Mitől marad puha a mézeskalács? Mi a puha mézeskalács titka?

Mitől marad puha a mézeskalács? Mi a puha mézeskalács titka?

Flow-élmény gyerekeknél: ezért nélkülözhetetlen a fejlődésükben!

Flow-élmény gyerekeknél: ezért nélkülözhetetlen a fejlődésükben!

Neurobiológiai szempontból sem tesz jót a gyereknek a túlzásba vitt ajándékozás

Neurobiológiai szempontból sem tesz jót a gyereknek a túlzásba vitt ajándékozás

Sajátos nevelési igényű gyerekek – kisokos

ADHD

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Diák pillangóhatás – a fiatalok hisznek abban, hogy lehet jobb hely az iskola

Diák pillangóhatás – a fiatalok hisznek abban, hogy lehet jobb hely az iskola

Mitől boldog egy diák? Hogyan lehet biztonságosabb egy iskola? Miért nő a túlterheltség érzése? És hogyan óvhatjuk meg közösségeinket? Ezekre a kérdésekre kerestek választ idén is azok a fiatalok, akik csatlakoztak az UNICEF Magyarország „Rajtad áll a jövőd!” programjához – ahhoz a kezdeményezéshez, amely évek óta arra bátorítja a 14–22 éveseket, hogy saját tapasztalataikból kiindulva legyenek a változás motorjai.

Időutazó palack, okoskuka, zöld ötletek – így üzennek a klímaváltozásról a paksi diákok!

A 13-25 éves gyerekek túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy valamilyen mértékben szorongást él meg a klímaváltozással kapcsolatban, 33 százalék pedig kimondottan erőteljesen szorong – az UNICEF Magyarország 2022-es reprezentatív felmérése szerint. Az adatok fényében a környezetvédelem is kiemelt szerepet kapott az UNICEF "Rajtad áll a jövőd!" programjában. 

Időutazó palack, okoskuka, zöld ötletek – így üzennek a klímaváltozásról a paksi diákok!
Tabumentes, speciális

Tabumentes, speciális "tanórák", amelyekre tényleg megnyílnak a kamaszok

Különleges tanórákon vesznek részt a budapesti Patrona Hungariae Katolikus Iskolaközpont gimnazistái, ahol többek között olyan témákat járnak körbe, mint az identitás, a jövőkép, a stressz vagy éppen az erőszakmentes kommunikáció. Az Osztozó programnak köszönhetően a diákok megtanulnak reflektálni önmagukra és a világban történő eseményekre, lehetőségük nyílik gondolataik és érzéseik kifejezésére. 

Videó: Így bántalmazta a rémült gyereket a Szőlő utcai intézet megbízott igazgatója

Nehezen lehet indulat nélkül végignézni azokat a képsorokat, amiket Juhász Péter a YouTube-on tett közzé. A videón az a biztonságikamera-felvétel látszódik, amelyen a Szőlő utcai javítóintézet megbízott igazgatója, Kovács-Buna Károly egy feleltetés során kirángatja az intézet egyik lakóját a padból, majd eszement módon bántalmazza a rémült gyereket (20'40"). Csak erős idegzetűeknek!

Videó: Így bántalmazta a rémült gyereket a Szőlő utcai intézet megbízott igazgatója
Játékos matematikatanulás: így az SNI és autista diák is megértheti a matekot

Játékos matematikatanulás: így az SNI és autista diák is megértheti a matekot

A Darts Matek innovatív, játékos matematikai szoftvert, amely élményalapú tanulást kínál minden korosztálynak, fejleszti a logikai és koncentrációs készségeket.

Elképesztő és elkeserítő: érzékenyítő órát tiltottak meg az újbudai iskolákban

A Nem Adom Fel Alapítvány évek óta tart rendhagyó osztályfőnöki órákat újbudai iskolákban, amelyek célja a fogyatékossággal élők mindennapjainak bemutatása. Idén azonban a Dél-Budai Tankerületi Központ elutasította a program engedélyezését arra hivatkozva, hogy az alapítvány nem szerepel azon a hivatalos listán, amelyre a 2021-es köznevelési törvénymódosítás miatt minden civil szervezetnek fel kellene kerülnie. A lista azonban Kreitler-Sas Máté Facebook bejegyzése szerint nem elérhető. A kezdeményezés támogatói úgy vélik, hogy az intézkedés indokolatlanul akadályozta az érzékenyítő órát, és hátrányosan érinti a fogyatékossággal élőket is.

Elképesztő és elkeserítő: érzékenyítő órát tiltottak meg az újbudai iskolákban
tanulópénz PISA kreatív oktatás