
Ezeknél a feladatoknál vérzik el a legtöbb diák a középiskolai felvételin!
A középiskolai felvételik utolsó két hónapos időszakát érdemes a célzott felkészülésre fordítani....
Miért lehetséges, hogy a testvérek intelligenciája eltér egymásétól?
Ha szülő vagy, akkor ez a kérdés már egészen biztosan benned is felmerült. Nézzük a tudomány válaszát.

Fejezd be a közmondást (kvíz) – Ha hétnél többet eltalálsz, átlagon felüli a műveltséged!
A közmondásokban évszázadok tudása és életbölcsessége rejlik. A szólás-mondások fejlesztik a gyerekek...
Új képességek a jövőhöz – mire tanítja az AI az iskolás gyerekeket?
Egyre több ismerősöm, barátom van, aki már nem rázkódik össze első hallásra a mesterséges...
Milyen egy bilingual gimnázium?
A legújabb (2023–2024-2025-ös) kompetenciamérések alapján a Bilingual Program diákjai nemcsak angolból...
„Az egész világ megállt ma reggel. Tudod, miért?"
Állj meg egy pillanatra te is! Dőlj hátra, és töltődj fel az alábbi gondolatokkal. Ha elolvastad, és...
„Rajzolj le egy tudóst!" – Drasztikusan megváltozott a gyerekek elképzelése a tudósokról
Az amerikai iskolás gyerekek egyre gyakrabban ábrázolnak nőket, amikor arra kérik őket, hogy...

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.
2026 decemberig kötelező lesz bevezetni a mesterséges intelligencia (MI) oktatását az iskolákban – jelent meg a Magyar Közlönyben a Kormány 1405/2025. (XI. 4.) határozata, vagyis jövő év végéig minden iskolában meg kell jelennie a mesterséges intelligenciával kapcsolatos oktatási tartalmaknak. A Kölöknet oktatási szakértőit kérdeztük.
Fizetett promóció (x) – A karácsony igazi varázsa sosem a csomagolópapírban rejlik. Hanem abban a zsivajban, amitől megtelik a nappali: a gyerekek nevetése, a papír zizegése, a csészék koccanása, az ünnepi fények halk zümmögése. Ezek azok a hangok, amiket évek múlva is hallani fogunk, ha visszagondolunk egy-egy decemberi estére. És közben ott van a legfontosabb kérdés: mit adjunk idén, ami nemcsak ajándék, hanem élmény is lesz?
Megjelent az OECD TALIS-jelentése a magyarországi tanárok helyzetéről. A 2024-es felmérésben 4408 pedagógus és 246 iskolaigazgató vett részt. A legnagyobb nemzetközi pedagógusi vizsgálat egyik fő tanulsága, hogy még tovább csökkent a tanárok megbecsültsége.
Október 7-e az állami gondoskodásban élő gyerekek napja. Ebből az alkalomból a szülők nélkül felnőtt gyerekek emlékeit "keltették életre" a mesterséges intelligencia segítségével az SOS Gyermekfalvak, hogy megmutassák, milyen hiányokkal és szorongásokkal kell élnie egy állami gondoskodásban élő gyereknek.
Szexuális visszaélés miatt börtönre ítéltek egy zalai pedagógust.
Egyedülálló online workshop mutatja be a Dadogás Elkerüléscsökkentő Terápiáját (ARTS®), amely forradalmian új megközelítést kínál a dadogással élőknek, családtagjaiknak és a velük foglalkozó szakembereknek.

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

A középiskolai felvételik utolsó két hónapos időszakát érdemes a célzott felkészülésre fordítani. Ehhez adunk szakértői tanácsokat felvételiző diákok szüleinek.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

A gyerekek képességeinek felmérését a jelenleginél sokkal hosszabb távú, szofisztikáltabb vizsgálattal is meg lehetne oldani, amivel a diák-szülő-iskola hármasfogat mindhárom szereplője jobban járna. Miniinterjú Pánczél Róbert matematika-fizika szakos középiskolai tanárral, a a REMx és a JatekMatek tanulástámogatási felületek kitalálójával. (Nyitókép forrása: Dívány/Ruzsovics Dorina)

Cikkünkben különböző sajátos nevelési igényű gyerekeknek ajánlunk speciális - főképpen szegregáló - iskolákat, hogy ezáltal könnyítsük meg a tanulási nehézséggel küzdő, tanulásban akadályozott, enyhe ADHD-s, intellektuális képességzavarral, autizmussal élő ép értelmű vagy értelmileg akadályozott, mozgásukban sérült gyerekek iskolaválasztását - Budapesten és környékén.

Előfordult már, hogy egy külföldi utazásról hazatérve úgy érezted, mintha újjászülettél volna? Ez az agyad növekedésének köszönhető! Az utazás varázsa évszázadok óta rabul ejti az embereket. Az új úti célok felfedezése, a különböző kultúrákban való elmerülés és az újszerű élmények átélése egyszerre tesz eleget a változatosság iránti vágyunk beteljesítésének és a feltöltődésnek. De vajon azzal tisztában vagyunk-e, hogy milyen hatást gyakorol az agyunkra?
Az oldal támogatója:
