
Retro csokikrém recept ünnepi sütményekbe
Csokis süti nélkül nincs igazi ünnep, legalábbis a gyerekek szerint. Olyan csokikrémet mutatunk,...
Ünnepi fényvillamos, adventi fényjáratok (menetrenddel) – programötlet gyerekeknek a szünetre
Programötlet adventkor gyerekkel – Nézd meg, melyik nap hol járnak a budapesti fényvillamosok,...
Nyugodt, örömteli hangulat karácsonykor, lehetséges ez? Családterapeuta tippjei
A karácsonyhoz fűződő érzéseinket nagyban meghatározzák gyermekkori élményeink, jelenlegi...
Zserbógolyó, karácsonyfaszendvics, karácsonyi falatkák – látványos ünnepi finomságokat mutatunk
Az adventi időszak remek alkalmat teremt arra, hogy kreatív karácsonyi finomságokat csempésszünk a...
Plusz egy év az óvodában: mit nyerhet vele a gyermek? Mesterpedagógus tanácsai
Iskolaérett-e az óvodás gyermekem vagy még sem? Sok szülő számára ez az egyik legnehezebb döntés a...
Mitől marad puha a mézeskalács? Mi a puha mézeskalács titka?
Az adventi időszak egyértelmű slágere a mézeskalács, amelyet akkor szeretünk igazán, ha puha, nem...
11 karácsonyi közmondás – Mindegyiknek tudod a jelentését?
A legismertebb karácsonyi közmondásokat, népi megfigyeléseket hoztuk. Teszteld magad, hogy mindet...

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.
Hihetetlen tempóban terjeszti ki a kormány a honvédelem tantárgyat az iskolákban: három év alatt közel negyvenszeresére nőtt az érintett diákok száma – mindez érdemi társadalmi egyeztetés nélkül történik, miközben sem a célok, sem a pedagógiai feltételek nem tisztázottak.
Mitől boldog egy diák? Hogyan lehet biztonságosabb egy iskola? Miért nő a túlterheltség érzése? És hogyan óvhatjuk meg közösségeinket? Ezekre a kérdésekre kerestek választ idén is azok a fiatalok, akik csatlakoztak az UNICEF Magyarország „Rajtad áll a jövőd!” programjához – ahhoz a kezdeményezéshez, amely évek óta arra bátorítja a 14–22 éveseket, hogy saját tapasztalataikból kiindulva legyenek a változás motorjai.
A 13-25 éves gyerekek túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy valamilyen mértékben szorongást él meg a klímaváltozással kapcsolatban, 33 százalék pedig kimondottan erőteljesen szorong – az UNICEF Magyarország 2022-es reprezentatív felmérése szerint. Az adatok fényében a környezetvédelem is kiemelt szerepet kapott az UNICEF "Rajtad áll a jövőd!" programjában.
Különleges tanórákon vesznek részt a budapesti Patrona Hungariae Katolikus Iskolaközpont gimnazistái, ahol többek között olyan témákat járnak körbe, mint az identitás, a jövőkép, a stressz vagy éppen az erőszakmentes kommunikáció. Az Osztozó programnak köszönhetően a diákok megtanulnak reflektálni önmagukra és a világban történő eseményekre, lehetőségük nyílik gondolataik és érzéseik kifejezésére.
Nehezen lehet indulat nélkül végignézni azokat a képsorokat, amiket Juhász Péter a YouTube-on tett közzé. A videón az a biztonságikamera-felvétel látszódik, amelyen a Szőlő utcai javítóintézet megbízott igazgatója, Kovács-Buna Károly egy feleltetés során kirángatja az intézet egyik lakóját a padból, majd eszement módon bántalmazza a rémült gyereket (20'40"). Csak erős idegzetűeknek!
A Darts Matek innovatív, játékos matematikai szoftvert, amely élményalapú tanulást kínál minden korosztálynak, fejleszti a logikai és koncentrációs készségeket.

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

A középiskolai felvételik utolsó két hónapos időszakát érdemes a célzott felkészülésre fordítani. Ehhez adunk szakértői tanácsokat felvételiző diákok szüleinek.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

A gyerekek képességeinek felmérését a jelenleginél sokkal hosszabb távú, szofisztikáltabb vizsgálattal is meg lehetne oldani, amivel a diák-szülő-iskola hármasfogat mindhárom szereplője jobban járna. Miniinterjú Pánczél Róbert matematika-fizika szakos középiskolai tanárral, a a REMx és a JatekMatek tanulástámogatási felületek kitalálójával. (Nyitókép forrása: Dívány/Ruzsovics Dorina)

Cikkünkben különböző sajátos nevelési igényű gyerekeknek ajánlunk speciális - főképpen szegregáló - iskolákat, hogy ezáltal könnyítsük meg a tanulási nehézséggel küzdő, tanulásban akadályozott, enyhe ADHD-s, intellektuális képességzavarral, autizmussal élő ép értelmű vagy értelmileg akadályozott, mozgásukban sérült gyerekek iskolaválasztását - Budapesten és környékén.
Az oldal támogatója:
