezet megismertetése, a környezetvédelem, a kultúra és értékvilágunk közvetítése és megőrzése. •Egészséges életmódra nevelés, neveléssel kapcsolatos szokások- szabályok kialakítása. •Szociális hátrányok, valamint a sajátos nevelési igényből következő hátrányok csökkentése, kölcsönös elfogadás és tolerancia kialakítása. •A gyermekekben, - miközben az óvoda teljesíti a funkcióit - a következő életszakaszba (a kisiskolás korba) való átlépés belső pszichikus feltételeinek megteremtése.
A csoportszervezés elvei:
részben vegyes (3-5 évesek, 5-7 évesek együtt)
Integrációs elvek jellemzõi (az Alapító okirat elõírásai alapján):
óvodai nevelési tevékenység sajátossága: -táplálékallergiás gyermekek integrált nevelése, ellátása -sajátos nevelési igényű mozgásszervi fogyatékos gyermekek integrált nevelése, ellátása

 

« vissza a kezdőoldalra